سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری شهرداری اصفهان گفت:تصاویر ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی بافت تاریخی اصفهان تهیه می‌شود.

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری شهرداری اصفهان گفت: تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی بافت تاریخی این کلانشهر متشکل از همه ابنیه‌ها، خیابان‌ها و معابر در دستور کار است.

سعید صادقانی افزود: تصاویر سه بعدی، نقشه تصویرسنجی (فتوگرامتری) و مدل سه بعدی محدوده فرهنگی تاریخی شهر اصفهان از طریق تصویربرداری با پهپاد و در قالب تفاهم‌نامه با حمایت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و شرکت پیمانکار تهیه می‌شود.

او ادامه داد: تهیه تصاویر سه بعدی و ۳۶۰ درجه بافت تاریخی اصفهان سبب بهبود ارائه خدمات الکترونیکی خواهد شد.

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهر اصفهان بیش از ۳۶۰ هکتار بافت تاریخی دارد و حفاظت، حراست و بهسازی آن ضروری است.

صادقانی افزود: این خطه با دارا بودن بافت و ابنیه تاریخی به‌عنوان یک شهر موزه می‌تواند نقش مؤثری در جهت توسعه مباحث فرهنگی و گردشگری ایفا کند و این امر مستلزم رویکرد‌های جدید از جمله تلفیق فناوری با مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بویژه گردشگری است.

او  خاطرنشان کرد: با انجام این طرح نقشه‌های رقومی لایه‌های سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) به‌صورت یکپارچه قابلیت بارگذاری و بهره‌برداری خواهد داشت و با ورود به سامانه «اصفهان من» یا سیستم یکپارچه شهرسازی به‌صورت برخط می‌توان از تصاویر مورد اشاره بهره برد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.