سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

هنرستان‌های جوار صنعت ظرفیتی برای پر‌ورش دانش‌آموزان است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: هنرستان‌های جوار صنعت ظرفیتی برای پر‌ورش دانش‌آموزان در رشته‌های فنی است چرا که بخشی از بیکاری متوجه افرادی است که از لحاظ فنی آموزش ندیده‌اند.

 تراب محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول چند دهه گذشته فقط به رشته‌های نظری اهمیت داده شده است گفت: طرح هنرستان‌های جوار صنعت که توسط دولت ارائه و تصویب شد ارزشمند است و باید اجرایی شود.

وی به ظرفیت حوزه مس در استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی در میزان ذخایر مس قطب به شمار رفته و بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخیره در آن وجود دارد و با توجه به این ظرفیت‌ها شهرک صنعتی مس ایران در ورزقان تاسیس خواهد شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت:در حوزه کشاورزی نیز که یکی از ظرفیت‌ها و نیاز‌های اصلی استان است می‌توان هنرستان‌های جوار صنعت را برای ورود دانش‌آموزان به این بخش تاسیس کرد.

فاتح فرماندار تبریز هم به اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: اوقات فراغت دانش آموزان دارای بعد آموزش، مهارت و غنی‌سازی اوقات فراغت است که تمامی دستگاه‌ها باید در راستای غنی‌سازی و پر محتواسازی آن همکاری و تعامل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه رغبت به تحصیل در هنرستان‌ها طی سال‌های گذشته افزایش یافته است گفت: بیش از ۵۳ هزار دانش آموز استان مشغول تحصیل در سه مقطع تحصیلی دوره دوم متوسطه هستند و هدف گذاری‌ها در راستای افزایش جذب دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها در راستای مهارت‌افزایی است.

سعادتی از وجود ۳۵ رشته فنی و ۶۵ رشته کار دانش در حوزه‌های صنعتی، خدماتی، هنری و کشاورزی خبر داد و افزود: توسعه سهم هنرستان‌های دولتی، غیر دولتی و وابسته و نقش آن در تربیت نیروی انسانی متخصص و تامین نیروی کار و افزایش استقبال خانواده‌ها از هنرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه توسعه هنرستان‌های جوار صنعت در اسناد بالادستی و الزامات قانونی بیان کرد: توسعه هنرستان‌ها در سند چشم انداز، سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه، راهکار‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته و مصوب هیات وزیران بوده و در این راستا وظایفی با هدف مهارت آموزی دانش‌آموزان برای سایر ادارات و ارگان‌ها تعریف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.