برگزاری دومین جشنواره دوشان‌زنی در مازندران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تنکابن از برگزاری دومین جشنواره دوشان‌زنی در روستای ملی سفال سلیم‌آباد تنکابن خبر داد.

داریوش رحیم مشائی رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تنکابن گفت: دومین جشنواره دوشان زنی در روستای سلیم اباد در دهکده ملی سفال جمعه یکم تیر ماه باحضور فرماندار ویژه شهرستان تنکابن و دیگر مسئولین برگزار شد.

او افزود: جشنواره دوشان‌زنی تنکابن به‌منظور حفظ فرهنگ اصیل بومی مردم روستای منطقه که سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود به همت مسئولان شهرستانی و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و با کمک اهالی روستا و دهکده ملی سفال، احیا شد.

رحیم مشائی با اشاره به اجرای شیوه کاربردی دوشان‌زنی توسط خانواده‌های محبی در دهکده ملی سلیم‌آباد در این جشنواره، به برپایی ۱۵ غرفه صنایع‌دستی از دست ساخته‌های هنری هنرمندان و صنعتگران در رشته‌های گلیم، پارچه‌های سوزن‌دوزی، نمدمالی، لاک‌تراشی، زیور آلات، سفال و سرامیک، و صنایع چوبی و همچنین محصولات محلی نظیر نان و غدا‌های محلی، ترشی و مربا را از دیگر برنامه‌های آیت جشنواره برشمرد.

او از دهکده ملی سلیم‌آباد به‌عنوان یکیازمقاصد سفر در حوزه صنایع‌دستی مازندران یاد کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های متنوع در فضا‌های گردشگری با مشارکت مردم بهترین شیوه احیا و پویایی آیین‌ها و آداب و رسومی است که یا فراموش شده و یا در حال منسوخ شدن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.