رئیس دانشگاه پیام نور سیستان وبلوچستان مطرح کرد؛

شهید چمران و رئیسی الگویی تمام عیار برای دانشگاهیان

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید و به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان از اساتید برجسته فرهنگی دانشگاه پیام نور استان تجلیل شد.

در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید که با حضور سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان، رئیس دانشگاه پیام نور استان، معاونان و کارکنان این دانشگاه برگزار شد، از اساتید و فعالان فرهنگی و برجسته دانشگاه پیام نور در10 مرکز دانشگاهی این استان تجلیل به عمل آمد.

توسلی رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در ابتدای مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر خم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید دکتر چمران در سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: امیدواریم حماسه بدرقه شهیدان خدمت به ویژه شهید رئیسی به حماسه حضور در انتخابات هشتم تیر منجر شود.

ابوالفضل توسلی با اشاره به ویژگی‌های شهید چمران و شهید رئیسی، افزود: انتخابات پیش رو و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای بسیار حایز اهمیت است، جامعه دانشگاهی باید به عنوان مبلغ فرهنگی به ترویج و ترغیب مردم در این صحنه مهم سیاسی ورود کرده و امیدواریم بتوانیم با الگوبرداری از ویژگی‌های شهید چمران و شهید رئیسی در راستای خدمت به کشور گام برداریم.

وی گفت: حضور حداکثری در انتخابات ایجاد وحدت، اقتدار ملی، امنیت ملی و مردم سالاری دینی را به دنبال دارد، علاوه بر آن باید در انتخاب اصلح به ویژگی های رئیس جمهور شهید مبنی بر امانت داری، تقوا، رازداری، صفا و صمیمت، خستگی ناپذیری، جامع الاطراف و مردمی بودن دقت کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری حضور حداکثری داشته باشیم چرا که این انتخابات تضمین کننده اقتدار، تقویت وحدت، مردم سالاری دینی، استفاده بهینه منابع، توزیع عادلانه منابع و بهبود وضعیت معیشتی بوده و عامل اصلی فساد ستیزی در جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به رشد قابل توجه دانشگاه پیام نور در جذب دانشجو و توسعه تحصیلات تکمیلی در مراکز ۱۰ گانه این دانشگاه، اظهار کرد: این دانشگاه به علت سطح گستردگی سیستان و بلوچستان یکی از دانشگاه‌های موثر در بحث جذب اشتغال بوده و بیش از ۶۰ درصد محصلان این دانشگاه در ادارات دولتی جذب شده‌اند.

شهید رئیسی احیاگر حقوق عامه مردم بود 

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان در این مراسم بیان کرد: رئیس جمهور محبوب مردمی ایران کسوت قضاوت را بر تن داشتند و از مقام قضاوت با نام قاضی عادل شناخته می‌شد ایشان بسیار قاطع در راه اجرای احکام اسلامی به حیطه اجرایی کشور جمهوری اسلامی ایران قدم گذاشتند.

ابوالفضل احمدزاده با بیان اینکه رئیس جمهور شهید کشورمان خصایص و ویژگی های بارزی داشت، افزود: این شهید بزرگوار مردمی بود و در راه عدل، عدالت و راه حق به داد مردم می رسید و برای خدمت به مردم سر از پا نمی شناخت.

وی تاکید کرد: شهادت رئیس جمهور خدوم، زحمتکش و خستگی ناپذیر ایران اسلامی وظیفه همه مردم را سنگین‌تر کرده تا بیش از پیش برای شناختن فردی اصلح و کارآمد که به خادمی ملت ایران افتخار می‌کند، تلاش کنند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی دوره ارشد و دکتری دانشجویان و فارغ التحصیلانی دارد که چون معیار و مبنای آنان کتاب است به مراتب از سایر دانشجویان مسلط تر بوده و کتابخوانان حرفه ای هستند و از این حیث تسلط بیشتری نسبت به سایرین دارند.

وی گفت: اساتید بسیجی باید افرادی را تربیت کنند که بازوان توانمند در امور کشور بویژه سیستان و بلوچستان شوند، چنان که دانشگاه پیام نور دانشگاهی با پذیرش بیشترین دانشجوی بومی است که می توانند دراین زمینه مثمر ثمر باشند.

احمدزاده ادامه داد: همزمان با آغاز اجرای برنامه‌های هفته قوه قضاییه در سیستان و بلوچستان کتاب زمینه و زمانه حقوق عامه نوشته ابوالفضل احمدزاده پژوهشگر فقه اسلامی و سرپرست معاونت حقوقی عامه و پیشگیری از حقوق عامه دادستانی استان با حضور رئیس کل دادگستری رونمایی شد که این کتاب شامل ۳۹۰ صفحه و با رویکرد نگاه به حقوق عامه در استان تالیف و بعنوان کتاب سال از سوی اداره ارشاد استان معرفی شده و در کشور برای نخستین بار از چنین کتابی رونمایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار