جزئیات سومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳

سومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری یکم تیرماه برگزار شد.

سومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ با حضور محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مصطفی پورمحمدی و علیرضا زاکانی برگزار شد.

بخش اول مناظره امشب نامزد‌های ریاست‌جمهوری به «سبک زندگی» پرداخت.

سوالات نوبت اول مناظره نامزد‌ها

  • -برای مهد‌های کودک ارزان قیمت چه برنامه‌ای دارید؟ برای آینده جوانان و ازدواجشان چه برنامه‌ای دارید؟
  • - چگونه باید اعتراضمان به وضعیت را نشان دهیم که جزو اغتشاشات نشویم؟
  • -راهکارشان برای آسیب‌های سبک زندگی چیست؟
  • - حل مساله آمار بالای سقط جنین در کشور را جزو راه حل‌های حل مشکل جمعیت می‌دانید؟
  • -در برابر پدیده بی حجابی غیر از رویکرد فرهنگی چه راهکاری را مدنظرتان است؟

پورمحمدی: هنوز به زنان اعتماد نداریم و آنها را باور نکرده‌ایم

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مصطفی پورمحمدی که امشب طبق قرعه‌کشی در صندلی شماره یک نشسته بود در پاسخ به سوالات مناظره اظهار کرد: امام خمینی صفحه جدیدی را در انقلاب اسلامی با حضور زنان رقم زد. امام، انقلاب و جنگ را با حضور زنان سامان داد. در جمهوری اسلامی ایران برای زنان، اقدامات خوبی صورت گرفته، اما آیا به اندازه بوده است؟

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اکنون در مجلس ۱۴ یا ۱۵ خانم هستند و این غلط است. هنوز به زنان باور نداریم و به آن‌ها اعتماد نکرده‌ایم. متاسفانه اکنون دیگران دارند آمال زنان و جوانان ما را در هالیوود، بالیوود و بی تی اس و سایر جا‌ها تعیین می‌کنند. عده‌ای زبان فرهنگ را با زبان باتوم اشتباه گرفته‌اند و جواب این باتوم ناسزا و درشت‌گویی است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مصطفی پورمحمدی گفت: زن لطیف است و نمی‌توان با تندی با او برخورد کرد. شهید سلیمانی گفت همه این جوانان و دختران، دختران ما هستند. بر جوانان و زنان و دختران خود رحیم باشیم و خاکسار باشیم، همانگونه که شهید رئیسی اینگونه بود.

در مقابل زنان و دختران جامعه باید ذلیل و خاکسار باشیم

قالیباف: زن پیشران پیشرفت ایران عزیز ماست

قالیباف در ادامه مناظره انتخاباتی اظهار کرد: بدون شک امروز خانواده مهمترین جایی است که باید مورد توجه دولت‌ها باشد. یا باید نگاه فردگرایی داشته باشیم یا نگاه به جامعه. انقلاب اسلامی معتقد توجه به خانواده است و اگر ایران قوی می‌خواهیم باید خانواده قوی را بخواهیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: زن محور حرکت در خانواده است. ما نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم، اما عدالت جنسیتی در کار ماست. امروز در خانواده زن به عنوان مادر، همسر، تربیت کننده فرزندان و به عنوان مادرخرج است. هر مشکلی می‌بینم این زن است که جبران همه کاستی‌ها را می‌کند.

او ادامه داد: انقلاب این فرصت را فراهم کرد که خانم‌ها به اجتماع آمدند. در دولت چهاردهم این قول را میدهم به گونه‌ای عمل کنیم که زنان در دوراهی زن خانه‌دار و یا رشد علمی قرار نگیرند، بلکه باید هر دو را برای زنان فراهم کنیم و خودشان باید آن را انتخاب کنند.

قالیباف بیان کرد: فرهنگ زنانه‌ترین عنصر است. هر نشستی درباره زنان می‌گذاریم اینطور است که مردان می‌نشینند و برای زنان برنامه می‌گذارند. در موضوع زنان این غفلت وجود دارد. در دوران کرونا مسئول تربیت بچه‌ها و پرستار آنان زنان بودند. زن پیشران پیشرفت ایران عزیز ماست.

نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم، اما عدالت جنسیتی در کار ماست

پزشکیان: در خیابان برخوردهایی با زنان می‌کنند که هیچ مشکلی را حل نمی‌کند

مسعود پزشکیان نیز در پاسخ به سوالات مناظره گفت:  در خیابان برخوردهایی با زنان و دختران مردم می‌کنند که هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. وقتی به این برخوردها اعتراض می‌کنیم برای ما پرونده‌سازی می‌کنند این دختران و زنان را خودمان تربیت کردیم. لایحه منع خشونت علیه زنان را در مجلس تصویب نکردند اما حالا می‌گویند برای زنان و دختران احترام قائل هستیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اینطور که می‌گوییم باید اوضاع خیلی خوب می‌شد، اما نمی‌دانم چگونه شد که اوضاع زن در جامعه چنین نیست. ما باید آموزش را از مهدکودک شروع کنیم و نگاه برابر و توانمندسازی زنان را از آن مقطع آغاز کنیم. طی زندگی ۳۲ ساله با همسرم چهار بچه تربیت کردیم. هم او درس می‌خواند هم من. با هم بالا آمدیم و با هم کارهایمان را انجام دادیم.

او ادامه داد: وقتی حقوق زنان را در جامعه نادیده می‌گیرند حداقل باید صدای ما بلند شود و بگوییم که چرا این چنین می‌کنید؟ برخورد ما در جامعه با قشر زنان اخلاقی نیست و آنچه که در تئوری می‌گوییم در عمل وجود ندارد. ما از مدرسه می‌توانیم سبک زندگی زنان را تغییر دهیم.

پزشکیان اضافه کرد: معلمان حقوق مکفی نمی‌گیرند و تبعیض در نوع آموزش وحشتناک است؛ تبعیض باعث می‌شود افرادی تربیت شوند که وقتی وارد جامعه می‌شوند عقده‌ای هستند و نمی‌توانند در کنار همدیگر قرار بگیرند. پس ما باید ابتدا نگاه خود را عوض کنیم و در عمل و واقعیت رفتار کنیم چرا که بیان تئوری بسیار ساده است.

اینطور که آقایان می‌گویند وضع زنان و دختران خیلی باید خوب می‌شد

جلیلی: تمدن غرب در موضوع زن به بن‌بست رسیده است

سعید جلیلی نیز در این مناظره انتخاباتی اظهار کرد: مورگان شوستر در کتاب خود می‌نویسد باید به عزت زن محجبه ایرانی درود بفرستیم. دلیل تمرکز دشمنان بر موضوع حجاب زن ایرانی است که این موضوع نقطه قوت مردم ایران است. تمدن غرب در موضوع زن به بن‌بست رسیده است و زن ایرانی با حجاب می‌تواند آنها را به چالش بکشد.

او ادامه داد: ما اگر خیلی موفقیت‌ها را در کشورمان داشتیم مرهون زنان هستیم. نقش آفرینی که زن مسلمان در عرصه‌های مختلف داشته است. شما شاهد بودید همان افرادی که در برابر کشتار دهها هزار زن سکوت می‌کنند، یک باره در برابر زنان در ایران فعال می‌شوند، زیرا می‌دانند که قدرت ایران به دلیل این بوده که زنان را وارد صحنه کرده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: آنچه که خیلی زنان ما را نگران می‌کند این است که چرا نقش‌آفرینی آنان سانسور می‌شود. ما امروز موفقیت‌ها و نقش‌آفرینی‌های بسیار بزرگی از سوی زنان داریم. در شرکت مپنا اقدامات بزرگی توسط زنان انجام می‌شود. من به عنوان معاون اروپا که به نروژ رفتم یکی از بانوان به من گفت چرا از قدرت زنانتان صحبت نمی‌کنید؟

موفقیت زنان ایرانی سانسور می‌شود

قاضی‌زاده‌‌هاشمی: امروز باید میدان‌دار حمایت از خانواده در جهان باشیم 

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌‌هاشمی نیز در ادامه برنامه گفت: امروز روز تولد ریحانه، دختر کاپشن صورتی است. خانواده نقطه بنیادی جامعه است و ایران هم مهد خانواده محوری است. زن ستون خانواده است. عده‌ای با نگاه سیاسی در انتخابات درباره موضوع زن استفاده سیاسی و انتخاباتی می‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ایران مهد خانواده است و در فرهنگ ما هیچگاه نگاه جنسیتی به زنان نداشتیم.  در غرب می‌بینیم که آن‌ها خود را مجبور کردند که به ارزش‌های درست بازگردند.

وی اضافه کرد: در ایتالیا خانم ملونی با امواج گسترده حمایت از خانواده به پیروزی رسید. امروز باید میدان‌دار حمایت از خانواده در جهان باشیم. باید در جهان با تمام جنبش‌هایی که از این نظر با ما مشترک هستند ائتلاف کنیم. دغدغه زنان ما حجاب نیست، بلکه تبعیض در فرصت‌ها است.

 قاضی‌زاده‌‌هاشمی گفت: زن مسئله کشور نیست و پیشران است. دغدغه بانوان هم حجاب نیست و این مغالطه است. دغدغه اصلی بانوان ما تبعیض در فرصت‌ها است و حق هم دارند. ما باید برای آن‌ها فرصت‌های درستی را ایجاد کنیم.

در تاریخ‌مان هیچگاه به زن نگاه جنسی نداشته‌ایم

زاکانی: خیلی از حرف‌هایی که زده می‌شود جنبه شعاری دارد

علیرضا زاکانی در ادامه مناظره انتخاباتی اظهار کرد: اسلام جایگاه رفیع زن را در فرصت بودن قرار داده است. خیلی از حرف‌هایی که زده می شود جنبه شعاری دارد، اما اسلام جایگاه زن و دختر را به نحوی قرار داده که اینها یک فرصت هستند و نه اینکه مسئله باشند! آنها باید از دیگران دستگیری کنند، نیاز به دستگیری ندارند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: دولت خدمت با پیگیری و تحقق عدالت اساس خود را قانون اساسی گذاشته است. ما دو بسته را در دستور کار داریم. بخش اول شامل رفاه، معیشت است و تا اینها حل نشود مشکلات برجاست. بخش دوم ناظر بر تعلیم و تربیت است و باید دنبال کنیم که زنان باید پیشتاز باشند و این خواسته رهبر انقلاب از دولت است.

او گفت: ما می‌خواهیم به خانواده ها یارانه بدهیم. ارتقای آزادی، امنیت و حفظ حریم مردم بخش دیگری است که نباید بگردیم ببینیم چه کسی حرف خوبی زده است و ما تکرار کنیم.  در حریم عمومی قانون و نظم عمومی حاکم است. نگاه به حجاب هم شرعی و قانونی است.

اسلام جایگاه رفیع زن را در فرصت بودن قرار داده است

پورمحمدی: باید حرمت زنان را حفظ کنیم

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مصطفی پورمحمدی در ادامه مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ اظهار کرد: امروز در جامعه ما پوشش و حجاب مسئله مهمی است. حکم شرع و قانون است و سالهاست داریم برای این پوشش کار می‌کنیم و هزینه هم بسیار دادیم، اما به مطلوب خود دست پیدا نکردیم.کی مقصر است و چه کسی باید توبیخ شود؟ ما‌ یا مردم و جوانان و بانوان؟ مسئله مهم و حساسی است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: به تهاجم فرهنگی معتقد هستم و باید نگران باشیم، اما این سبک‌های الان در جامعه برای اعتراض و لجبازی است. زنان و دختران ما عفیف هستند. آیا با بانوان خود ستیز کنیم پیروز می‌شویم؟ این غلط است. ما باید در مدرسه و خانواده اقدام کنیم. تا مجبور نشویم، پلیس و بسیج عزیز را درگیر اتفاقات نه چندان خوب کنیم.

او ادامه داد: نمی‌توان در این مسئله بی برنامه و یا با روش‌های تند برخورد کرد. همه جا باید حرمت زن را داشته باشیم. جایگاه زن ایرانی نقطه قوت ما است. اگر مورد اعتماد شما باشم حتما لایحه حجاب را پس می‌گیرم و با دلسوزان و خانمها صحبت می‌کنم و که چه کنیم. مطمئن هستم موفق می‌شویم با هزینه بسیار کمتر از وضعیت فعلی.

قالیباف: زنان سرپرست خانواده مسئول اقتصاد خانواده هستند

محمدباقر قالیباف در ادامه مناظره گفت: بی‌حجابی آفت جامعه ماست و نباید این اتفاق بیافتد، اما چگونه؟ الان آقای پورمحمدی اشاره کرد لایحه حجاب و عفاف را پس می‌گیرم، اما این قانون همه بخش‌های آن به صورت کار‌های ایجابی انجام می‌شود. نمی‌شود بدون احترام و با خشونت انجام داد و این کار‌ها محکوم است. ما ۳۲ دستگاه را داریم که قانون مسئولشان کرده که این کار رانجام دهند.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بعضی وقت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که ما نمی‌پسندیم و باید جلوی این رفتار‌ها را بگیریم. ما در قانون خانواده و جوانی جمعیت بحث زن را  تصویب کردیم. بخش بعد مربوط به لایحه خشونت در منزل و بیرون است  ک۶ در دستورکار مجلس قرار دارد.

او گفت: در شهرداری که بودم مرکز زنان را درست کردم اگر مردی زن را بیرون انداخت به آنجا بیاید. ما شهدخت و مهدکودک را درست کردیم تا زنان بتوانند استراحت داشته باشند. ما دو استخر کنار هم برای خانواده درست کردیم و شهر را با نگاه زنانه مدیریت کردیم.

قالیباف اظهار کرد: زنان سرپرست خانواده مسئول اقتصاد خانواده هستند. به شدت توانمندسازی زنان را دنبال کردیم و هر کدام در تولید کارآفرین شدند. در پلیس طوری رفتار کردیم که زنان درجه نظامی گرفتند. در برنامه هفتم جامعه هدف خانواده است.

پزشکیان: با هرگونه زورگویی و خشونت مخالفم

مسعود پزشکیان نیز گفت: فکر کنم وضع خوب است، اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که نارضایتی در جامعه وجود دارد؟ از نظر اعتقادی با هرگونه زورگویی و خشونت مخالفم. همه خانواده من با حجاب هستند، اما با این روند اگر کسی نخواهد اینگونه باشد باید با او برخورد کنیم؟

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما باید نگاه خود را به زنان از این لحاظ که درجه دو هستند و فقط برای خانواده آفریده شده‌اند عوض کنیم. باید جایگاه آنها را در پست‌ها و مقام‌ها بدهیم. ما باید نوع رفتار خود را تغییر دهیم و به جای آنکه برخورد خشن کنیم باید ببینیم چه کرده‌ایم.

پزشکیان اظهار کرد: بعد از فوت همسرم برای اینکه بتوانم دختر خود را هدایت کنم گاهی اوقات در برابر او سکوت می‌کردم و کوتاه می‌آمدم چرا که در این صورت فردی که الان هست نبود. قطعاً با زور نمی‌توانیم حجاب را بر سر زنان بگذاریم. ما حق نداریم به دختران و خانم‌ها زور بگوییم.

جلیلی: زن باید در عرصه اجتماعی حضور داشته باشد

سعید جلیلی هم گفت: نباید اجازه داد نقش پرشکوه زنان ایران در عرصه‌های مختلف سانسور شود. زن یعنی تمام زنان ایران. چرا نقش زنان خانه‌دار دیده نمی‌شود؟ آنان با تربیت صحیح فرزند باعث شدند، افرادی تربیت کنند که از یک سو موجب بالندگی کشورند و از سویی مانع آسیب‌های اجتماعی شدند. این مرهون ایفای یک نقش باشکوهی است که زنان در خانه انجام دادند.

  نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اگر دولت میخواست این کار را با کارمند انجام دهد چقدر باید هزینه میکرد؟ خیلی از هزینه‌ها را به اسم مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌خواهیم انجام دهیم و در دستگاه‌های دیوان سالاری می‌رود و بعضا خروجی‌اش صفر است. این را زنان انجام دادند و باید قدردان باشیم.

وی ادامه داد: ما چند میلیون زن سرپرست خانوار داریم و دارند جای سرپرست را پر میکنند، آن وقت نباید دیده شوند؟ زنان روستایی ما در سخت‌ترین شرایط پا به پای مردان کار می‌کنند. دوستان تا حرف میزنند سریع این را سانسور نکنند. اگر میخواهیم جامعه پیشرفت کند دولت باید برای خانواده برنامه ریزی کند. زن باید در عرصه اجتماعی حضور داشته باشد.

قاضی‌زاده‌هاشمی: اگر زمینه فرزندآوری آسان شود، خانم‌ها علاقمندند دو فرزند داشته باشند

قاضی‌زاده‌هاشمی در ادامه بیان کرد: به نظرم کمی از زمان عقبیم و صحبت‌هایی می‌کنیم که ۲۰ سال پیش بحث جامعه بود و بانوان ما از این مباحث عبور کردند. قدرت اصلی امروز در جامعه زنان هستند. حرف آنها این است که تبعیض علیه زنان برداشته شود. اکنون بیش از ۹۳ درصد زنان باسواد هستند. اما نرخ بیکاری آنان ۵۶ درصد است، چرا که مشاغل مردانه طراحی شده است. 

او گفت: صحبت‌هایی که اینجا می‌شنویم مردسالارانه است انگار بانوان منتظرند ما برویم مسائل آنها را حل کنیم. سه و نیم میلیون نفر ورزشکار داریم که ۴۰ درصد آن بانوان هستند. چقدر از امکانات ورزشی مختص آنهاست؟ شهید رئیسی سواحل را آزاد کرد. چرا نباید فضایی درست کنیم که بانوان بتوانند همه ورزش‌ها را انجام دهند؟

وی اظهار کرد: محدودیت‌هایی که برای بانوان وجود دارد را ما ایجاد کرده‌ایم.  نظام برنامه‌ریزی برای مردان و زنان باید متفاوت باشد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود:  ما در دولت خانواده یک میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به جوانان اختصاص داده‌ایم که در حوزه اشتغال و تامین جهیزیه و مبحث ازدواج استفاده کنند. اگر زمینه فرزندآوری آسان شود تمام خانم‌ها علاقمندند حداقل دو فرزند داشته باشند. ما باید به سمت پایدارسازی خانواده حرکت کنیم تا مجبور به سقط جنین نشوند.

 زاکانی: بخشی از حل مشکلات جامعه به دست زنان است

علیرضا  زاکانی اظهار کرد: به عنوان پدر سه دختر و یک همسر خدمتتان عرض میکنم جمع بین خانه داری و همسری و فرزندآوری و تعلیم و تربیت با فعالیت اجتماعی کاملا شدنی است. ظرفیت عظیمی که در جامعه زنان و دختران است چرا مورد غفلت واقع شده است؟

او افزود: آقای پزشکیان و پورمحمدی مسائلی را مطرح می‌کنند. دوستان ایشان ۳۲ سال کشور دستشان بوده و باید پاسخ دهند که چرا کار نکردند؟ با فرار رو به جلو که نمی‌شود پاسخ معتبر داد. خانم‌ها فرصت هستند. موضوع شایسته سالاری است و دولت خدمت بیش از دولت‌های دیگر از بانوان استفاده خواهد کرد. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود:  توجه به بانوان در شهرداری ضریب گرفته است. با موضوع زنان نمیتوان شعاری برخورد کرد و امنیت و نقش میخواهند. اگر نقش نداشته باشند کشور متضرر می‌شود. بخشی از حل مشکلات جامعه به دست زنان است. 

زاکانی گفت: ما نه محبوس بودن را می‌پذیریم و نه ابزار بودن. در حوزه آزادی باید گفت که آزادی حق مردم است و برگرفته از مردم‌سالاری دینی است. در تحقق قانون اساسی کاری خواهم کرد که با نهادسازی نوین مردم کارشان با صندوق‌های رای تمام نشود و نظارت مردم بر مسئولان تشدید شود.

بخش دوم مناظره امشب نامزد‌های ریاست‌جمهوری به «فضای مجازی» پرداخت.

سوالات نوبت دوم مناظره

- با توجه به محتوای غیراخلاقی و ضدامنیتی شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل تلگرام و واتساپ، برنامه شما برای اینترنت ملی چیست؟

- چه راهکاری برای استفاده از فضای مجازی بدون ایجاد محدودیت برای کسب‌وکار‌های آنلاین دارید؟

- برنامه شما برای ساماندهی فضای مجازی و بیشینه‌سازی استفاده از فرصت‌هایی که این فضا در اختیار ما قرار می‌دهد، چیست؟

- سیاست شفاف شما برای مواجهه با فیلترینگ بویژه فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب چیست و چگونه می‌خواهید مردم را از استفاده روزمره و دائمی از فیلترشکن‌ها بی‌نیاز کنید؟

پورمحمدی: فیلترینگ در یک مقطع کار درستی بود اما استمرار آن اشکال دارد

پورمحمدی نیز گفت: بحث فضای مجازی اهمیت بالایی دارد و در این اختلاف نداریم. این فضا، دنیای هزار رنگ فرصت‌ها و تهدید‌ها است و باید آن را شناخت و تهدید‌ها را ارزیابی کرد و به فرصت‌های آن فکر کرد. فیلترینگ در یک مقطع کار درستی بود اما استمرار آن اشکال دارد. مافیای VPN هم جیب مردم را خالی و هم سرعت اینترنت را کم کرده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما کشور توانمندی هستیم و باید تمرکز کنیم روی ایجاد یک پیام رسان بسیار قوی. من این موضوع را در دولت یازدهم مطرح کردم برای آن که کارهای بزرگی را در این زمینه کردیم. در آن دولت تاکید کردیم که همه با هم یک پیام‌رسان بزرگ داشته باشیم. متاسفانه، هر دکان دولتی و خصوصی یک پیام‌رسان راه انداخت و الان گرفتار شدیم.

 وی ادامه داد: باید یک پیام‌رسان قدرتمند می‌ساختیم که در جهان اسلام حرف برای گفتن داشته باشد.گفتم بیایید با یک پیام‌رسان‌ شرقی صحبت کنید و حتی مراحل اولیه آن هم انجام شد، اما آقایان عقب‌نشینی کردند.

مافیای VPN هم جیب مردم را خالی کرده است 

قالیباف: فضای مجازی در زندگی ضرورت دارد

قالیباف در ادامه مناظره انتخاباتی بیان کرد: فضای مجازی بسیار مهم است و فضای زندگی مردم است. برای تصمیم گیری باید این موضوع را درک کنیم. با موضوع فیلترینگ مخالفم، چون فساد زیادی خواهد داشت. ما در شرایطی تصمیمی میگیریم و آن را تبدیل به تهدید میکنیم. در سال ۱۴۰۱ تهدیدات امنیتی داشتیم که در همه جای دنیا اولویت اول امنیت است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: فضای مجازی در زندگی ما ضرورت دارد. بخش عمده اقتصاد در فضای مجازی است. اینجا حرف از فرهنگ میزنیم. واقعیت این است که مردم فرهنگ را تولید و خودشان آن را مصرف میکنند و دولت باید آن را هدایت کند.

وی اضافه کرد: یک بخش فرهنگ مربوط به کالا‌های فرهنگی است. ما پنجره جوان داریم و بچه‌های ما میتوانند در عرصه گیم (game) در دنیا حرکت کنند. الان استفاده از vpn از ۲۲ درصد به ۶۷ درصد رسیده است که هم خسارات مالی و هم خسارت اخلاقی دیدیم.

قالیباف گفت: بعضی از کشور‌ها چگونه از طریق فضای مجازی روی جوانان ما تاثیر گذاشتند؟ در مجلس مصمم شدیم که شبکه ملی اطلاعات تکمیل شود که بالای ۷۵ درصد پیش رفته و سرعت اینترنت افزایش می‌یابد. یکی از مواردی که مردم به سمت سکو‌های خارجی می‌روند این است که احساس امنیت نمی‌کنند. رهبری گفتند نباید به زندگی مردم سرک کشید.

با فیلترینگ مخالفم

پزشکیان: چه لزومی دارد فیلتر کنیم و بعد یک عده فیلترشکن بفروشند؟

پزشکیان در ادامه مناظره بیان کرد: فعلاً که ما فیلترینگ را راه انداخته‌ایم. خیلی از کسانی که از این طریق امرار معاش می‌کردند زندگی‌شان به هم ریخته است. از آن طرف یک عده کاسب شدند و فیلترشکن می‌فروشند. اینکه چرا پیگیری نمی‌شود جای بحث دارد. فکر کنم اصلاً مشکل جای دیگر است و همه ما مخالف فیلترینگ هستیم. اینکه چه کسانی حجاب آنها را در مترو می‌گذارند اصلاً مشخص نیست. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: توییتر محل آموزش است و می‌شود خیلی از تکنولوژی علم را از آنجا یاد گرفت. اگر رئیس جمهور شوم قطعاً درباره ممنوعیت‌هایی که باعث عصبانیت شده اقدام خواهم کرد و جلوی آن را خواهم گرفت.  اگر قرار باشد در بحران خاصی مداخله شود آن موقع مداخله می‌کنم و در همه دنیا همین گونه است، اما الان چه لزومی دارد که اینترنت را فیلتر کنیم؟

او ادامه داد: اینکه فیلترشکن استفاده شود خیلی راحت‌تر می‌شود به فضا‌های مستهجن دست پیدا کرد و بهتر است که دولت خودش کنترل کند. اینکه تقصیر‌ها را به گردن یکدیگر بیندازیم درست نیست. فرهنگ را دولت‌ها درست نمی‌کنند. اینکه ما در خانواده چگونه‌ایم یک بحث است و اینکه با دیگرانی که مثل ما نیستند و در این مملکت زندگی می‌کنند چگونه برخورد می‌کنیم باید پاسخ داده شود.  

فضای مجازی باید آزاد شود، توییتر باید رفع فیلتر شود

جلیلی: سکو‌های ارتباطی می‌تواند سکوی جهش مردم باشند

سعید جلیلی ادامه داد: همه عزیزانی که در نرم افزار‌های ایرانی مانند اسنپ، تپسی، بله کار کردند کار بزرگی کردند و فعالانه در این فضا وارد شدند. مرز‌های جدید سکو‌هایی هستند که کاربر فعال دارند، برای همین بسیاری از کشور‌ها به دنبال بین المللی کردن سکو‌های خود هستند.
 
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اخیرا اتحادیه اروپا برای نرم افزار‌های آمریکایی محدودیت قائل شده است. در هوش مصنوعی نگرانی‌شان این است که اگر کسانی بتوانند حاکم شوند که اطلاعات غلط را اشاعه دهند میتواند تمام مناسبات را تغییر دهند.
 
وی گفت: شاهدید که دهها سایت علمی و فناوری را روی جوانان می‌بندند و عکس حاج قاسم را سانسور می‌کنند، از همین رو درود میفرستم بر جوانان. سکو‌های ارتباطی می‌توانند سکوی جهش مردم ایران باشند. ما امروز ظرفیت خوب در این زمینه داریم که میتواند در این عرصه موفق عمل کند. اگر شما با استفاده از همین ظرفیت‌ها ده درصد هزینه اینترنت را برای افرادی که محتوا تولید می‌کنند فراهم کنید میلیون‌ها شغل ابداع خواهد شد.
 
امروز نشان جای ویز را گرفت چون در داخل کشور خدمات خوبی داده شد

قاضی‌زاده‌‌هاشمی: تلگرام ۴۰ میلیون مشترک در ایران دارد

امیرحسین قاضی‌زاده‌‌هاشمی در ادامه اظهار کرد: اینترنت کالای اساسی است و همه برای آموزش و کسب وکار‌های اینترنتی به آن نیاز داریم. مشکل آن است که زیرساخت‌های درستی نداریم  و نکته دوم محدودیت‌های فکر نشده است. نتوانستیم نیروی انسانی خوب خودمان را حفظ کنیم. پروژه فیبرنوری در دولت سیزدهم با قدرت شروع شد و سرعت اینترنت خانگی افزایش داشت، اما این سرعت‌ها مشخص نیست برای آن که فیلتر شکن‌ها سرعت را پایین می‌آورد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در بخش‌هایی افراط کردیم. خیلی از اقدامات ما علمی نیست. مثلا گوگل پلی و خیلی‌ها از گیم‌ها را فیلتر کردیم و این مردم آزاری است.  تلگرام ۴۰ میلیون مشترک در ایران دارد. ما باید وارد بحث حکمرانی و تولید در فضای اینترنتی شویم. ابزارش را داریم و در دولت سیزدهم اقدامات مهمی را انجام دادیم.

گوگل پلی را فیلتر کردیم که نوعی مردم‌‌آزاری است

زاکانی: فیلترینگ با صیانت متفاوت است

علیرضا زاکانی اظهار کرد: هیچ ملت و دولتی نیست که درک درستی داشته باشد و سرزمین و افکار عمومی خودش را در اختیار بیگانگان قرار دهد. فیلترینگ با صیانت متفاوت است. همین افرادی که دارند حرف میزنند امکان ظهور و بروز پیام رسان‌ها را برای ما گونه‌ای طراحی کردند که مبتنی بر ضوابط نبود. بعد آمدند دکانی باز کردند که فیلترینگ بفروشند.
 
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: همین افرادی که در ستاد این افراد هستند. کاری ندارد که سرور اینها بیاید در داخل کشور و دیگر فیلترینگ وجود نداشته باشد. دوستان هنوز تفاوت فیلترینگ و صیانت را نمیدانند. من سال ۸۱ سخنرانی داشتم و گفتم این موهبتی است که میتوانیم پیام برای جهان بفرستیم. زمینه کار و تلاش ایجاد میشود. زمینه ایجاد زیرساخت‌های اساسی در کشور ایجاد میشود.
 
وی ادامه داد: ما الان در شهرداری از هوش مصنوعی استفاده میکنیم. از امریکایی‌ها یاد بگیریم که چگونه محکم مقابل تیک تاک ایستادند. درباره حجاب بان‌ها هم که آقای پزشکیان گفت  باید توبه کند، چون دروغ می‌گوید. حجاب را جز با گفتگو و رعایت قوانین نمی‌توان مدیریت کرد. همین افراد شما در ستادهایتان دارند شما را در قعر جهنم می‌برند. آقای پورمحمدی درباره اینکه بیشترین فیلتر در زمان ایشان بوده است بیشتر صحبت کند.

پیام‌رسان‌های داخلی باید تقویت شود

پورمحمدی: برخی از دوستان را نامزد جدی نمی‌دانم

پورمحمدی در ادامه اظهار کرد: زمان زیادی گذشته و همه تنها از مشکلات و اوضاع نابسامان و حجم پیام‌رسان‌های خارجی می‌گوییم و اینکه چه کسی مسئول بوده است؟ آقای قالیباف شما حرفهای زیبایی زدید. شما ۴ سال رئیس مجلس بودید، چرا اقدامی عملی نشده است؟ چرا داریم تعارف می‌کنیم؟ داستان VPN را می‌بینیم که گردش مالی بالایی دارد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: دولت شهید رئیسی عزیز ما در ۳ سال گذشته چه کرد؟ من ۳ دولت گذشته را در کم کاری در این عرصه مهم مقصر می‌دانم. گردش مالی فیلترشکن ۵۰٪ گردش مالی فضای مجازی است. برخی از دوستان را نامزد جدی نمی‌دانم و چیز‌ی را مطرح نمی‌کنم.

او ادامه داد: ما هم در زمینه هوش مصنوعی اقدامات مهمی داشتیم. من در گذشته گفتم باید پاسخگوی مردم باشیم. دولتها باید استراتژی و راهبرد روشن داشته باشند. دولت‌ها چه کار کرده‌اند؟ همه فرصت‌ها را از دست داده‌اند. قرار نیست توجیه کنیم. این توجیه‌ها نگران کننده است.

حتی اسم این آقا را نمی برم، چون او را نامزد جدی نمی دانم

قالیباف: دسترسی به اطلاعات شخصی افراد حرام شرعی است

محمدباقر قالیباف گفت: وقتی حرف از این میزنند که یک مدیر قوی و تجربه موثر است نمونه‌های موثری را میتوانیم بگوییم. در خودروسازی چند کارخانه داریم، اما هیچ وقت خودروساز نشدیم و با همین دست فرمان پیش برویم هیچ وقت خودروساز نمی‌شویم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در فضای مجازی هم همینطور است و سیاستهای کلان تصویب شده و در شورای عالی فضای مجازی روشن است، اما در حوزه اجرا دچار مشکل هستیم.

او ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم در شبکه ملی اطلاعات چه کاری را انجام دادیم؟ سی و خورده‌ای درصد پیشرفت داشتیم. دولت سیزدهم و مجلس یازدهم این کار را کردند و هیچ محدودیتی برای شبکه اینترنت نگذاشتند و امروز پیشرفت بالای ۷۵ درصد است. 

قالیباف بیان کرد: سرور‌ها را چرا بیاورند داخل! ما نتوانستیم حوزه شخصی افراد را در داخل حفظ کنیم، لذا آن را به خارج می‌برند. رهبری فتوا دادند که دسترسی به اطلاعات شخصی افراد حرام شرعی است. ما متخصص‌ترین افراد را در هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال داریم. فضای رمزارز‌ها فرصت بزرگ دور زدن تحریم است و در مجلس این کار را پیگیری میکنیم.

وی گفت: ما برای شفاف سازی، هوشمندسازی آن را دنبال کردیم، اما پراکنده کاری صورت گرفته و در دولت چهاردهم مبنای کارمان مردمی سازی و هوشمندسازی به خصوص در حوزه اقتصاد است.

در حوزه اجرای قوانین رسانه دچار مشکل هستیم

پزشکیان: جواب زاکانی را نمی‌دهم چون بعید می‌دانم تا آخر در رقابت بماند

مسعود پزشکیان در ادامه مناظره انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اظهار کرد که آقای زاکانی یک چیز‌هایی گفت، اما لازم نیست جواب او را بدهم، چرا که فکر نمی‌کنم تا آخر بماند و بخواهد دولت تشکیل دهد. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما اخلاق را در گفتگو‌های خود رعایت نمی‌کنیم و با مردم نیز همینطور رفتار می‌کنیم. روند اخلاقی ما با کسب و کار‌ها چگونه است؟ ما خطوط باند اینترنتی را اتوبان می‌کنیم، اما  هر ۵ متر یک مانع می‌گذاریم که این موانع اعصاب کسانی که از آن استفاده می‌کنند را خراب می‌کند. مگر زیرساخت‌ها را تقویت می‌کنیم نباید موانع ایجاد کنیم. 

پزشکیان بیان کرد: اگر بخواهیم در آینده از قافله علم و تمدن عقب نمانیم لازمه آن ارتباط با دنیا است. باید تلاش کنیم تا نخبگان از کشور خارج نشوند. ما فقط گناه را به گردن یکدیگر می‌اندازیم و حقیقت این است که بستر را برای کسانی که می‌خواهند کار اینترنتی انجام بدهند آماده نکرده‌ایم. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: یک نظرسنجی از مردم به عمل بیاورید تا ببینید از ما راضی هستند یا نه؟ شفافیت با عدد و رقم مشخص می‌شود نه با اینکه بنشینیم پشت تریبون و بگوییم اوضاع خوب است و در آینده نیز قرار است بهترین اوضاع را درست کنیم.  بنده اگر به قدرت برسم قطعاً بستر را برای کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند آماده خواهم کرد و زیرساخت‌های آن را فراهم می‌کنم.

جلیلی: هر ایرانی باید بتواند تولید کننده باشد

سعید جلیلی در ادامه گفت: امروز فضای مجازی مانند فضای واقعی با زندگی مردم عجین شده و دولت باید تهدیدات را به صفر برساند و از فرصت‌ها استفاده کند. حق مردم است که داده هایشان حفظ شود و جلوی کلاهبرداری گرفته شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما فکر میکنیم به جای محدودیت باید مسئولیت پذیری هوشمندانه را جدی بگیریم. گزارشات دوستان باید واقعی باشد. مرکز توسعه تجارت الکترونیک میگوید تعدادش ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات در همه این سال‌ها ۲۰ درصد، اما الان ۶۰ درصد افزایش داشته است و ۹۶ درصد روستا‌ها اینترنت دارند و فیبر نوری را توسعه دادند.

جلیلی بیان کرد: این زحمات دولت شهید رئیسی است که موانع قانونی‌اش را هم برطرف کرد. هر ایرانی باید بتواند تولید کننده باشد. عرض کردم که طبق قانون میتوانیم ده درصد هزینه اینترنت تولید محتوا را به افرادی بدهیم که در این فضا محتوا تولید میکنند.

شبکه ملی اطلاعات در دولت شهید رئیسی ۶۰ درصد پیشرفت داشته است

 قاضی‌زاده‌هاشمی: باید بتوانیم در تولید پهنای باند و محتوا توسعه پیدا کنیم

امیرحسین قاضی‌زاده‌‌هاشمی در ادامه برنامه گفت: صحبت‌ها را که می‌شنوند خودم را جای مردم می‌گذارم و آنها می‌گویند که این افراد قطعاً فرزندان جامعه را فرزندان خود نمی‌دانند. ما قرار است خادم مردم باشیم آنها بتوانند آرام زندگی کنند. بعضی حرف‌هایی که به زبان می‌آوریم اثر بی‌مسئولیتی است. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: دوستان توهین می‌کنند بکنند، اما بی‌انصافی نکنند. ببینند آمار‌ها در دو سال و ۱۰ ماه دولت شهید رئیسی چگونه بوده است. اگر کل فیلترینگ را برداریم و کل اقتصاد دیجیتال را به پلتفرم‌های خارجی ببریم، یک نفر کلاهبرداری کرد با آن چه کنیم؟ 

او ادامه داد: مگر در قضیه حاج قاسم اجازه دادند تصویر این شهید در اینستاگرام منتشر شود؟ آنها با قهرمان ملی ما این رفتار را کردند. مکرون نیز گفته است که ما باید به جای اینترنت آمریکایی اینترنت اروپایی به راه بیندازیم. 

امیرحسین قاضی‌زاده‌‌هاشمی ادامه داد: عدم سرمایه‌گذاری و حمایت دولت برای ایجاد شبکه‌های اجتماعی بزرگ و موثر و جهانی باعث شده است که ما عقب بیافتیم. ما باید وارد حکمرانی اینترنت در جهان شویم. چرا که دیگرانی که حاکمان این فضا هستند استاندارد‌ها و شاخص‌های خود را به ما تحمیل می‌کنند. باید بتوانیم در تولید پهنای باند و محتوا توسعه پیدا کنیم.

اصلا کل فیلترینگ را هم برداریم، اگر یک وقت هوس کردند حساب‌های ما را ببندند چه کار کنیم؟

زاکانی: نمی‌گذارم شما رئیس‌جمهور شوید

علیرضا زاکانی بیان کرد: آقای پورمحمدی و پزشکیان ستادهایشان را با هم هماهنگ کنند یک حرف را دوبار نزنند. من نه در دوره دانشجویی گذاشتم حق کسی را بخورند نه در مجلس گذاشتم کسی جیب مردم را بزند. امروز هم نمیگذارم کسی سر مردم کلاه بگذارد.

او ادامه داد: همه ما که اینجا نشستیم رئیس جمهور هستیم. آقای پزشکیان لازم نیست جواب مرا بدهید. من شما را می‌شناسم و قرآن می‌خوانید، اما مثل مجلس سر شما را کلاه می‌گذارند.

پزشکیان گفت: تا آخر می‌مانی؟

زاکانی جواب داد: حتما می‌مانم و نمیگذارم رئیس جمهور شوی.

پزشکیان گفت: انشاالله.

زاکانی ادامه داد: نوع مواجهه شما غلط است و کلی گویی می‌کنید و دائم در حال مطالبه‌گری هستید. به مردم برنامه ارائه کنید. مردم در فضای مجازی و اینترنت در شهرداری کار خوبی را انجام می‌دهیم، مثلا شهرزاد را ببینید. حاضرم ماشین بگذارم تا شما بروید ببینید چه کار‌هایی در آنجا شده است. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اگر بنا باشد کسی درباره فیلترینگ صحبت کند آقای پورمحمدی نباید درباره آن صحبت کند، چون بیشترین فیلترینگ در زمان ایشان گذاشته شده است. اینجا نمیگذارم حق رئیسی نابود شود. کاری که روحانی نکرد و زیرساخت‌ها را توسعه نداد رئیسی انجام داد.

او ادامه داد: ناراحت نشوید و با هم گفتگو کنید. امروز موضوع فرهنگی است و شب عید است. سال ۹۵ و ۹۶ نقش آقای پورمحمدی در فیلترینگ چه بود؟ یا از گذشته توبه کرده یا به چیزی رسیده است، لذا به هم احترام بگذاریم.

نمی‌گذارم کلاه بر سر مردم بگذارید

 
سوالات نوبت سوم از نامزد‌ها 

-راهکاری هست که فیلم‌هایی ساخته شود که مشکلات جامعه را نشان دهد ولی سیاه نمایی نشود؟

-در دولت سیزدهم طرح ناتمامی تهیه شد برای سینما و فضای مجازی و نمایش خانگی تا حقوق معنوی را تامین کند. سیاست شما در این مقوله چیست؟ آیا این حقوق را به رسمیت می‌شناسید؟ و قانونی تدوین میکنید؟

-چه تدبیری دارند که فضای افسردگی را از بین ببرند و آنچه داریم را به مردم نشان دهند؟

-برای پیوست فرهنگ به طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی چه برنامه‌ای دارید؟

-برای امنیت فرهنگی ما چه فکری کردید؟

- برنامه‌های شما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از نویسنده‌ها چیست؟

پورمحمدی: تمرکززدایی از فرهنگ و هنر ضروری است

پورمحمدی در بخش دوم مناظره امشب اظهار کرد: شهید رئیسی پروژه بزرگی را آغاز کرد: هنر برای همه. این فکر بسیار جالبی بود که ایشان آغاز کرد البته به خاطر حادثه ناگوار به پایان نرسید ولی باید این تفکر دنبال شود. تمرکززدایی از فرهنگ و هنر ضروری است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ‌فرهنگ امنیتی یا امنیت فرهنگی؟ امنیت برای فرهنگ یا فرهنگ برای امنیت؟ من که در این رشته سابقه دارم معتقدم که امنیت فرهنگی را هدف‌گیری کنیم و این می‌تواند بستر رشد و ارتقا را فراهم کند.

سیاست فرهنگی شهید رئیسی باید دنبال شود

قالیباف: باید با یک پلتفرم خارجی که با ما همسو است، مشارکت کنیم

محمدباقر قالیباف در ادامه برنامه و در پاسخ به سوالات گفت: در حوزه فضای مجازی یک بحث را بگویم؛ گفتم که فضای مجازی، فضای زندگی است. رفته بودم دهدشت وقتی شب شده بود همه جا تعطیل بود دیدم یک خانمی ساعت ۱۰ شب دارد محصولات خود را می‌فروشد. ما در اینترنت محدودیت را نمی‌خواهیم.

او ادامه داد: ما باید از پلتفرم‌های موفق استفاده کنیم مثل بله و نشان. نکته دوم اینکه باید امنیت و کسب و کار تقویت کنیم و در شورای عالی فضای مجازی باید این کار را پیگیری کنند.

قالیباف اظهار کرد: ما در تولید محتوا عقب هستیم. دولت باید به تولید محتوا کمک کند و به کسی که تولید محتوا میکند پاداش دهد. نکته دیگر نظارت هوشمند است به خصوص برای نوجوانان. باید با یک پلتفرم خارجی که با ما همسو است مشارکت کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: نکته بعدی عدالت فرهنگی و هنری است. باید بپیذیرم فرصت‌هایی در تهران داریم که در استان‌ها کمتر است، مثلا در بوشهر جوانانی هستند در حوزه موسیقی و هنری و جوانی هم در شمال تهران در این عرصه فعالند، چگونه باید عدالت هنری را بالفعل کنیم؟ لذا یکی از چالش‌های ما عدالت فرهنگی است.

بدون شک باید از پلتفرم‌های موفق داخلی حمایت کنیم

پزشکیان: موانع باعث می‌شود که هنرمندان در زیرزمین‌ها کار کنند

مسعود پزشکیان نیز اظهار کرد: باید موانع حوزه سینما و هنر برداشته شود. امسال ۱۷ فیلم بلند ایرانی که در فستیوال‌های بین‌المللی به نمایش درآمد یا زیرزمینی بود یا در ایران تهیه نشده بود. موانع باعث می‌شود که هنرمندان ما در زیر زمین‌ها کار کنند. طبیعتاً باید این رویه اصلاح شود تا از حضور این دوستان استفاده کنیم. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اصغر فرهادی را همه شما می‌شناسید که در خارج از کشور برایش اعتباری قائلند.  واحد‌های مسکونی مهر که در زمان آقای احمدی نژاد ساخته شد برای آن مراکز تفریحی و فرهنگی دیده نشد. 

او ادامه داد: یکی از مشکلات ما گرانی کتاب است. کسانی که می‌خواهند مطالعه کنند اگر نتوانند کتاب بخرند استفاده از این محصول کاهش پیدا می‌کند. باید روش‌هایی را طراحی کنیم تا دانش آموزان از مدرسه کتابخوانی را بیاموزند.

مسعود پزشکیان گفت: اگر مردم به ما رای بدهند باید حوزه فیلم و سینما تقویت شود و موانع مقابل هنرمندان برداشته شود.آقای زاکانی گفت که نمی‌گذارد رئیس‌جمهور شوم، یا جای خدا نشسته یا مردم در این رقابت پاسخ خواهند داد و قضاوت می‌کنند که حق با چه کسی است.

اینکه آقای زاکانی گفته نمی‌گذارم شما رئیس جمهور شوید؛ نشان می‌دهد یا جای خدا نشسته یا جای مردم!

