مشاور مدیر حوزه در امور پذیرش و رییس ستاد پذیرش حوزه‌های علمیه خراسان گفت: چهار هزار و ۸۸۲ نفر برای ورود به حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کردند.

حجت الاسلام محمد فردوسی‌پور گفت: ثبت‌نام در حوزه های علمیه خراسان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از ۲۴ بهمن ماه پارسال آغاز شد و تا پایان خرداد ماه امسال ادامه داشت.

وی بیان کرد: برادران ۲ هزار و ۶۵۵ نفر از ثبت‌نام شدگان در حوزه‌های علمیه خراسان را تشکیل می‌دهند و ۲ هزار و ۲۲۷ نفر از آنان خواهر هستند.

به گفته وی، این افراد پس از شرکت در دوره تثبیت و گذراندن یک دوره آموزشی سه تا چهار هفته‌ای در آزمون ورودی شرکت خواهند کرد.

رییس ستاد پذیرش حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: آزمون ورود به حوزه علمیه اوایل مرداد ماه امسال برگزار می‌شود، پذیرش قطعی پس از موفقیت در مصاحبه، کسب نمره قبولی در امتحانات دوره تثبیت، سلامت روحی و روانی در پایش سلامت و بررسی وضعیت عمومی خواهد بود.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

برچسب ها: حوزه علمیه ، ثبت نام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.