مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک‌هزار برنامه اجتماعی و فرهنگی برای بزرگداشت کم‌سن‌ترین شهید کشور در استان تدوین شد.

سرهنگ کرم نظری اظهار داشت: شهید "ظفر خالدی" امسال به‌عنوان شهید شاخص کشور انتخاب و معرفی شده است.

وی افزود: شهید ظفر خالدی به‌عنوان کم‌سن‌ترین شهید کشور هنگام شهادت ۱۱ سال و ۱۱ ماه داشت.

نظری تصریح کرد: این شهید به همراه برادرش خداکرم خالدی ۲۳ مردادماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به مقام والای شهادت نائل شدند.

وی ولایت‌مداری را از شاخصه‌های شهید ظفر خالدی دانست و یادآور شد: این شهید قبل از اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل دیداری با امام خمینی (ره) در حسینیه جماران داشته است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم افزایش تلاش‌ها برای هویت‌بخشی و بازتعریف مباحث مرتبط با دفاع‌مقدس در مدارس اظهار داشت: پائیز امسال همزمان با یکم مهرماه در تمامی مدارس استان یادواره شهدای دانش‌آموزی با محوریت شهید "ظفر خالدی" برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین زنگ "ایثار و شهادت" در سال‌تحصیلی جدید با عنوان زنگ "ظفر، ایثار و مقاومت" در مدرسه‌های چهارمحال و بختیاری نواخته خواهد شد.

نظری به برگزاری یادواره‌هایی در بخش‌ها و شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در آبان‌‎ماه امسال‌ اشاره و تاکید کرد: در هفته دانش‌آموز امسال کنگره استانی شهید "ظفر خالدی" برگزار می‌شود.

وی پیشنهاد کرد: یکی از معابر این شهر به‌نام شهید "ظفر خالدی" نام‌گذاری شود.

گفتنی است: شهید ظفر خالدی مرداد ۱۳۴۹ در روستای تنکلوره شهرستان خانمیرزا بدنیا آمد و در سن ۱۱ سالگی به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام شد.

شهید ظفر خالدی در عملیات رمضان در شلمچه به همراه برادرش خدارحم خالدی به شهادت رسید و پس از ۱۷ سال جاویدالاثری، در سال ۱۳۷۸ در گلزار مطهر شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۵:۰۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
درود بر شهیدان و این شهید کم سن و سال استان بام ایران و زاگرس مرکزی چهارمحال بختیاری
آخرین اخبار