جلیلی: تاریخ ایران مملو از اقدامات فرهنگی است

سعید جلیلی در ادامه بیان کرد:  از افتخارات کشور ما این است که تاریخش مملو از اقدامات فرهنگی است و حتی صنایعی مانند قالی ایرانی هم تولید فرهنگی است. همان قدر که امریکا تلاش میکند در برخی از تجهیزات جلوی ما را بگیرد در اقدامات فرهنگی هم این کار‌ را می‌کند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در همین چند سال کارگردانی داریم مانند اقای معتمدی که کتابی به نام فلسفه فیلم مینوسید که فیلسوفان بر این کتاب مقدمه مینویسند. ایشان میگفت ۶ سال مطالعه تاریخی کردم تا اسناد را به دست بیاورم، برای فیلم آتش و باد.

او ادامه داد:  باید مشخص شود که برای روستا و کودکان و حتی برای طنز و تاریخ چقدر سهم گذاشتیم. برای رویداد‌های فرهنگی دولت باید بداند چه نقشه کلانی دارد و مدیر فرهنگی باید کسی باشد. 

 قاضی‌زاده‌هاشمی: امروز فرهنگ ما مورد هجمه دشمنان است

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نیز گفت: دولت ما باید نقش پیشرانی خود را در تولیدات فرهنگی ایفا کند. امروز فرهنگ ما مورد هجمه دشمنان و رقبا است. در این زمینه و این هجوم خلاء داریم و باید پاسخی در خور دهیم. در دولت خانواده و مردم از آثار بزرگ حمایت می‌کنیم. ما تاریخ پر شکوهی دارنم. رقبای ما اسطوره سازی می‌کنند، چون اسطوره ندارند.

او ادامه داد: ما پر از اساطیر هستیم. ۲۳۰ هزار شهید داریم و همه آن‌ها اسطوره‌های ما هستند. ما باید خودمان را به جهانیان و مردم خودمان معرفی کنیم.اگر آثار فاخری را بسازیم می‌توانیم اتفاق‌های خوبی را ایجاد کنیم. ایران فرهنگی بزرگ از غرب چین تا شمال آفریقا را در بر می‌گیرد. ما باید محصولات فرهنگی مشترک داشته باشیم و در عرصه‌های مختلف هویت خودمان را با تکیه بر هنرمندانمان نشان دهیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما در همین مدت گفتمان مقاومت را به دانشگاه‌های آمریکا رساندیم و حتما اگر برنامه ریزی کنیم ومی توانیم کارهای بزرگی داشته باشیم. باید فضا را باز کنیم تا هنرمندان بتوانند کار کنند و آثار فاخر و آنچه که برای کشور مارزش دارد بیشتر دیده شود.

زاکانی: دولت خدمت حامی مردم در تولیدات فرهنگی و هنری است

علیرضا زاکانی در ادامه مناظره انتخاباتی بیان کرد: به هرحال بنده ناظر به کارنامه خودم میتوانم مواردی را ذکر کنم و این را به آینده تطبیق دهم. معتقدم که سیاستگذاری فعال و حامی وظیفه دولت است. فرهنگ مانند هوا می‌ماند و سبب حیات میشود. دولت خدمت حامی مردم در تولیدات فرهنگی و هنری است و دائقه مردم هم معلوم است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما حدود ۲۰۰۰ صندلی را احیا کردیم و ۱۰۰۰ صندلی هم میسازیم لذا توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی جدی است. اقتصاد فرهنگی را باید مد نظر قرار داد و بیمه هنرمندان و صندوق اعتباری هنر به جد دنبال خواهد شد.

او ادامه داد: جلوگیری از فعالیت دستگاه‌های غیرمتخضض مدنظر خواهد بود. توجه به نشاط فرهنگی و کتاب و کتابخوانی موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. موضوع فرهنگ مانند کتاب امری است که اگر ملتی با آن اشنا شد آینده خود را می‌تواند به بهترین نحو بسازد.

زاکانی گفت:من کتاب دغدغه‌های فرهنگی را معرفی می‌کنم و این را تقدیم به پزشکیان می‌کنم که آن را بخواند. کتاب سال‌های بنفش ۲۹۲۰ روز عملکرد دولت روحانی را معرفی می‌کند که اگر این را بخواند میتواند دعوت دوستان را برای رجوع به آن روز‌ها بپذیرند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: من بنده خدا هستم، اما این دوران گذشته است که بتوان کلاه سر مردم گذاشت. توهین به بصیرت و سواد مردم نباشد شود.

پورمحمدی: کتاب قله فرهنگ یک کشور است

مصطفی پورمحمدی اظهار کرد: بسیاری از سیاهنمایی‌ها برای همه ادوار و بدبینی‌های ما سایه انداخته برای آن که قوت‌های خود را ببینیم. باید همت همه جانبه برای افتخارات خود داشته باشیم. در حوزه فرهنگ و هنر یکی از مسائل سرقت‌های ادبی و هنری است و در کشور ما در این زمینه قانون هم داریم. در وزارت دادگستری در این زمینه اداره کلی تشکیل دادیم و باید پیگیری بیشتری شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود:کتاب قله فرهنگ یک کشور است. خوشبختانه در این جهت با عنایت رهبری پییشتاز هستیم، اما مشکلاتی مانند گرانی کاغذ هم داریم. رشد اقتصادی مهم است و در این زمینه هم رشد اقتصادی تاثیرگذار است. من می‌خواهم در فرهنگ بخش خصوصی حضور پر رنگ‌تری داشته باشد.

مصطفی پورمحمدی گفت: بستر‌های قوی در شبکه نمایش خانگی وجود دارد. آن‌ها رقیب ندانیم. قرار ما در دولت چهاردهم آن است که نظارت درستی به شبکه‌های نمایش خانگی داشته باشیم. در دولت قرار رسالت ما دفاع از هویت و عدالت فرهنگی و امنیت جامعه و امنیت همه هنرمندان و آثار هنری در تمامی عرصه‌ها است

قالیباف: فرهنگ را باید از تصمیمات سیاسی دور کرد

محمدباقر قالیباف نیز گفت: ما باید تلاش کنیم فرهنگ را از تصمیمات سیاسی و سیاست‌زدگی دور کنیم که آسیب نبیند. فرهنگ ساحت، صاحب و پیشکسوتانی دارد. ما به عنوان سیاستمدار در حوزه بهداشت و درمان تا چه حدی میتوانیم دخالت کنیم؟ به بخش‌های تخصصی  اهالی آن باید ورود کنند.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: مردم فرهنگ را تولید و آن را مصرف می‌کنند و دولت کار ناوبری آن را دارد. ما به زیرساخت، معیشت هنرمندان و محتوای آن باید بپردازیم. در ۱۲ سالی که در شهرداری بودم همین نگاه را به فرهنگ داشتم. یکی گفت قالیباف استاد سازه ای، اما در حوزه نرم افزاری برای هنر کاری نکردی.

وی اظهار کرد: ۳۶۰ کتابخانه تشکیل شد. در عرصه هنر چند ده هزار سینما و سالن‌های تئاتری که در سطح پیشرفته و با استاندارد روز ساخته شد و در کنار آن سرا‌های محله، مساجد و حسینیه‌ها و هرچه لازمه حرکت بود تا بستر را فراهم کند، ایجاد شد.

قالیباف بیان کرد: در حوزه فرهنگی رویکرد‌هایی در بحث هویتی و سازه‌های تمدنی داریم مثل باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب در تراز بین المللی هستند. از ما پذیرفته نیست استانی داشته باشیم که یک سینما نداشته باشد.

پزشکیان: فرهنگ نباید دولتی باشد

مسعود پزشکیان هم بیان کرد: دولت باید از حالت مداخله‌گری خارج شود و کار را به بخش‌های و نهاد‌های خصوصی واگذار کند. باید شفاف و مطابق قانون صورت گیرد. من ممیزی‌هایی که به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود را رد می‌کنم و اجازه مداخله سایر دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ نخواهم داد.  پذیرش قانون مالکیت معنوی یک ضرورت است و باید این چهارچوب مصوب شود.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: دولت باید فرهنگی باشد، اما فرهنگ نباید دولتی باشد. تلاش حداکثری خود را برای بازسازی امید و اعتماد اهالی فرهنگ و هنر خواهیم کرد. تعدادی از نخبگان از کشور ناراضی هستند و تعدادی نیز از کشور می‌روند که نباید اینگونه باشد. جوامعی که افراد آن کتاب می‌خوانند فساد و جرم و جنایت در آن کمتر است.

 جلیلی: مدیریت عابر بانکی نیست که فقط پول دهد

سعید جلیلی در ادامه مناظره اظهار کرد: صحبت از تولیدات فرهنگی کردیم و اینکه مدیر فرهنگی حداقل باید مصرف کننده فرهنگی باشد و رئیس جمهوری هم مشمول این حکم است و باید فرهنگ را بشناسد زیرا رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هم هست و باید نقش راهبری را در اداره بودجه‌ها به خوبی ایفا کند.

او افزود: مدیریت عابر بانکی نیست که فقط پول دهد. بودجه‌هایی که هزاران میلیارد تومان اختصاص داده میشود، آثارش چیست؟ بودجه فرهنگی نباید صرف ستاد‌ها شود، بلکه مردم توقع محصولات خوب فرهنگی دارند.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اگر مدیر فرهنگی فرهنگ را نشناسد با اندک چیزی ممکن است دچار خطا شود. زمانی که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بودم نامه‌ای آمد مبنی بر اینکه این فیلم خوب نیست، اما من دیدم که فیلم مشکلی ندارد و بعد هم شاهد پرفروش بودن آن شدیم.

وی بیان کرد: الان ۳۵ صنف داریم که در صنعت سینما مشغول به کار هستند که یک ردیف مشخص قانونی ندارد و این یعنی لطمه جدی به این صنف. در بازی‌های رایانه‌ای ۳۴ میلیون بازی کننده داریم که ده‌ها هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند که این یک فرصت است برای ما. انیمیشن‌های ما میتواند بازار جهانی پیدا کند. اگر این موضوعات را جدی بشناسیم آثار خوبی برایمان خواهد داشت.

قاضی‌زاده هاشمی: هیچکس دولت روحانی را گردن نمی‌گیرد

قاضی زاده هاشمی نیز اظهار کرد: ما باید به مردم و اهالی فرهنگ اعتماد کنیم. خیلی از سیاستمداران از فرهنگ سر در نمی‌آورند. باید بپذیریم که صدا و سیما تنها بازیگر حوزه فرهنگ ما نیست و پلتفرم‌ها در این زمینه فعال هستند و رقبایی به وجود آمده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اگر کسی در فضای مجازی تولیدی انجام داد در پهنای اینترنتی که فروخته می‌شود سهم داشته باشد تا تشویق شود که بتواند کار خود را ادامه دهد. ما در بنیاد شهید با کمک گروه‌های مردمی رویداد‌های خود را ۳ الی ۴ برابر کردیم. باید به کتاب و سینما یارانه تعلق بگیرد. برای کتاب، سینما و تفریح به مردم یارانه می‌دهیم.

وی گفت: من صحبت از ورزش جت اسکی کردم عده‌ای در فضای مجازی نوشتند که این ورزش گرانی است ما نباید ورزش را طبقاتی کنیم. دولت موظف است کاری کند عموم مردم به امکانات مختلف دسترسی داشته باشند. دوستان ما غصه نخورند، جایشان با یارانه جت‌اسکی که ما می‌خواهیم به فقرا بدهیم تنگ نمی‌شود و سواحل ما گسترده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ظاهرا اینجا هیچکس دولت آقای روحانی را گردن نمی‌گیرد. فکر کنم مجبوریم از جلسه بعد بین دستاورد‌های دولت‌های نهم و دهم و دولت اصلاحات دست به مقایسه بزنیم تا دوستان گردن بگیرند. بالاخره قبلاً یک جایی بوده‌ایم و باید ما را بسنجند.

زاکانی: دولت خدمتگزار، دولت حامی در فضای فرهنگی است

علیرضا زاکانی هم اظهار کرد: موضوع مردم‌سالاری دینی که انقلاب اسلامی به ما هدیه داد فقط در حوزه سیاست نیست و باید عمق پیدا کند و در فرهنگ و اجتماع آن را ببینیم. دولت خدمتگزار دولت حامی در فضای فرهنگی است. در حوزه فرهنگ دقت به حلقه‌های میانی برای ما موضوعیت دارد و در دو سال و اندی گذشته شادی‌های ملی در سراسر کشور در حال رقم خوردن است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در حوزه تعلیم و تربیت عملا مجموعه زیرساخت‌های خود را پشت سر مسجد قرار دادیم و مدارس خدمت ارائه می‌کنند. باید فرهنگ، تعلیم و تربیت را به عنوان پیشران پذیرفت.

او گفت: قالب‌هایی که در قالب فیلم و سریال و وی اُ دی و کتاب مطرح می‌شود نیاز به یک حمایت جدی و اساسی دارد.

زاکانی بیان کرد: باید به اصحاب هنر و فرهنگ احترام گذاشت و ظرفیت‌ها را بسیج کرد. ما به هنرمندان محتاجیم تا بیشترین همیاری مردم را داشته باشیم و با مشارکت همه برای آبادانی کشور گام برداریم.

پورمحمدی: با ستیز نمی‌توانیم حکمرانی کنیم

مصطفی پورمحمدی در جمع‌بندی سخنانش گفت که در همه مراحل باید انصاف داشته باشیم. جوری درباره گذشتگان قضاوت کنیم که آیندگان درباره ما. مثلا در دولت نهم هدفمندی یارانه‌ها و مسکن مهر و خیلی کار‌های دیگر شد. مشکلات هم بود در دولت‌های دیگر هم همینگونه انصاف داشته باشیم.

پورمحمدی افزود: در مسئله زنان باید با رویکرد امام اقدام کنیم و به زنان اعتماد و باور داشته باشیم. مردم ایران و جوانان عزیز در آستانه انتخاب بزرگ هستید باید بین سیاست جذب حداکثری و یا دفع حداکثری یکی را انتخابی کنید.

او ادامه داد: با ستیز نمی‌توانیم حکمرانی کنیم. در حجاب هم به همین گونه است. آنقدر کشیدیم و کشیدیم که اینگونه شد. باید بین امنیت فرهنگی و فرهنگ امنیتی انتخاب کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بین دولت تنظیم گر و دولت فضول تصمیم گیری کنید. بین دولت  فرار و دولت قرار فکر و انتخاب کنیم. مردم و هنرمندان دولت قرار شما را سرمایه می‌داند و به وجود شما می‌بالد. 

در همه مراحل باید انصاف داشته باشیم

قالیباف: در دولت خدمت و پیشرفت عرصه فرهنگ را به صاحبنظران می‌دهیم

محمدباقر قالیباف نیز اظهار کرد:  رهبر انقلاب جدای از اینکه رهبر ما هستند شخصیت مهمی در فرهنگ می باشند و در دنیا شناخته شده اند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ایشان سال ۹۵ اشاره کردند که هزاران مجموعه خودجوش مردمی که کار فرهنگی می‌کنند، باید روز به روز توسعه پیدا کنند و دستگاه‌های دولتی به آنان کمک کنند.

او گفت: ما مدیران با این نگاه حکیمانه رهبری چه کردیم؟ آیا امکانات و پول کم داشتیم و یا طوری مدیریت کردیم که ۹۰ درصد پول در جا‌های فرهنگی هزینه جاری خودشان می‌شود. چرا این فرصت را به جوانان در حلقه‌های میانی ندهیم؟ مثلا ۱۰۰ میلیون به دستگاه‌های فرهنگی می‌دهیم ۱۰ میلیون ندارند بدهند، اما اگر آن را به یک نویسنده و هنرمند زبردست دهیم کار را متحول میکنند. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اساس کار ما مردمی سازی اقتصاد است و باید در فرهنگ هم به این شکل باشد. باید یک نظام فرهنگ و هنر داشته باشیم. فرهنگ غوغا می‌کند. در زمان نیروی انتظامی داوود خطر و سیا ساکتی و سریال خواب و بیدار را یادتان است که باعث شد در کمتر از ۷۰ روز مردم در خودرو کمربند ببندند. ما در دولت خدمت و پیشرفت عرصه فرهنگ را به صاحبنظران می‌دهیم.

