پانزدهمین همایش ملی تخصصی زمین‌شناسی دانشگاه پیام‌نور به صورت برخط به میزبانی دانشگاه پیام‌نور استان فارس برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس در ابتدای این همایش گفت: اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی را مدیون تلاش‌های علمی نخبگان و پژوهشگران هستیم.

محسن جاجرمی‌زاده افزود: کشور‌های جهان قدرت خود را برای تصمیم‌گیری در نهاد‌های بین‌المللی تابع قدرت علمی خود می‌دانند و با تکیه بر قدرت علم و فناوری برای همگان تصمیم می‌گیرند.

او همچنین با اشاره به اینکه علم در همه حوزه‌ها قدرت و پیشرفت به همراه دارد، یادآور شد: در این مسیر افتخار می‌کنیم تابع مکتبی هستیم که درباره تامل و تفکر در مخلوقات شگفت‌انگیز تذکر داده و عقل را برای کشف حقایق جهان به کار گرفته است.

جاجرمی‌زاده با تاکید بر آیات قرآن کریم در مورد شگفتی‌های زمین افزود: با توجه به اینکه ذخیره‌های حیات بشر در درون زمین و در کوه‌ها، معادن و دریا‌ها وجود دارد علم زمین‌شناسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

دبیر اجرایی این همایش نیز اظهار کرد: اهداف ما برای برگزاری این رویداد که در تراز ملی در رشته تخصصی زمین‌شناسی، به روش برخط و در بازه زمانی یک روز توسط دانشگاه پیام‌نور استان فارس به مرکزیت شیراز برگزار شد، پاسداشت جایگاه دانش زمین‌شناسی و ارایه آخرین دستاورد‌های علمی و نوین‌ترین روش‌های پژوهشی در علوم زمین، گردهم آوردن استادان، دانشجویان و دیگر پژوهشگران در راستای پیشرفت علوم زمین در گرایش‌های گوناگون و همچنین لزوم توجه به پژوهش‌های میان رشته‌ای، فراهم کردن زمینه آشنایی و تجربه‌اندوزی برای دانشجویان با شیوه نوشتاری مقالات علمی، فرایند داوری و همچنین ایجاد اعتماد به نفس برای حضور در همایش‌های گوناگون و البته چاپ مقالات علمی ـ پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و خارجی تعریف شده است.

رضا صادقی همچنین پترولوژی، چینه و فسیل‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی، زمین‌شناسی نفت، رسوب‌شناسی و سنگ‌شناسی رسوبی، تکتونیک، ژئوتوریسم، زمین‌شناسی مهندسی، ژئوفیزیک، هوش مصنوعی و آب‌شناسی را از محور‌های پانزدهمین همایش زمین‌شناسی عنوان کرد.

دبیر علمی همایش نیز گفت: ۵۲ مقاله در دبیرخانه این رویداد مورد پذیرش قرار گرفت که ۱۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۸ مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

محمد صدقی با تاکید بر اینکه تلاش دبیرخانه بر کیفیت مقالات و همچنین ارائه سخنرانی در همه گرایش‌های زمین شناسی بوده است، افزود: شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان فارس به صورت ویژه و موسسه استنادی علوم و فناوری جهان اسلام، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و دانشگاه شیراز همکاران برگزاری این رویداد علمی و تخصصی بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار