هشدار سازمان جهانی بهداشت در خصوص گرمای شدید غزه

همزمان با آغاز فصل تابستان، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که افزایش دما سبب فساد مواد غذایی، گسترش بیماری‌ها و تشدید بحران کم‌آبی در غزه خواهد شد.

ریچارد پیپرکورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در غزه و کرانه باختری، در خصوص گرمای فزاینده و بحران بهداشتی در غزه گفت: «ما در هفته‌ها و ماه‌های گذشته شاهد  جابه‌جایی مردم غزه در مناطق مختلف بوده‌ایم. ترکیب این جابه‌جایی و آواره شدن با گرما می‌تواند سبب افزایش بیماری‌ها شود».

به گزارش الجزیره، این مقام سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که به دلیل گرم شدن آب، احتمال گسترش آلودگی در آن بیشتر می‌شود و همچنین فساد مواد غذایی در دمای بالا تشدید می‌شود. افزون بر این، در فصل گرما مردم شاهد پشه، مگس و دیگر حشرات هستند و با کم‌آبی و گرمازدگی نیز دست و پنجه نرم خواهند کرد.

با شروع تابستان و موج گرمایی که از اندکی قبل آغاز شده، صد‌ها نفر در نیمکره شمالی زمین بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست داده‌اند. این شرایط در غزه به مراتب بدتر است، زیرا از زمان آغاز جنگ مردم به دفعات از خانه خود رانده شده و در پناهگاه و چادر زندگی می‌کنند. این بدان معناست که در غزه سیستم تهویه یا دسترسی منظم به آب آشامیدنی وجود ندارد. 

همچنین سیستم آب و فاضلاب غزه که ۶۷ درصد آن توسط اشغالگران ویران شده، به آلودگی آب دامن می‌زند و هر روز کودکان بیشتری را بیمار می‌کند. به گفته سازمان جهانی بهداشت، آب آلوده و وضعیت نامناسب بهداشت با بیماری‌هایی مثل وبا، اسهال و هپاتیت آ مرتبط است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۲ تير ۱۴۰۳
باید تعداد زیادی یخچال و کولر گازی یا حداقل پنکه بهشون داده بشه
آخرین اخبار