توصیه‌ها و نگاه فرهنگی رهبر انقلاب در دنیا بی‌نظیر است

پزشکیان: بروید از مردم بپرسید چقدر گشت ارشاد را قبول دارند؟

پزشکیان در جمع‌بندی سخنان خود گفت: در دیدگاه اعتقادی فرقی بین زن و مرد وجود ندارد هر کدام از آنها اگر عملی درست انجام دهند پاداش خواهند گرفت لذا باید کاری کنیم که زنان در جایگاهی قرار گیرند که سازنده حیات طیبه باشند. 

او افزود: نوع برخورد ما با زنان و دخترانی که نوع پوشش آنها با تفکر ما متفاوت است نباید خشن و اجباری باشد. گشت ارشاد و جریمه کردن صحیح نیست و باید با زبان خوش با آنها برخورد کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما باید زیرساخت‌ها را بسازیم و اینترنت داخلی داشته باشیم، اما برای آنهایی که نان آنها را بریده‌ایم و زندگی‌شان را ساقط کرده‌ایم چه کرده ایم؟

پزشکیان بیان کرد: در زمینه هنر نیز دولت باید به سیاست گذاری بپردازد و اطلاعات را به مراکز هنری بسپارد. چرا باید بعضی از هنرمندان ما ممنوع الخروج شوند و برخی دیگر خارج از کشور بروند؟

او تصریح کرد: بیشتر جوانان ما نسبت به رفتار ما مشکل دارند. هر کسی می‌گوید کاری را انجام دهید ابتدا باید از خود شروع کند و به اصلاح خود بپردازد. اگر ما الگوی خوبی باشیم و دیگران به سمت ما خواهند آمد و لازم نیست که زور بگوییم. 

پزشکیان در پایان متذکر شد: در ضمن آن دولتی که دوستان به آن گیر می‌دهند، به دنبال همان برجام می‌روند و نمی‌توانند آن را حل کند.

جلیلی: کار فرهنگی از اصلاح فرهنگ سیاسی شروع می‌شود

سعید جلیلی در جمع‌بندی اظهارات خود گفت: یادی می‌کنم از حضرت امام که ۱۰۰ روز قبل از ارتحال فرمودند چه بسا شیوه‌های رایج اداره امور مردم در سال‌های آینده تغییر کند و از همین امروز باید در این زمینه فکر کنیم. 

وی ادامه داد: ما از این موضوع عقب ماندیم و معتقدم فناوری‌ها برای ما فرصت هستند نه تهدید. امروز یک جهان فرصت داریم که مشتاق شنیدن ما هستند و اینها چیز‌های مهمی هستند که زمینه را برای تبادلات فرهنگی ما فراهم می‌کنند. الان در مصر ما را چگونه می‌شناسند؟ اینکه یک جوان سعودی می‌آید ملاصدرا را با زبان ساده در یوتیوب می‌گذارد و چقدر هم بازدید دارد، پس نقش ما چیست؟ 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بیان کرد: یک رئیس‌جمهور در کنار مناسباتش یک محصول فرهنگی را هم باید معرفی کند و این می‌تواند یک جهان فرصت برای ما ایجاد کند. سریال مختار توانست زمینه‌های فرصت ایران و عراق را فراهم کند. درتاریخ بسیار این را دیده‌ایم و این یک جهان فرصت فرهنگی است که برای سال‌ها باقی می‌ماند. کار فرهنگی از اصلاح فرهنگ سیاسی شروع می‌شود.

جلیلی بیان کرد: باید به فرهنگ سیاسی مسئولان توجه کرد؛ گاه یک دروغ مسئولان می‌تواند میلیون‌ها اقدام فرهنگی را از بین ببرد.
 

قاضی‌زاده هاشمی: اگر رئیس‌جمهور شوم از منتقدانم شکایت نمی‌کنم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع‌بندی اظهارات خود گفت: خانواده بزرگ ایران فرهنگ غنی دارد. ما مردمی هستیم که در سختی‌ها کنار یکدیگر بوده‌ایم و یک خانواده هستیم. 

وی ادامه داد: هر جریانی بخواهد به فرهنگ ایرانی اسلامی خدشه وارد کند از ما نیست. این هیاهوی کاذب مشکلی را حل نمی‌کند و فکر می‌کنم علی‌رغم اینکه دولت شهید رئیسی نقاط قوی‌ای داشت اهالی فرهنگ انتظار داشتند که سهم بیشتری داشته باشند و بیشتر مورد توجه قرار گیرند که انشاالله در دولت خانواده بیشتر به آنها توجه خواهد شد. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بیان کرد: بودجه صدا و سیما ۲۴ هزار میلیارد تومان است و ۱۴ سال است از تولید مختارنامه گذشته است و دیگر چنین تولیدی در آن سطح نداشته‌ایم. 

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: باید با فیلترینگ بر مبنای عرف جامعه برخورد کنیم. همچنین نمی‌گذارم که رونق اقتصاد دیجیتال و ارزآوری دچار مشکل شود. قول می‌دهم اگر به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم از منتقدان خود و خانواده‌ام شکایت نمی‌کنم و به آنها برچسب نمی‌زنم. 

وی اضافه کرد: عده‌ای در کشور هستند که گویا نانشان در حل نشدن مشکلات کشور است. از ۲۰ سال پیش مبحث زن و حجاب نقل مجالس شده است. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم تصریح کرد: وقتی برخی دولت‌ها مانند دولت شهید رئیسی به حل مسئله نزدیک می‌شوند عده‌ای از این دوستان سر و صدا می‌کنند. باید به هم کمک کنیم تا مسائل با عرف جامعه حل شود نه آنکه بازیچه سیاسیون شود. 

قاضی‌زاده هاشمی گفت: دختران ما از رفتار دوگانه ما ناراحتند وگرنه بانوان ایرانی عفیف هستند.

وی بیان کرد: من در فضای مجازی و عرصه تبلیغات دست پری ندارم چراکه منابع مالی چندانی ندارم لذا دعوت می‌کنم که هر خانواده یک ستاد شود و از دولت خانواده حمایت کنند.

زاکانی: مخالفانم به من پناه می‌آوردند

علیرضا زاکانی در جمع‌بندی اظهارات حود در مناظره سوم گفت: اگر دوستان امروز به برخی از نکات توجه نمی‌کردند من گونه دیگری جمع بندی می‌کردم. کارنامه بنده معلوم است و بعد از ۴۵ سال از گذشت انقلاب پاسخ‌گوی اقدامات خودم بودم و به لطف خدا در طرف درست تاریخ ایستادهام و مشهورم به اینکه در حق‌خواهی به گونه‌ای عمل می‌کنم که گاهی مخالفان به من پناه می‌آورند. 

وی اظهار کرد: آقای پزشکیان می‌داند که برخی از اعضای ستادشان از من حقوقشان را درخواست می‌کردند. معتقد بودم در دوستان بنده اگر فسادی وجود دارد دو برابر باید برخورد شود تا پیشینه آسیب نخورد. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم تصریح کرد به مشکلات کشور اشراف و برای تحول کشور برنامه دارم و از بیان آن هم ابایی ندارم. در همین حوزه اقتصادی دوستان کارشناس به من گفتند نکاتی که شما گفتید می‌تواند کشور را متحول کند. من با مردم بیان میکنم و دل‌ها هم دست خداست. 

زاکانی گفت: قبل از عملیات خیبر فرمانده ما در دو کوهه اسم می‌نوشت؛ به وی رجوع کردم که آقای حق‌شناس گفته بود عبدالله به مقام کشف و شهود رسیده است. به وی گفتم چه می‌کنید؟ اسم من را هم برای عملیات بنویس گفت چرا به من می‌گویی به خدا بگو؛ قلب من دست خداست. امروز هم قلب مردم دست خداست. امیدوارم آنچه خیر این ملت است به نیکی رقم خواهد خورد. کشور ما بر بام جهان خواهد نشست.

خبرنگاران: محمدحسین نیک خوی متین، محمد امیرحسینی، فاطمه تورانلو و فاطمه سیدی  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۳ تير ۱۴۰۳
اگر به دنبال اقتصاد قوی در کشور هستید به مسعود پزشکیان باید رای داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۳ تير ۱۴۰۳
به هرکی رای میدین بدین بجز جلیلی کشورو نابود میکنه از تحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۳ تير ۱۴۰۳
به جلیلی رای میدم
چون اصلح تر از جلیلی تو نامزدها نمیبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۳
دقیقا نابود میکنه هیچ برنامه و هدفی برای حل مشکلات اقتصادی کشور نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۳
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
بعضی‌ها با سوء استفاده از بعضی مسائل فقط برای جمع آوری رای حرف هایی ضد ارزشی و هنجارهای شرعی حرافی می‌کنند. در خصوص حجاب آزادی بی حد .... عواقب و مکافات این یدآموزی ها گریبانشون حتما خواهد گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
فقط اونجا که پزشکیان اومد راجب فیلترینگ صحبت کنه
گفت توتیتر محل اموزشه صدها ویدیو مفید اموزشی درش قرار داره
بردار من اقای پزشکیان اون یوتیوبه یوتیوب
فقط چیزایی اطرافیانش گفتن حفظ کرده بیاد بگه همونم اشتباه میگه
توتیتر محل خل چل هاست با محتوای فیک دروغ و فانتزی هاشون
ای کاش که یوتیوب رفع فیلتر بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
رای ما فقط مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۳ تير ۱۴۰۳
رای تو
نه رای ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۴ تير ۱۴۰۳
رای ما از تمام مناطق زاگرس نشین ایران کردو لر لک آذری به پزشکیان هست نوبت رئیس جمهور از مناطق کوه‌های زاگرس هست از قوم مادها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
همیشه ما مردم گرانی و مشکلات معیشتی خودرو مسکن را از چشم دولت می‌دیدیم اما این مجلس شورای اسلامی ایران هست قانون گذاری میکنند و هم ریاست مجلس و هم نمایندگان رأی میدهند برای تحت فشار گذاشته شدن ملت و ریس جمهور موظف هست اجرا کنه حالا که آقای دکتر محمد باقر قالیباف یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری شدند و بعضی از همکاران شان باید جوابگو این قضیه باشند و ادای انسان وبا کفایت را دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
هر کی میدونه قراره کی رییس جمهور بشه ما را هم دریابدددددد۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
باز هم وقت انتخابات شد و زن شد عزیز و نور چشم جامعه و آقایون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
رئیسی شهیدمان دنبال پیروی از امریکا نبود امریکا ستیز بود ولی کسانی هستن که دنبال امریکا کدخدا هستن وابسته به غرب زده هستن برجام نبود نابرجام بود اینها دنبال این هستن که کشور ایران رو به اون سو ببرن مردم ایران هوشیار هستن از باشگاه خبرنگاران جوان ممنون میشم که مطلب بذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
باید با دنیا مذاکره کنیم وگرنه وضعیت کشور همینه که هست همیشه گرانی و بدبختی برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
به نمایندگی قوم گیلان همه ما به پزشکیان رای میدیم هر کس مخالف وضع موجوده هر کس مخالف یک دست سازی حکومته به پزشکیان رای میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان به مردم آذربایجان و گیلان توهین کرد و هیچ وقت ما بهش رای نمیدیم لطفا از طرف خودت صحبت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
نگاه قومیت گرایی اشتباه است

انسان باید به برنامه رای دهد

متاسفانه آقای پزشکیان هیچ برنامه و راهکاری را برای اداره کشور ارائه نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان توهین نکرده خودت دارید توهین می‌کنی هر جایی این نظریه می‌زنی خجالت چیزی خوبی هست بازم بزن توم هم از خودت صبحت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
بعضی ها میگن راه دولت قبل ادامه میدیم این بدترین تبلیغات منفی برای خودتون دارید میخرید خودتون خبر ندارید پول ملی زمان دولت قبل بی ارزش ترین پول دنیا شد ،دلار ۲۶ به۷۰ ، سکه ۱۴ به ۴۳ ،گوشت ۱۲۰ به ۷۰۰ رسوند ، یه نظرم دارید تبلیغات منفی برای خودتون میکنید خخخخ خوش باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
این قیاس شما اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
مناظره ها کسل کننده هست . کاندیده ها فقط حرف می زنند و دیکته می خوانند اما هیچ برنامه ای ارائه نمی دهند .
در مناظره دیشب فقط از مقام زن برای کسب آرا تعریف و تمجید کردن اما برنامه و راهکاری نداشتند. برنامه ی شان برای زنان خانه‌دار چیست که نه بیمه ای دارند و نه منبع درآمدی فرقی هم بین زنان روستایی وعشایری و زنان شهری نیست. اگر هم این قدر زنان جامعه خوب هستند چرا کاندیدا زن معرفی نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
همشون در سقوط اقتصادی نقش دارن فقط ممکنه کمی دقت کنید ......ممکنه کمی تو سرعت سقوط متفاوت باشن
Iran (Islamic Republic of)
پروین
۱۰:۱۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
زنده باد جلیلی و زاکانی
جلوی موجودات بی حیا باید بتونی از خودت خوب دفاع کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
رای ما زاکانی جلیلی هست راه شهید رئیسی باید ادمه داشته باشد قاضی زاده هاشمی هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
ادامه مسیر سه ساله یعنی فقر و فلاکت بیشتر مردم و منفعت اقلیت تندرو و کاسب تحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
مراقب باشین درست انتخاب کنین مردم عزیز از رای دادن به پزشکیان دروی کنید رای ندهید 8 سال پدر مردم رو در اورد خاتمی بعد روحانی حالا هم پزشکیان من از باشگاه خبرنگاران جوان میخوام این مطلب منو بذارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
همان پزشکیان بهتر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان کاملا معلومه خاکستری (مردمی) هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
رای فقط پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
نه دیگه یه بچه هم از بزرگترها شنیده خاتمی خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
کل شهرهای ترکمن نشین و کردهای و لرهای عزیز به دکتر پزشکیان رای می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین شهید
۰۹:۲۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
مناظره نبودتسویه حساب بودخیلی کاری بدی هست همه دنیادارنداین مناظره رونگاه می کنندکه بجای اینکه ازبرنامه ای که درپیش دارندبیان کنندولی متاسفانه مناظره شده تسویه حساب شخصی.به نظرم آقای جلیلی باوقارتربودولی بااینحال نمیدانم بایدبه کی رای بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
نمیشه گفت باوقاره چون کسی باهاش کاری نداره ولی عوضش دو نفر را استخدام کرده که فقط برای ناراحت کردن پزشکیان اونجا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
ی صلوات جلیلی ختم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
قطعا آقای جلیلی با برنامه ترین فرد هستش؛ بزرگترین حسنی که ایشون داره اینه که ۱۲ سال به نقاط مختلف کشور سفر کرده و از مسائل و مشکلات از نزدیک بازدید کرده و راهکارها رو برای رفع اونا با نخبگان کشور در هر رشته بدست آورده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
ی صلوات جلیلی ختم کن جان دل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
هموشون حداقل ی برنامه ای دارن حتی در حد شعار پزشکیان همونم نداره دقت کنید فقط با چندتا جمله و کلمات محدود بازی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان محبوب ما کردها تورکها ولرهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
الکی از کردها و لرها خرج نکن به پزشکیان رای نمیدیم فقط جلیلی مردمی
-
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
فعلا فقط یه نفری!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
خواهشا از کردها مایه نذار
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۸:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
هر وقت ملت یاد گرفتند درست و محاسبه شده زندگی کنند و حداقل زباله هایشان را مدیریت کنند فرق نمی کند کدام یک از شما رئیس باشید
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۰۸:۰۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
گوشت کیلویی ۱ میلیون تومان پول رایج مملکت یه زمون با یک میلیون قسط خونه میدادن الان پول یه شلوار شده هیچ امیدی ندارم بیام رای بدم هرکی میخاد رییس جمهور بشه بشه

رای دادن یا ندادن منه جوون هیچ تاثیری نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
انسان به امید زنده هست برای کشور هم شده یک بار امتحان کن یک برای همیشه اگر مسولان مردم را ایندفعه هم ما امید کردند این دفعه دیگه آخرین بار هست پای صندوق انتخابات شرکت کنیم اتمام حجت میکنیم انشالله این دفعه هرکس بیاید خودش باید متوجه شود صبر ملت حدی دارد یک جان دل ایندفعه را شرکت کن فقط برای رضای خدا البته به اصلح رای بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
همه اینها فقط با رای دادن به دکتر پزشکیان حل می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
تو تنها نیستی ملت اینطوری هست هر که درد دل داره تمام مال بی‌کفایتی آنها ایندفعه بیا پای آرا تا معلوم بشه کار کی هست این آخرین انتخاب ملت هست که گره‌ها را باز کنند اکثریت که قبول بشه این هست میدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
خدایی تاثیر داره

مهم اینه ببینی کدوم برنامه و راهکار برای حل مشکلات ما دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آقا آیدین برادرم نگو تاثیر نداره حتما بی تاثیر نیست.این مملکت ،مملکت امام زمانه باید اقتدارش حفظ بشه و حتی بیشتر بشه برای اینکه دشمن شاد نشیم شرکت کن و برای شادی دل رهبر عزیزمون و خانواده شهدا ما خونها برای این مملکت دادیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
ای کاش شورای نگهبان چند نفر کاندید جدید و تحصیل کرده تایید صلاحیت میکرد تا حرفهای جدید می‌زدند.این همه تحصیل کرده و نخبه تو مملکت داریم پس کی می‌خوایم از اینا استفاده کنیم؟
خسته شدیم از این حرفهای تکراری.۲ نفر اقتصاد دان نداریم تو این مملکت ؟،؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
تا حالا متوجه شدین اکثریت ریاست جمهوری کشورمان دکتر هستند و وضع کشور اقتصادی در حد داغون بوده اما کشور های هیچکس دکتر نیستند مردم شأن دارن بدون دغدغه زندگی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
کشور هم نخبه داره و هم مغز اقتصادی داره هم کار کشته داره هم باهوش داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
فقط گره کشور را باز کنه دکتر پزشکیان هست آن کم نداره کارشناسی رده بالاهای کشور از همه داره خاتمی روحانی هاشمی الان این شرایط دکتر پزشکیان هست بقیه تا بخوان دور خودشان جمع کنه ما دیگه تمام کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
کارشناس های مناظره شایسته تر از کاندیداها بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ریس جمهوری می خوام، قوی باشه، دنبال اثبات خودش به دیگران نباشد. ورژن ریاست جمهوری را داشته باشد،. قرار باشه بیاد خودش به دیگران ثابت کنه، مثل سرمربی خارجی است که عالی است میاد ایران ولی چون مدیریت نداره بازیکنان سوارشن و نمی تونه کارش انجام بده. بهترین گز
۰۶:۲۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
فقط قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اینم اگر کاره بود توی مجلس انجام می‌داد رئیس مجلس دستکمی از رئیس جمهور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
همه باید به آقای زاکانی رأی بدهیم هم برنامه دارد وهم کمک های اقتصادی خوبی مثل گوشت یارانه وارزانی بنزین را ارائه خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
زاکانی برای نگهبانی هم زیاد است چه رسد به مقام محترم ریاست جمهوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اگه تا اخر موند بهش رای بده


#تا اخر میمونی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
یا تو دلت خوش هست يا ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
چقدر زاکانی بی شخصیت حرف میزنی . این برازنده یک رییس جمهور نیست . یاد بگم بگم احمدی نژاد افتادم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
بدتر از اون کسانی هستند که در ظاهر با صداقت میان وسط اما تو چشم مردم نگاه میکنن و دروغ میگن.
Iran (Islamic Republic of)
یه حزب باد
۰۵:۲۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
من اول طرفدار پزشکیان بودم بعد اینکه ظریف اورد و اون کارشناس کله ترامپی و اون فاضلی بی ادب بی اعصاب شدم طرفدار جلیلی بعد مناظره امشب رای من اقای قالیباف
البته اقای جلیلی هم خوبه ولی کمی سنتی و تندرو میزنه
قالبیاف انعطاف پذیرتر بنظر میاد
واقعی کسایی که هنوز طرفدار پزشکیان هستن کمی تفکر کنند کشورو به باد ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
باقدرت بگم تمام ترکها ولرهای وکردهای باغیرت به پزشکیان رای می دهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۳
اون طرف که توهین کرد و صدا سیما نگذاشت جواب بده پس اون خوبه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
چرا در مورد قیمت خودرو سئوال نمیشه که با کشور های همسایه ۱۰ برابر فرق داره ...جوابش باید شنیدنی باشه ها! یعنی رئیس جمهور توان اون رو داره که اختلاف رو کم کنه تا از دست ماشینهای بی کیفیت خلاص بشیم ..از این ور میگن فرزند بیارید از اون ور با خودروهای بی کیفیت جونا رو از دست میدیم این مضحک نیست؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اصلا اینطور نیست کشور ترکیه زیر یک میلیون لیر خودرو نمی تونی پیدا کنی اخیرا هم برای حمایت از تولید تعرفه ها را 20 درصد دیگه افزایش داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
امشب دقت کردید
اگر نه ..برید دوباره ببینید حتما

پزشکیان چند بار گفت اگر به قدرت برسم
این چرا هی قدرت قدرت میکنه ؟؟‌؟؟

قرار به قدرت برسه یا خدمتگزار باشه ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۲۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
حالا اونایی که دم از خدمت میزدن به مردم خدمت کردن؟ چقدر سطحی نگرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
یعنی هیچ کس هیچ خدمتی نکرده؟اگه اینطور فکر میکنی خیلی سطحی نگری ،.. و البته بی انصاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
درسته من توجه کردم به صحبتاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
خیالتون راحت
چون مردم بهیچ عنوان رای نمیدند
جلیلی رای میاره.
Iran (Islamic Republic of)
ب
۰۸:۳۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
لطفا از طرف خودت حرف بزن کاری به دیگران نداشته باش حالا خواهی دید که مردم رای می دهند رای دادن ربطی به انتخاب ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اتفاقا این انتخابات حضور پرشورتر هست و به اقای جلیلی رای میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
با تمام آرا ایران اکثریت آرا پزشکیان هست
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۱:۲۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : جناب آقای دکتر قالیباف اصلح داره گوی سبقت رو از دیگر کاندیدهای اصلح و اصلحتر می رباید و داره پیشتاز میدان رقابت می شود با همین دست فرمون پیش رود از همه کاندیدهای اصلح و اصلحتر پیشی می گیرد البته احتمال داره می دتش به دست کاندید اصلحتر جناب آقای دکتر استاد سعید جلیلی و به نفع ایشان کناره گیری می گیرد جناب آقای دکتر زاکانی هم در موردهایی مثل یارانه نقدی معادل چند گرم طلا که گفته سالانه معادل ۱۱۰ میلیون تومان نقدی میرزه به حساب مردم یارانه بگیر تونسته پیشی خوبی بگیرد حالا باید صبر کنیم تا آخر مناظرات ببینم کدامشان بیشتر پیشی می گیرند هر کدامشان پیشی بیشتر گرفتن که به منفعت مردم اقشار ضعیف ایران اسلامی باشد به همان رئیس جمهور که خوب تونسته پیشی مومو بگیرد دل ملت ایران رو برباید ملت میرن بهش رای می دهند بقول معروف میگه حرفهای قشنگ می زنی به دلم داری چنگ می زنی می دونم نمی دونی می دونم نمی دونی به کی می خواهم رای بدم . ????????????? .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
همین دست فرمون پیچ داره گردونه داره سرپیچی داره تابلو خطر داره سقب غیر مجاز داره هر چه فکر کردم کنده‌کاری راننده نیست تا گواهینامه بگیره همین پزشکیان خودمان گواهینامه داره کافی هست
Iran (Islamic Republic of)
یه فرد معلول به شنوایی شدید اما با تحلیل فوق العاده
۰۱:۲۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
نظر من برای هر کدام از کاندیدها اینه 1- زاکانی و قاضی زاده به نفع آقای جلیلی که هم نوع شهید رئیسی هست کنار بکشن و درصورت بدست گرفتن قدرت این دونفر به عنوان وزیر های جلیلی شناخته بشه .....
2- برای قالیباف هم بنظرم بهتره همون ریاست مجلسی را ادامه بده چون مدیریتش تو مجلس بهتر از کسانی دیگه را انجام میده
3- پورمحمد هم بهتره به نفع پزشکیان کنار بکشه و معلوم هست که رای نمیاره ....اما درمورد پزشکیان هر چند واقعاً درد مردمو درک میکنه و همراه مردمه و اهل مردمی و انسان دوستی هست و اهل صلح و دوستی و صفا و آرامش و بخشش و رفاه و سلامت مردم هست........اما در کل اگه برنامه مدونی داشته باشه که از قبل همه چیز و همه جا را برای مدیریت بکار بگیره عالی هست اما متاسفانه بنظر میاد برنامه نداره....اما درمورد رابطه با غرب و جهان هم بحث اینجاست که هرچی آمریکا بگه باید پزشکیان عمل بکنه و حتی در صورت تمکین و دوستی مستقیم با دولت آمریکا و غرب ممکن هست ارزش پول ملی تا حدودی ارزش پیدا کنه ...اما بحث عمل به دستور آمریکاست که هرچی امر کنه باید پزشکیان دستور اجرایی را انجام بده و این بنظر میاد هر دستور را نمی شود به راحتی اجرا شود چون خیلی جاها و کارها میلنگه و پر از حاشیه ها در ایران و آمریکا هست که موانعی ایجاد می کنه و برنامه ای اجرا نمیشه ... این یعنی کلی چیزها چه در امنیت و چه در نظام پولی و منافع شاید ضربه فوق فنی ایجاد کنه ... حالا فقط چیزی که نقطه قوتی برای آقای پزشکیان هست امتحان کردنه شاید خدا کرده سرنوشت به شکل دیگری رقم بخوره ...( اما ناگفته نماند داستان پشت پرده ها چه در ایران و آمریکا زیاد هست)
............
1-حالا اگه دنبال کسی هستین که کلی برنامه دارن آقای جلیلی
2- اگه هم دنبال کسی هستین که حساب و کتاب دقیقی از وضعیت موجود داخلی و امکان مدیریت باشه آقای قالیباف هست
3- اگه دنبال کسی هستین که دنبال رفع تحریم و گشایش اقتصادی باشه و ارزش پول ملی باشه ( که شاید محقق بشه )آقای پزشکیان هست
4- اگه دنبال کسی هستین که دنبال حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و شهیدان هست آقای زاکانی هست
5- اگه دنبال کسی هستین که دنبال ادامه راه شهید رئیسی باشه آقای قاضی زاده هست
6- اگه دنبال کسی هستین که دنبال حل موانع چه در فرهنگ و چه در فضای مجازی ...و داشتن تجربه های متوالی باشه آقای پور محمدی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
فقط پزشکیان درضمن فکرمیکنی آنهای دیگه برنامه داشتند؟عزیزم ظرف ۴۰روز که نمی‌شود برنامه ارائه داد مثلا زاکانی ۲۰گرم طلا یارانه به مردم بده تولید طلادرداخل کشور۵۳۰تن هست ونیازکشور به طلا ۱۹۰۰تن هست حتما باانتخاب زاکانی کشوراباد میشودخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
کسی که مسئولان ستادش به آدما حمله میکنن شایستگی خدمتگزاری ندارد البته اونا میگن قدرت برسیم نه به خدمت برسیم کلیسای ظریفو تو کاشان حتما ببینید.باید اسم اینا رو گذاشت آقایان برجامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
از اول حرف کارشناسی براه کاندیده قبول دنبال گشایش اقتصادی رفع تحریم منافع کشور چه آمریکا باشه چه چین روسیه باشه فقط منافع شرایط هست نه دستور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اول به خاطر حرفهای این و اون از پزشکیان حمایت می‌کردم اما با دیدن مناظرات نظرم عوض شد.
پزشکیان تبل تو خالیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آقای پزشکیان هیچ راهکاری ارائه نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آخرش پزشکیان هست قلب روشن توی دل مشخص هست رای میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
زاکانی تو همین تهرانو نتونستی جمع کنی فقط بلوف میزنی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
این تفکر شما اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
افراد تایید شده در سطح رئیس جمهوری نیستند.شورای نگهبان باید دلایل این فیلتر نامناسب را اعلام کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اگه منظورت پزشکیان و پورمحمدیه درست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
فکر کنم قاضی زاده زاکانی قالیباف جلیلی باشه درست گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
بنظر من به این نتیجه رسیدم اینا همش سیاست و بازی دادن مردمه میخان بپرن به هم و دو تا مردم بیان پای صندوق رای و گرنه اون پشت باهم به ریش ملت می‌خندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
متاطفانه اقای پزشکیان که فقط سیاه نمایی و بدبختی را نمایش میدهند دقیقا همان کاری که دهه ۹۰ در مناظرات از سوی اقای روحانی رخ دادو با وعده های دروغین ۸سال زندگیمون سیاه شد.ضمنا وقتی تمام اطرافیان اقای پزشکیان همان اطرافیان دولت روحانی است نباید انتظار نتایجی غیراز ۸سال دولت روحانی را داشته باشیم.
ان شالله که بیدار بشیم و رئیس جمهوری انتخاب کنیم که بی برنامه با سیاه نمایی جامعه بیاد و خودش صبح جمعه از اوضاع کشور با خبر نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
ببند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
حرف حق تلخه از طرفداران پزشکیان بیشتر از این انتظار ادب نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
دورد بر زاکانی بزرگ درقلب مردم ریس جمهوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
درود بر دکتر پزشکیان خار چشم و استخوان گلوی خناسان حسود بی سواد و فاسدان کاسب تحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
دورد بر زاکانی بزرگ درقلب مردم ریس جمهوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
به آدم فحاش وبی ادب که درود نمی فرستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
معدن طلا پيدا کرده توی کشور آفریقا که یارانه میشه طلا
Turkiye
هادی
۰۰:۴۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
یه دوستی هم هست که با اسم ناشناس، که روی جمله "متاسفانه هیچ برنامه و راهکاری ارائه نمیده" گیر کرده. زیر هر کامنتی که از دکتر پزشکیان گفته نوشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
یه شونه تخم مرغ شده ۱۳۷ هزار تومن.
اینو کجای دلم بزارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
توی قلب این ۵نفر
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۰۰:۲۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
پورمحمدی بنفع پزشکیان انصراف می دهد اما هردو آنها می‌ترسند جبهه انقلاب یک نماینده داشته باشد به همین خاطر هردو میخواهند اینها تحریک بکنند انصراف ندهند تا رای هایشان پخش شود هیچکدام رای نیاورند ولی اینها همه چیز را درک میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
الان کشور با انصراف سودی نداره از طرف طرفداران طرفداران برعکس میشه انصراف پور محمدی سودی به حال پزشکیان نداره چون پزشکیان آرا خاکستری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
فقط پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
بغیر پزشکیان و پورمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
متاسفانه هیچ برنامه و راهکاری را ارائه نمی دهد برای بهبود وضع موجود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آنها که برای گرفتن چند رأی ، حاضرند زن و دختر ایرانی را به بی حجابی و برهنگی سوق دهند، واقعاً با شرافت خود چند، چند هستند ؟!!
حجاب و عفاف زنان و دختران ایرانی، قدمتی هزاران ساله دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
حجاب قانون کشور هست مردم بدونید رئیس جمهور نمیتونه تغییر بده داره رای جمع میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
زاکانی و قاضی زاده نباید زیاد رئیسی، رئيسی بگن اینها به خاطر عزاداری خانواده اش جواب نمی دهند وگرنه ایشان وعده داده بودند بورس را یک هفته‌ای درست می کنند ولی بعد از ۳ سال خرابتر هم کرده است. پس زیاد ازش بت نسازند!!! سهامداران ازش خیلی ناراحت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
سهامداران از دست اونایی ناراحت باشند که در سال ۹۹ مردم رو به خاک سیاه نشاندند.آخوندی خودش سود کرد وکل سرمایه اش رو از بورس خارج کرد.نه از دست شهید رییسی رحمه‌ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
من خودم از سال 99 به پرتفوی خودم دست نزدم مرداد 1400، 37 درصد در زیان بودم الان ضررم شده 57 درصد دولت سیزدهم با بورس خیلی بد کرد هرگز فراموش نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
متاسفانه باید ببینید چه فردی ابتدا این وضع را برای شما ایجاد کرد


متاسفانه آقای روحانی و تیم ایشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
در زمان جنگ با دست خالی بر دشمن پیروز شدند ولی عرضه این را ندارند یک بورس را درست کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
بورس را خودشان مخصوصا" به این حالو روز انداختند . اگه می خواستند درست کنند ، همان یک هفته ای که قولش را در سال ۱۴۰۰ به مردم دادند ، درست می کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
بورس فقط یه قمار خونه ست و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
صوفی
۲۳:۵۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
Google play رو شما فیلتر نکردی برادر، اون شما رو تحریم کرده
واقعا موندم اینا چقدر اعتماد به نفس دارن، راحت راجع به همه چی نظر میدن و البته چیزی هم نمیدونن... واسه همین مملکت این شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
چقدر شما خود تحقیری هستید

خب از برنامه بازار استفاده می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
گوگل پلی کجا مارو تحریم کرده؟ فیلتره مرد مومن یه چیزیو نمیدونی لاقل نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
گوگل پلی در سال گذشته توسط دولت فیلتر شد خودشون هم تایید کردن ولی نمیدونم کی کاسه داغ تر از اش خواستن....
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۵۲ ۰۱ تير ۱۴۰۳
اقای دلواپس اقای معترض اقای کلی گو سلطان کلی گویی
سلطان جمع کردن رای طرفداران ولنگاری
سلطان جمع کردن رای طایفه عبدالحمید ها
سلطان چنگ انداختن به هرچی گسل اجتماعی و قومیتی وبعد مظلوم نمایی که انگار خودش ناجی همه این هاست

مردم برنامه نگفت فقط یکسری اسیب شناسی فقط فقط و فقط درست و غلط داره میکنه بدون اعلام برنامه که جلب توجه کنه.

بعدش هم اگه انتخاب کنه فیگور طلب کاری میگیره میگه من تعهدی ندادم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۱ تير ۱۴۰۳
آقای پزشکیان صلاحیت ریاست جمهوری راندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۱ تير ۱۴۰۳
دقیقا

چون برنامه ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
براه تو نه ولی براه ملت صلاحیت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
خودتون میدانید که آرا میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
برو کشکت را بساب .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اونوقت پس کدوم یکی صلاحیت دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
لابد زاکانی و جلیلی دارن؟ جمع کنین بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
دوستان عزیز که میگی اقای پزشکیان برنامه ندارد ایشون گفتند ماطبق برنامه ریس جمهور قبلی پیش میریم و برنامه جدید نمینویسیم..هی برنامه الکی نوشتن بیخوده باید اجرا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
دقیقا
برنامه نداره هیچ تمرکز هم نداره همش موضوع زو گم میکنه
از این شاخه به اون شاخه میپره
تا الان به هیچ سوالی درست جواب نداده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
نه بابا . شما هم مثل ذاکی جون جای خدا نشستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
تو فقط از جانب خودت حرف می زنی ودل تمام ملت فقط دکتر پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۳:۴۱ ۰۱ تير ۱۴۰۳
چرا درمورد اختلاس هااااا صحبت نمیکنید واقعا تعجب تمام حم غمتون شده زنان و فرهنگ جوانان ؛ یکم در مورد دزدی هااااااا حرف بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
عزیزم مناظرات فرهنگی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
نکه قرار از همینا رای جمع کنن ! چرا باید در مورد اختلاس حرف بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
هم و‌ غم
نه حم
خودمون بیسواد هستیم بعد انتظار داریم یک با سواد رئیس جمهور شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آفرین احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۱ تير ۱۴۰۳
پزشکیان حرف از صداقت می‌زند اما عملکرد وحرفهای ایشان در رسانه ودر مسئولیت های مختلفی داشتند ودر سفرهای استانی که این چند وقت داشتند کاملا متناقص است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۱ تير ۱۴۰۳
مردم عزیز هموطنان عزیز ما دراین یک دهه پای خودم را به صندوقهای رای نگذاشتم ولی بااین مناظره وبااین نوع برخورد وبااین لحن برخورد وازاینکه خیلی راحت دروغ می‌گویند وخیلی راحت همه بدبختی کشوررا به گردن مخالفان خود میندازند حتماشرکت میکنم ورای خودرابه پزشکیان تقدیم میکنم
هموطنان عزیز درمورد حجاب بان درمترو را وزیرکشور تایید کرد وباکمال وقاحت زاکانی نه تنها رد کرد بلکه به پزشکیان توهین هم کرد لذا باید ازهمین مناظره ازهمین افراد درس عبرت بگیریم ونگذاریم عده اقلیت کشور نه زیربارکمبود دارو می‌روند ونه زیربارکتک زدن شل حجابها می‌روند ونه زیربار کمبود شیرخشک وگوشت ۸۰۰تومنی ودلار ۷۰ تومنی ومعیشت بد مردم می‌روند خوب اینها می‌خواهند دوباره ۴سال زندگی ملت را برعهده بگیرند وهمین تفکر می‌خواهد ۴سال سکاندار کشوربزرگ ایران باشند واین تفکرات افراطی نه دلشان برای دین می‌سوزد ونه سرباز رهبری هستند ونه می‌دانند سفره معیشت مردم بدتر شده را درک میکنندپس اگر این دفعه باصندوق رای قهر کنیم آنچنان بلایی برسرکشوروبانوان می‌آورند که آرزوی مرگ کنیم بیایید رای دهید به پزشکیان
وعده ما ۸تیرماه پای صندوقهای رای برای پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
من ودوستانم تصمیم گرفتیم به پزشکیان رای دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
به کوری چشم. اکانت رای به پزشکیان میدهیم منم تابحال رای ندادم ولی همه دوستانم را می‌آورم تا به پزشکیان رای بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
انشالله که رئیس جمهور شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
رای ما جلیلی، این کامنت هم خوده دارو دسته پزشکیان گذاشتن، اینو بدون مردم بیدارن و هوشمند و شماها خیلی تتبلویین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اگر ذره ای به پزشکیان اعتماد داشتم بهش رای میدادم. هر روز بدتر از دیروز. هم خودش هم مشاوراش. درحد ریاست جمهوری نیست.
فقط رای سفید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
سریع تصمیم نگیرید. همین صحبت ها در دوره ی روحانی زده شد و به یاد دارید. منظورم دیوار کشیدن در خیابانها و پیاده روها و ...
خواهش میکنم رجوع کنید به عقل و بخصوص ریاضیات.
با جرات میتوانم بگویم که هر دولتی تشکیل شود باز گرانی خواهیم داشت. بنابراین به دنبال دلیل بهتر برای رای دادن بگردیم.
اینکه فلان نماینده اعلام میکنه که این نحوه برخورد با بانوان کم حجاب یا شل حجاب نیست، نمیتواند ملاک رای دادن به او باشه.
برنامه و سابقه کاری بسیار مهمتر از شعارهای پوپولیستی است.
اخلاق و ادب بسیار مهمتر است. الان دیگه با تانک روی کسی رفتن جواب نمیده. ۸ سال روحانی در برابر ۳ سال رئیسی. کاملا واضح است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
عمرا به پزشکیان رای بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۱ تير ۱۴۰۳
وعده های دروغین ، همچون درست کردن یک هفته ای بورس توسط دولت سیزدهم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۱ تير ۱۴۰۳
قشنگ همه ی ملت رو در مورد گشت ارشاد پیچوندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
مشکل مردم گرانیهاست
Iran (Islamic Republic of)
رض
۲۳:۲۷ ۰۱ تير ۱۴۰۳
واقعا اگر مسکن مهر نبود الان مسکن چند بود اگر آخوندی مسکن مهر را ادامه می‌داد الان مسکن چند بود بودن آخوندی در هر ستادی مضر ودیدن آن تنفر آوراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۱ تير ۱۴۰۳
آها، منظورت مسکن مهریه که با یه زلزله همه فرو میریزه، یا دیواراش ترک میخوره، لوله هاش خرابن و آب میده، وقتی داری در اتاق رو باز میکنی درش کنده میشه. منظورت اینجور مسکنه مهره؟؟؟؟ چی میگی بنده ی خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آخوندی آن موقع مسکن زیاد بود حتی برای آینده کشور ملت با یک بچه دو بچه یا بی بچه زندگی می‌کنند آنها آمدند ۱۲میلیون افغانی آوردند ایران بعد داغ دلمون میخواه خالی کنیم روی سر آخوندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۱ تير ۱۴۰۳
اصلاح طلبان خوب هست حرفها خوبی میزنه دوره خاتمی دوره‌ طلایی بود دوره روحانی دلواپسی کاسبان تحریم دلالان ایجاد شد ولی براه پزشکیان اگر انشاالله که رئیس جمهور شدی عمل کرد قبول هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۱ تير ۱۴۰۳
با فرهنگ جمله بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
بی فرهنگ
با فرهنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۱ تير ۱۴۰۳
مردم بنظرتون کدومیک از اینها با حقوق کارگری زندگی میکنند؟ اینها تنها مشکلشون شکمهای سیرشون هست که با سیر بودنشون چهل و سه ساله مدیریتهاشون بخاطر شکم‌های سیری که دارند فقط بنفع پولدارها و دلالهاشده . تقریبا همشون به همین صورت بودند . از همه این آقایون باید پرسید ببینند آیا حاضرند با حقوق کارگری زندگی کنند (بصورت واقعی)آنوقت هرچی گفتند راست میگند و مردم هم همراهیشون .همه‌ی ملت میدونند با شکم سیر نمیشه برا آدم گرسنه تصمیم گیری کرد غیر از این باشد مطمعنا همش دروغ و فریبکاری برای قدرت و پول هست.اگر راست میگید یکبار برای همیشه خودتان و مسعولانتون و مدیران زیر دستتان بیایید مانند پیامبران و امامان و شهدا و فرماندهان جنگ زندگی کنید و خودتان را مانند افراد فرودست جامعه زندگی کنید همون جوری که کارگران و مستأجران مسکین شدها و فقیر شدها آنهم بخاطرسیاستهای اشتباه شما آنها شرمنده خانواده می‌شند شماها هم بیاید مثل آنها شرمنده زن و بچهایتان بشیدو تمام مدیرانتون هم مجبور کنید همینجور باشند . بیایید یکبار برا همیشه این کار را برا دل مردمی که با هر سختی تو این چهل و سه سال ساختند انجام بدید نیازی به این مناظرها هم نیست و کشور را هم از دودستگی جیره خواران خودتون و زیر فشار فقر رفته ها نجات بدید به حضرت محمد قسم همه همراهیتون میکنند .آنوقت ببینید این درهم پیچیدگی‌های مشکلات اقتصادی خود بخود حل میشود یا نه.غیر از این باشد بخدا این اقتصاد را هر روز بیشتربه ته دره ناکجاآباد ش میبرید .بخدا اقتصاد و حل مشکلات اقتصاد چیز ساده ایست بشرطی که به جنگ با خدا نرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
قالیباف داره مثل مردم فقیر زندگی میکنه.
الان بری خونشون میوا نداره برا پذیرایی چون زردآلو تو اصفهان کیلو ۱۵۰ تومنه. مطمئنا تو طهران بیشتره.
خلاصه بگم زندگی فقیرانه ای داره که دلم از اینجا براش میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
۱.۲۴ خداوکیلی زردالو رو از کجا اصفهان می خری خوب خوبش
۹۰ ولی زردالوی خوب کیلو ۵۰ هم هست به خدا طعمش از ۹۰ تومنی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
توی کوچه خیابان حياط یه دونه درخت زردآلو بکارید چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۱ تير ۱۴۰۳
امشب که خیلی خوب بود عیب وایراد همدیگر را گفتند اما هیچکدام نتونستند عیب و مشکلی از آقای پزشکیان بگیریند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۳
متاسفانه آقای پزشکیان هیچ برنامه و راهکاری ارائه نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۰:۳۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان فتوکپی دولت روحانی هست آنهم رنگی نه سیاه و سفید چون با کابینه او می آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
معلومه که مناظره رو ندیدین...
اقای پزشکیان کسی هست که در پر زمان ریاست احمدی نژاد دولت رو بخاطر بیان ورود زنان به ورزشگاه احضار کرد حالا مدافع زنان شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان سالهاست مسئول و متاسفانه طلبکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
درودبرجِلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
سلام بر پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
رئیس جمهورآقای سعیدجلیلی. نه پزشکیان ونه پورمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
سلام ملت به پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۱ تير ۱۴۰۳
این زاکانی رئیس جمهور که هیچ اصلا بدرد هیچ سمتی نمیخوره با این رفتارش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
چرا به درد دعوا میخوره
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۰:۳۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
زاکانی قاطع سختگیر است بدرد ریاست جمهوری میخورد ازکسی عبائی ندارد اون یکدست در راه وطن از دست داده اونا چیکار کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
برای بعضی جاهای خوب هست که بگويند آقای زاکانی گفت که آرا بهش ندادیم مقصر خودمان هستی درد میخوره به هرحال خوبه ولی براه رئیس جمهور خوب نیست چون کنده کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۲۳:۰۱ ۰۱ تير ۱۴۰۳
دیگر مهم نیست رای بدین یا ندین اینا ی جوری چیدن این اقا با دهن پر میگه داری با رئیس جمهور حرف میزنی نه نامزد انتخابات
همون ۱٪هم ک رای میدادم الان اونم پوچ شد
رای نمیدهم
با این که مهم نیست چه رای بدهیم چه ندهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آقای حمزه پس بیایید وبیاییم به پزشکیان رای بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
حمزه با این که چه رای بدهیم چه ندهیم پزشکیان انتخاب کن بقیه‌ش با من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
خدا به دادمون برسه این 4سال آیند رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
بجز پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اتفاقا من فکر میکنم این چهار سال پیش رو استثنایی پیش بره با توکل بر خدا

علت این امیدواری رسیدن ایران عزیزم به ثبات بعد از ۴۵ سال است که تلاشهای شبانه روزی شهید رئیسی عزیزم انجام گرفت.

