مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ هزار تُن گندم و حدود ۳۵ هزار تُن جو در این شهرستان تولید شود.

علیرضا زنگنه گفت: پیش‌بینی می‌شود از ۳۵ هزار تُن تولید جو در این شهرستان، ۱۲ هزار تُن آن را از کشاورزان خریداری کنیم.

او گفت: برای گندم نیز پیش‌بینی می‌شود ۳۵ هزار تُن تولید را کشاورزان تحویل سیلو‌ها و مراکز خرید گندم دهند که در این زمینه سه مرکز خرید دولتی در سطح شهرستان پیش‌بینی شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: سیلوی سامن با ظرفیت ۲۰ هزار تُن، سالانه بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تُن گندم را خریداری و ذخیره می‌کند و امسال نیز آماده خرید گندم تولیدی در این شهرستان است.

زنگنه گفت: علاوه بر این سیلوی ازندریان با ظرفیت خرید ۳۰ هزار تُن و مرکز خرید «خردمند» با ظرفیت سه هزار تُن گندم مهیا شده و کارخانه آرد حاجی‌آباد نیز سالانه تا ۱۵ هزار تُن ظرفیت خرید دارد.

او گفت: امسال مرکز خرید «الفاوت» را نیز احیا کردیم که تا سقف یک‌هزار و ۵۰۰ تُن ظرفیت خرید گندم را دارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر حفظ محصولات کشاورزی را یکی از اولویت‌های اصلی کشاورزی به ویژه در بخش غلات برشمرد و گفت: سال گذشته در تمامی سطح زیرکشت محصولات آبی و دیم، پایش سن غلات صورت گرفت.

زنگنه گفت: در این راستا مزارع گندم و جو این شهرستان که آلوده به سن غلات بودند، با نظارت کارشناسان طی ۲ مرحله در سطح ۴۰ هزار هکتار مبارزه انجام شد.

او گفت: سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۲۴ تُن کود‌های یارانه‌دار شامل ۱۰ هزار و ۵۴۷ تُن کود شیمیایی ازته، سه هزار و چهار تُن کود فسفاته و یک‌هزار و ۳۷۳ تُن کود پتاس بین بهره‌برداران توزیع شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها را یکی از طرح‌های مهم جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: متولی این طرح ستاد اجرایی فرمان امام راحل است که سیاست اصلی آن تبدیل آیش زرد به سبز است.

زنگنه با بیان اینکه ۳۶ هزار هکتار از اراضی دیم گندم و جو این شهرستان زیرپوشش طرح جهش تولید است، گفت: سهمیه سال گذشته این شهرستان چهار هزار و ۵۱۸ هکتار بود که تاکنون در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم اجرا شده است.

او گفت: تاکنون ۷۵ درصد از طرح جهش تولید در اراضی دیم این شهرستان در تبدیل آیش به سبز تحقق یافته که به پایداری طرح، افزایش عملکرد محصول سال بعد، افزایش درآمد کشاورزان و افزایش تولید کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار