خطیب نماز جمعه تهران:

دو واژه جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است

ابوترابی فرد گفت: هر دو کلمه جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است و اگر انتخابات در کشور نباشد یا دیکتاتوری است و یا هرج و مرج پیش می‌آید.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: ۳۱خرداد شهادت عالم فرهیخته و مجاهد در راه خدا شهید چمران بود. وی نماد راستین پیوند علم و دین و تجسم عالی‌ترین فضائل انسانی و ارزش‌های اسلامی بود. 

وی افزود:‌ در همان سال‌های نخست حضور وی در لبنان محضرش را درک کردم. او از بالاترین مدارج علمی برخوردارد. همه انکانات مادی در آمریکا را داشت و همه را رها کرد و به جنوب لبنان و در کنار محرومین رفت و شجره‌ای را ایجاد کرد که امروز تمامی جهان اسلام را فرا گرفته است.

ابوترابی فرد ادامه داد: در آستانه هفته قوه قضاییه هستیم. برای دستگاه قضایی کشور آرزوی موفقت دارم و سخن رهبر را در این باره می‌گویم. توقع مردم از این قوه آن است که عدالت را حفط کنند. باید کاری کنیم که قوه قضاییه بشود مرجع و پناه برای همه و این مهمترین دغدغه ریاست قوه قضاییه است.

وی گفت:‌ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم هستیم و مطابق اصل ۶ قانون اساسی کشور باید از طریق انتخابات ارائه شود و جمهوری اسلامی ایران در این ۴ دهه گذشته پرونده درخشانی را در این حوزه ارائه کرده است. 

وی تاکید کرد: با این همه رهبری معظم در سال ۱۴۰۲ در بیاناتی مهم و راهبردی خویش در حوزه انتخابات اصولی را تبیین و در معرض نگاه عموم قرار دادند. ایشان  اظهار کردند هر دو کلمه جمهوی و اسلامی وابسته به انتخابات است و اگر انتخابات در کشور نباشد یا دیکتاتوری است و یا هرج و مرج و نا امنی پیش می‌آید.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: اگر حضور مردم در انتخابات پر شور باشد این وحدت ملی را نشان می‌دهد. امیدوارم با مشارکت بالا زمینه افزایش وحدت و اقتدار ملی فراهم شود و با انتخاب شایسته‌ترین فرد راه برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلامی باز شود.  

وی افزود: بدون تردید مشارکت گسترده سیاسی شهروندان و گروه‌ها و احزاب در انتخابات و تعیین شایسته‌ترین فرد برای انتخاب مدیر دستکاه اجرایی کشور نقش تعیین کننده‌ای برای اقت دار کشور و پیوند ملت و دولت ایفا می‌کند.

همه مردم باید از این ظرفیت اقتدار آفرین که نظام جمهوری اسلامی برایمان فراهم آورده است به شایستگی استفاده کنند و با این اقدام حضور خود را در مجامع بین المللی جهان با اقتدار تثبیت کنند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: در این روز‌های پر بحث و شورآفرین نظام جمهوری اسلامی عالی‌ترین سطح از اقتدار سیاسی و نفوذ و تاثیرگذاری منطقه‌ای  و فرا منطقه‌ای خود را به نمایش گذاشته است و در قله‌های رفیع بازدارندگی قرار داریم.

خظیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: کشور ما پس از حادثه تلخ و سخت شهادت کاروان اخلاق و ادب و تلاش و خدمت کشور در عالی‌ترین شرایط از ثبات و آرامش قرار داد، اما اکنون باید به چند نکته را خدمت مردم و نامزد‌های ریاست جمهروی اشاره کنم.

وی ادامه داد: باید از هر فرصت و جایگاه برای تبیین  و تحلیل ظرفیت‌های نظام در طول ۴ دهه که گذشته استفاده کرد و از هر سیاهنمایی در هر موضوع پرهیز کرد و این مهم‌ترین رسالت ما است.

وی افزود:‌ روسای محترم جمهور  کارگزاران دولت و قوای سه گانه باید به نکات مهم رهبری معظم که در دیدار با کارآفرینان فرمودند التزام عملی داشته باشند  بدون التزام عملی به آن سخنان مشکلات اقتصادی تداوم می‌یابد.

ابوترابی فرد گفت: رهبری عنوان کردند نباید تعهدات جدید بدون داشتن منابع به دولت داده شود و شهید رئیسی همین تعهد را داشت و تعهدات بدون داشتن منابع به تورم و چالش‌های اقتصادی می‌انجامد. 

خطیب نماز جمعه تهران افزود:‌ ناترازی نظام بودجه‌ریزی و تعهدات مالی بدون منابع مطمئن یکی از مشکل‌ساز ترین مسائل برای اقتصاد کشور است که باید متوقف شود، نباید تعهدات جدید بدون منابع مطمئن به دولت تحمیل شود

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: افزایش هزینه‌ها بدون خلق ثروت و بزرگ شدن کیک اقتصاد ایران به معنای رشد ناترازی بودجه، افزایش بدهی‌های دولت به نظام بانکی، رشد پایه‌ی پولی و در نهایت رشد تورم است

او ادامه داد: به نظر بسیاری از صاحب‌نظران ضعف و ناتوانی نظام اداری در اجرای برنامه‌های توسعه، پاشنه‌ی آشیل مدیریت توسعه در ایران و بسیاری از کشورهای در حال توسعه می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۱ تير ۱۴۰۳
زمین خواران هزار میلیاردی کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۱ تير ۱۴۰۳
کاش آقای ابو ترابی کاندید ریاست جمهوری میشد ،ایشان بسیار روشن فکر و داناست،وی علاوه بر حوزه در بحث گوتورنی هم استاد است،و می‌تواند مشکل گرانی را به سهولت حل کند
آخرین اخبار