طالب محمدی گفت: وظیفه آموزش و پرورش زمینهسازی برای برخورداری همه کودکان از نعمت تعلیم و تربیت است.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: شیوه برآورده کردن نیازهای کودکان استثنایی، ویژه است و اطلاق عنوان کودکان با نیازهای ویژه به آنان، درست است.
وی گفت: چالش فضای آموزشی و متناسبسازی آن، تجهیزات و سرویس ایاب و ذهاب از مهمترین چالشهای آموزش و پرورش استثنایی است.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه مدارس استثنایی باید در اولویت موضوع متناسبسازی فضا قرار گیرد، اظهار کرد: ماهانه حدود ۹۰۰ میلیون تومان صرف ایاب و ذهاب دانشآموزان استثنایی میشود که کافی نیست.
محمدی اذعان کرد: بهزودی عملیات ساخت مدرسه اوتیسم در زمین واقع در بلوار کردستان سنندج آغاز خواهد شد.
یکهزار و ۵۱۸ دانشآموز استثنایی در ۷۷ مدرسه و ۲۴۴ کلاس درس کردستان مشغول تحصیل هستند.
۶۰۰ دانشآموز تلفیقی که بهره هوشی نزدیک به عادی دارند، در مدارس عادی تحصیل میکنند.