فقط امیدوارم مردم به کاندیدای با برنامه و با راهکار رای بدهند
عادلانه.

نه افراد بی برنامه و بدون راهکاری مثل آقای پزشکیان و پورمحمد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۵۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
ذاکانی واقعا نامزد ضربه گیره عالیه
پزشکیان که معلومه وعده هاش مثل وعده های روحانیه پوچه
پورمحمدی هم اصلا توی باغ نیست
رای ما جلیلی ♥️
Turkiye
هادی
۰۰:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آخه. چه تحلیلی
Iran (Islamic Republic of)
حسین خرّمی
۲۲:۵۷ ۰۱ تير ۱۴۰۳
هر نامزد محترم که رئیس جمهور شد باید ادامه دهنده راه شهید رئیسی در صنعت فضایی با تمام قدرت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آره تورم را ببره بالای بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۳
چه جوکی زاکانی میفرماید به هم احترام بگذاریم اما سی ثانیه قبلش به پزشکیان میگه نمیگذارم سر مردم کلاه بگذاری... خودش میفرمایید هرکدام از ما که اینجا نشسته ایم رییس جمهوریم و باید به هم احترام بگذاریم اما قبلش به پزشکیان میگه کلاهبردار و یا اینکه دیگران در مجلس سرت کلاه میگذارند یعنی تو آدم ساده لوح و نادانی هستی! به عبارتی احترام برای ایشان در صورتی پسندیده است که دیگران به او احترام بگذارند ولی خودش مجازه هر نوع بی احترامی که لازم بدونه به رقیب خودش بکنه. صد ها و هزاران افسوس برای اشاعه دهنده بی فرهنگی در مناظره فرهنگی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۳
آفرین، کاملا موافقم. خیلی یاوه گو هست.
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۰:۴۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
راست گفته پزشکیان زود گول می خوردآدم ساده ای هست بدرد بخور نیست جای او هرکسی بود الان تبریز پایتخت ایران میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آقای دکتر زاکانی زبانی گویا در دفاع ارزش ها وبیان حقیقت دارند.
Iran (Islamic Republic of)
Mm
۰۲:۵۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
حتما شما یکی از اونی هستی که با امدن زاکانی نون سنگ میشه ..?
Spain
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۱ تير ۱۴۰۳
زاکانی که رای نداره ولی تخریب گر خوبیه الان نامزدهای مخالف حذبش رو خراب میکنه در اینده هم کار مردم رو خراب میکنه . خلاصه که تا امثال اینا هستند که زیاد هم هستند که نفع شخصی رو به نفع عام ترجیح میدهند چیزی درست نمیشود رای دادن هم بی فایده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
تحلیل واقعا اشتباهی است.

متاسفانه آقای پزشکیان و پورمحمد راهکاری برای بهبود وضع موجود ارائه نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۱ تير ۱۴۰۳
صد حرف شنیدیم نیم عمل ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۱ تير ۱۴۰۳
زاکانی جوک مناظره هیچ چیز برای گفتن نداره فقط به حرفاش باید خندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۱ تير ۱۴۰۳
اتفاقا کاملا با برنامه است
اما متاسفانه صحبت های اشتباه آقای پزشکیان و آقای پورمحمد اجازه نمیدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۱ تير ۱۴۰۳
گفت جواب نمیده گمان نکنم تا آخر بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
۲۲.۵۴ چقدر گرفتی که از این طرفداری میکنی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۱ تير ۱۴۰۳
سلام .اگر واقعا زاکانی انطور که امشب گفت که خودش رئیس جمهور است و نمی گذارد پزشکیان را حتی اگر مردم رای دادند رئیس جمهور شود پس چرا مردم را اذیت میکنند و این همه هزینه برای انتخابات می شود همون بنده را حکم بدید تا زودتر یارانه طلا بدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۱ تير ۱۴۰۳
چه برداشت اشتباهی داشتید از صحبت ایشون

آقای پزشکیان به ایشون گفت کاندید پوششی؛ ایشون منظورش این بود از لج شما هم شده من باقی می مانم
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۰:۴۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
من باهاش بر خورد کردم حرف عملش یکی است سرش برود زیر قولش نمی‌زند درود بر زاکانی رئیس جمهور من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان که هی میگه اگر به قدرت برسم
Iran (Islamic Republic of)
نانشناس
۲۲:۳۲ ۰۱ تير ۱۴۰۳
سلام
درود برشرفت دکتر پزشکیان
متاسفانه کسانیکه دارن باتو مناظره می‌کنند درواقع دارن مبارزه می کنند.خدا پشت وپناهت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۱ تير ۱۴۰۳
متاسفانه هیچ برنامه و راهکاری ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
این درست نیست که بیایید کاندید بشوید و از شما بپرسند چه میکنید و چه برنامه ای دارید و شما در جواب بفرمایید از کارشناس استفاده میکنم.
در تمامی موضوعات شما منفی بافی کردید و گفتید ما باید... نباید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آره دارن با تزویر و ریا مبارزه میکنن
پزشکیان خود خود روحانی هست
۳۴ سال مسئول بودن و همیشه طلبکار
طوری حرف میزنه انگار اینا هیچ وقت مسئول نبودن
این شگرد طیف پزشکیان و روحانی و دار و دسته شونه
Germany
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۱ تير ۱۴۰۳
پس معلوم شد که رئیس جمهور از قبل توسط آقای زاکانی و اطرافیانش انتخاب شده و رای مردم هم باد هواست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۱ تير ۱۴۰۳
این حرف اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۰:۴۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
منظورش آن نیست که تو خیال می‌کنی می گوید آنقدر افشاگری میکنم رای نیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۲ تير ۱۴۰۳
این اندیشه و گفته ساده لوحانه است.
۱ الی ۲ درصد بهش رای میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
چرت و پرت نگو

ظریف هم که اعلام کرد ۹ تیر پیروزی پزشکیان جشن میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۱ تير ۱۴۰۳
ببینید آقای پور محمدی وِآقای دکتر پزشکیان هرچی سوال کنید میگویند هیچی درست نیست وبا خانم چرا برخوردشده خواهشا بگذارید توی همین لاک باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۱ تير ۱۴۰۳
پور محمدی و پزشکیان باید از دور انتخابات حضف شوند و چرا شورای نگهبان این دو را تائید کرده در صورتی که ما ملت ردصلاحیت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۱ تير ۱۴۰۳
تو که سطح سوادت در این حده چطور از جانب مردم نظر میدی،حذف درسته نه حضف
در ضمن هر وقت خواستی رای بدی سعید جلیلی رو درست بنویس با ص ننویسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۳
شما اول برو املای نوشتنت رو درست کن بعد اظهار نظر کن.
حذف اینطوری نوشته میشه که بنده نوشتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۱ تير ۱۴۰۳
طرفدار داره رئیس جمهور هست به‌ امید خدا آنوفت برو شواری نگهبان
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۳:۳۳ ۰۱ تير ۱۴۰۳
کاندیدای ریاست جمهوری
به شرح ذیل تعریف میشوند
کاندید اصلی ۱
کاندید اصلی ۲
کاندید پوششی ۱
کاندید سوپر پوششی ۲
آقای دکتر پزشکیان
حجت السلام و المسلمین پور محمدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۱ تير ۱۴۰۳
خودتو جای ملت نزار بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
خخخخخ باشه میگم حصف شه
Turkiye
هادی
۰۰:۳۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
من نمیدونم چرا ادمین پیام شما رو حضضضففف نکرد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
برای اینکه فعلا شما غلط املایی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
مجید دلبندم، حذف نه حضف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
درود بر پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۱ تير ۱۴۰۳
متاسفانه هیچ برنامه ای ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
انشالله که رئیس جمهور صددرصد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۲ تير ۱۴۰۳
فقط سیاه نمایی میکنن هیچ برنامه ای ندارن بگن،دولت سوم روحانی ان چون تمام اطرافیان روحانی امدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
چه برنامه ای بالاتر و کاملتر از چشم انداز 20ساله میخواهید ارائه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
انتخابات به دور دوم خواهد کشید و در دور دوم ایشان حتما شکست خواهد خورد.
هیچ برنامه ای ندارد مگر آنکه آدمهای دوره روحانی در تیم ایشان قرار دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۱ تير ۱۴۰۳
در این مناظرات به مردم ، طلا دادید ، به زنان آزادی ، به کارگران حقوق بالا ، به سفره مردم رنگ و لعاب ، اینترنت را آزاد آزاد کردید ....... امان از دل مردم .
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۲۲:۱۰ ۰۱ تير ۱۴۰۳
یعنی میشه کسی چیزی رو تایید کنه بعدش خودش اینجا دارن وکیل مدافع بازی درمیارن
Iran (Islamic Republic of)
هفت و چهار
۲۲:۰۶ ۰۱ تير ۱۴۰۳
ما بختیاری های اصیل از دکتر پزشکیان حمایت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
متاسفانه بی برنامه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
بازم گفتی اصلی قلابی کی هست
Iran (Islamic Republic of)
هفت و چهار
۲۳:۴۵ ۰۱ تير ۱۴۰۳
بختیاریهای قلابی کسانی هستند که به قلابیها رای می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۰:۵۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
از خودت بزن بی زحمت ما بختیاریها انقلابی هستیم به کاندید انقلابی رای می دهیم مانید در راه وطن یک پاشو ازدست داده زنده باد جلیلی کاندید ما جلیلی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اگه برنامه دادی من هم به سما رای میدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
معلومه اصلا بختیاری نیستی
Iran (Islamic Republic of)
هفت و چهار
۱۱:۴۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
من گفتم بختیاری اصیل، رای شما را نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۱ تير ۱۴۰۳
واقعا، خدایی، خانمها آقایون بگید واقعا در این سه سال دولت آقای رییسی سرعت اینترنتتون زیاد شد؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۳
بحث گسترش زیرساخت هاست که در آینده نتایج آن را خواهید دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۱ تير ۱۴۰۳
اگر مردم با عقل تصمیم بگیرند، نمین حمایت کاندیدای پوششی از دولت سیزدهم به ضررشون تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
تو استان کرمانشاه از پارسال دارن فیبرنوری میخوابونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
سرعت اینترنت شیر آب نیست که زیاد و کم شود ، نیاز به تجهیزات سخت افزار و نرم افزاری و بستر دارد که در دولت آقای شهید سید ابراهیم رئیسی در حال اجراست و باید صبر کنید لطفا کمی اطلاعات فناوری خود ا افزایش دهید . ثانیاً طرح FTTH در این دولت در حال اجراست . در این تکنولوژی FTTX پیشروی فیبرهای نوری به سمت منازل مشترکین در شبکه دسترسی اتفاق می افتد. ارتباطات پهن باند فیبر به خانه، یا همان FTTH ،معرف ارتباطات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۱ تير ۱۴۰۳
جناب آقای زاکانی اگر فراموشی گرفتن برن پزشک. گویا صریحا فراموش کردن که حجاب بانها رو در مترو قرار دادند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۱ تير ۱۴۰۳
این امر به معروف و نهی از منکر است که توسط فعالان فرهنگی انجام می شود نه شهرداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۱ تير ۱۴۰۳
نه عزیزم فراموشی نگرفتند دیواره‌های حاشای اینها بلند هست اینها درکجا صداقت داشتند؟رای ما پزشکان
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۳:۳۴ ۰۱ تير ۱۴۰۳
فکر کنم آقای دکتر زاکانی لحظه آخر یا به نفع دکتر قالیباف یا به نفع آقای جلیلی کنار خواهند رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۱ تير ۱۴۰۳
جلوی ۸۰ میلیون ایرانی امشب در جواب پزشکیان گفت تا آخر میمونم. اگه انصراف بده، آبروی خودشو واقعا برده و دیگه نباید حتی جایگاه شهردار تهران رو هم داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
حجاب بانها از طرف شهرداری نیستن
یک تیم آزاد هستن که در مترو و معابر مستقر میشن
ا‌ول این بفهم و یاد بگیر تا تهمت نزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
آدم تو بفهم که تا اجازشو از شهرداری نگیرن نمیتونن دکون بقالی توی مترو پهن کنند. اینطور نیست که هر کی هر کی باشه بلند شه بره مترو بگه روسریتو بیار جلو. نه عزیز. باید از طرف شهرداری مجوز داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۱ تير ۱۴۰۳
فعلا حق با پزشکتان هست چه از زن ایران و چه فیلتر شکن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۱ تير ۱۴۰۳
متاسفانه هیچ راهکاری ندارن و برنامه ای ارائه نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۲ تير ۱۴۰۳
در هر دو موردی که شما فرمودید رئیس جمهور نقش پر رنگی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۱:۲۲ ۰۱ تير ۱۴۰۳
رای ما دکتر پزشکیان عزیز و دوست داشتنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۱ تير ۱۴۰۳
متاسفانه هیچ برنامه ای ندارند و راهکاری ارائه نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
به کسی رای دهیم که آینده ساز کشور باشه و تجربه کار اجرایی را داشته است و ایمان و عمل ظاهر باطنش یکی هست فقط باید فکر کنیم و تحقیق کنیم کدام از اینها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
متاسفانه فقط سیاه نمایی میکنن و هیچ برنامه و راهکاری ارایه نمیدن،گذشت آن زمان که با سیاه نمایی و وعده دروغین رای دادیم و۸سال زندگیمون سیاه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اقای
۲۳:۰۰
تو کلا امشب نشستی پای هر پستی که اسم پزشکیان خورده این کامنتو بزاری؟ بیا برو دیگه عجب بیکاری هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۲ تير ۱۴۰۳
تو متاسفانه هیچ برنامه ای نداره نزن هر میری این جمله میزنی چه بخواهید چه نخواهید رای ما پزشکیان هست بازم بنویسد
Iran (Islamic Republic of)
amir
۲۰:۳۰ ۰۱ تير ۱۴۰۳
این هم مثل بقیه و هیچ...
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۳:۳۵ ۰۱ تير ۱۴۰۳
به دکتر پزشکیان رای دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
به کسی رای بدهید که دنبال رو شهید سید ابراهیم رئیسی می باشد مردم دار، باسواد، کوچه بازاری یک حرف رو تکرار نمی کند مثل آقای پزشکیان، دارای طرح برنامه و از کسی مایه نمی زاره مانند پزشکیان (دولت سوم روحانی، دولتی که صبح جمعه فهمید بنزین گران شده، دولتی که بدنبال کدخدا بود نه خدا، دولتی که زیرساخت ها را نابود کرد، دولتی که بورس را نابود کرد، دولتی که از آمریکا می ترسد و...................)
ایرانی آباد و آگاه ======= رای فقط سعید جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
هفت و چهار
۲۰:۱۹ ۰۱ تير ۱۴۰۳
ما بختیاری های اصیل از دکتر پزشکیان حمایت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
بازم گفتی بختیاری اصیل قلابی کی هست بگذار تا برایت بنویسم
ما قوم مادها از کوه‌های زاگرس نشین تا کوه‌های سبلان و الوند و کوه‌های بیستون و کوه‌های سفیدکوه و کوه‌های دنا و کوه‌های چه یادم نیست چه لر و چه لک و چه کردو و چه آذری رای ما اعلام حمایت هم بستگی به دکتر پزشکیان هست اینم از قوم ماد ایران پایتخت مادها هتمگانه همدان ریشه دار ایران بزرگ
آخرین اخبار