سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر) در مجموعه تفریحی طلائیه، برگزار شد.

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طرح دادرس با حضور ۱۹۶ نفر از دانش آموزان دختر و پسر به مدت دو روز متوالی در روز‌های ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه امسال در مجموعه تفریحی طلائیه واقع در باراجین، اجرا شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این طرح افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت دانش آموزان آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش آموزان، سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمندسازی و برخورداری از مهارت‌های کار گروهی است.

صبوری غیاثوند اضافه کرد: آزمون کتبی، پناهگیری و خروج ایمن، اطفاء حریق، انتقال و حمل مصدوم، ایمنی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، اسکان اضطراری از آیتم‌های برگزاری این مسابقات بود.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های هلال احمر در مدارس منتخب استان در قالب طرح ملی دادرس، گفت: مدارس منتخب پس از دریافت آموزش‌ها در مرحله شهرستانی و سپس در سطح استانی به رقابت پرداختند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: این مسابقات، صرفاً رقابت نیست بلکه به تحکیم رفاقت و نوع دوستی و سپس ارتقای سطح آموزش، آگاهی و توانمندی‌ها تأکید دارد و در واقع دانش آموزان در مسیری گام برداشته اند که به دنبال کمک به خود و دیگران در حوادث و بلایا، برای مدیریت حوادث و سوانح احتمالی بهترین اقدام را در پیش خواهند گرفت.

صبوری غیاثوند گفت: در این دوره از مسابقات طرح ملی دادرس یک تیم در بخش جام بشردوستی با محور فعالیت‌های بشردوستانه و رویداد‌های اخلاقی منتخب خواهد شد و تیم‌های برتر مرحله استانی در بخش دختران و پسران نیز به مرحله کشوری راه می‌یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار