سعید جلیلی در جمع دانشجویان شریف: 

نباید کشور را معطل مذاکره نگه داشت/ قصد کناره‌گیری ندارم و تا آخر ایستاده‌ام

نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: قصد کناره‌گیری ندارم و تا آخر ایستاده‌ام. این مسیر جای تعارف نیست.

 سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع دانشجویان شریف گفت: خیلی خوشحالم در جمع پرشور شما دانشجویان حضور دارم این جلسه اول من نیست و توفیق داشتم در ۱۰ سال اخیر به ویژه در ۲ تا ۳ سال اخیر حضور در جمع شما یافته ام و در حوادث سال ۱۴۰۱ در دانشگاه تهران و سایر استان‌ها هفته‌ای و یا دو هفته یک بار حضور داشتم و برخی جلسات با دانشجویان ۶ تا ۷ ساعت بطول می‌انجامید.

وی افزود: خاطرم هست در جلسه‌ای که در دانشگاه یزد با حضور دانشجویان برگزار شد، از ساعت یک تا ساعت هفت طول کشید. جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان یک فرصت مغتنم است و در گفتگو‌هایی با دانشجویان می‌خواهیم به یک نقطه اشتراک برسیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: نفس چنین جلسات در دولت مخالف یا موافق شما یک فرصت است و باید ادامه داشته باشد دانشگاه‌ها بهترین فرصت است تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم.

در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است

جلیلی ادامه داد: در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است، چرا که دانشگاه مشکل گشایی برای حل مسائل کشور است و اگر می‌گوییم که یک جهان فرصت یک ایران جهش موتورش باید در دانشگاه باشد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: اولین خواهش من از دانشجویان است این است که چگونه می‌توان وضعیت کشور را به یک وضعیت مطلوب رساند و اگر می‌خواهیم دولت قوی داشته باشیم به صرف برگزاری جلسه و بودجه نیست. دولت اگر می‌خواهد جهش در کشور صورت بگیرد باید از توانمندی‌های آحاد مردم استفاده کند.

او اضافه کرد: اولین اقدام شناسایی نخبگان دانشگاهی است. مثلاً می‌خواهیم کسری بودجه را برطرف کنیم ارز آوری و ایجاد اشتغال داشته باشیم باید از ظرفیت بزرگ دانشگاهی استفاده کرد. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: اساتید دانشگاهی که ۳۰ سال در دانشگاه شریف مشغول بوده باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت رفع مشکل اقتصادی استفاده کرد و این نیازمند برنامه ریزی است.

او گفت: بنده خودم مذاکره کننده هسته‌ای بودم، اما در جهت دفاع از حقوق ملت صحبت می‌کردیم نه اینکه آن را از بین ببریم. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: صد‌ها ظرفیت دانشجویی و علمی آمادگی دارند تا به شکوفایی کشور در ذیل یک جهان فرصتی که وجود دارد، نقش آفرینی کنند.

جلیلی بیان کرد: امروز این دولت است که به کمک دانشجویان و اساتید نیاز دارد. بنده خودم عضو تیم مذاکره کننده بودم؛ ولی نباید کشور را معطل مذاکرات نگه داشت که در آخر در بسیاری از سانتریفیوژ‌ها بتن بریزیم و در مقابل تمام خواسته‌های طرف مقابل گردن خم کنیم؛ در آخر هم دلار ۱۰ برابری را تحویل دولت بعدی دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: وقتی همه در مورد برجام سوت میزدند این ما بودیم که ۶ جلسه آن را نقد کردیم.

آن چیزی که در برجام نوشته شد با چیزی که تبلیغ می‌شود، متفاوت است

او ادامه داد:  از دوستان پرسیدم شما که زبانتان خوب است بگویید آیا متن برجام با آنچه میگویید شبیه هم است؟ آن زمان به آقایان گفتم آن‌چیزی که در متن برجام نوشته شده با آن چیزی که تبلیغ می‌شود متفاوت است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: در جلسات مجلس و شورای عالی امنیت هم گفتم و از آقایان پرسیدم شماها که میگویید زبان‌تان خوب است بگویید این چیزی که اینجا نوشته شده، با آنچه می‌گویید آیا شبیه هم است، این چنین معنایی ندارد!

سعید جلیلی گفت: قصد کناره‌گیری ندارم و تا آخر ایستاده‌ام. این مسیر جای تعارف نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یک راه جلوگیری از نابه سامانی‌های اقتصادی مبارزه با پولشویی و حاکمیت ریال است. کشور ما در مبارزه با تروریسم‌ پیشتاز است.

جلیلی بیان کرد: دولت نباید منفعل عمل کند باید برای پیشرفت و‌ جهش کشور تمام توان خود را بکار گیرد.

عده‌ای می‌خواهند از نقاط قوت کشور چشم‌پوشی کنند

 سعید جلیلی گفت: در دانشگاه اجاره ندهیم وضعیت را با حرف‌های رمانتیک بیان کنند و واقعیت‌ها و ضعف‌ها را با بیانانت غیر واقع بیان کنند. این‌ها می‌خواهند نقاط قوت را بپوشانند.

او افزود: رئیس‌جمهور باید بداند، برنامه داشته و به آن اشراف داشته باشد تا بتواند در زمان درست تصمیم مناسب بگیرد؛ دچار تردید در تصمیم و تزلزل در آن نشود.

 مدیریت و نیروی انسانی کارآمد برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد ضروری است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: برخی میگفتند تحریم ها جدی است و ما دیگر نمی‌توانیم روزانه بیشتر از ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم، ما راهکارهای مختلف ارائه دادیم که استقبال نکردند.

او گفت: در گذشته دولتمردان اعلام می کردند که با تحریم نمی توانیم کار تولیدی انجام دهیم اما با تمام توان و نیروی انسانی دانشگاهی توانستیم در دولت شهید رییسی تولید نفت به چه میزانی رسید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اینکه می گوییم یک جهان فرصت یک شعار نیست بلکه تمام ظرفیت های کشور در دولت سایه شناسایی شده و یک فرصت کم نظیر تمدنی و تاریخی برای کشور است آیا می خواهیم معطل فلان کشور شویم و یا با تلاش و کوشش با ظرفیت های داخلی به موفقیت برسیم.

جلیلی افزود: وقتی صحبت از رشد ۸ درصد می‌کنیم، دوستان سریعا می‌گویند ما فلان قدر سرمایه میخواهیم، درست است ولی نکته مهم‌تر، مدیریت درست و نیروی انسانی کارآمد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۳
خدا تو را عاقبت به خیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
فقط پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
سه سال کشور را معطل نگه داشتید چند روز هم روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آقای جلیلی رشد 8 درصد بدرد من ایرانی نمی‌خورد ما باید جهشهای بالای 50 تا صد رو تجربه کنیم تا بتونیم این عقب ماندگی رو به شکل کارآمد جلو ببریم با نرخ 8 خوش‌بینانه ما تازه مسیرمون بدبختی ادامه دار هستش. رشد بالای 50 ابراز توانمندی لازم داره که فعلا ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
انشاالله آقای جلیلی رئیس جمهور خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
ما به کاسبان تحریم رای نمیدهیم رای اکثریت ملت پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۳ تير ۱۴۰۳
کاسبان که هیچی دلواپسی هستند ناراحت ناراحت برجام اين چيزها هستند در سطح بین‌المللی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
صداقت و برنامه محوری خیلی خوبه ولی بخش خاکستری که تعیین کننده نتیجه انتخابات هستند انسانهای باهوش اما احساساتی هستند که به پوپولیستی وصحبتهای انتخابت پسند رای میدهند. شما به حمایت نیاز دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
مناظره محل محافظه کاری نیست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
من تمامودیدم خداوکیلی حرفی برای گفتن نداشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
"قصد کناره‌گیری ندارم " بهترین خبر برای کمپین پزشکیان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ تير ۱۴۰۳
مستند خانه مادری پزشکیان نگاه کن جالب هست با زبان آذری اهنگ آذری برادر مادر همسایه‌اش حیاط قدیمی درخت بافت قدیمی پس معلوم هست آدم درستی حسابی هستید
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ
۱۹:۲۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
هشدار :
با وعده سرخرمن دادن کاری نکنید که ملت ۴ سال بعد به کلی انتخابات را تحریم کنند.... خود دانی
آخرین اخبار