رِئیس پلیس فتا خوزستان گفت: هموطنان از هرگونه انتشار کذب و شایعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در فضای سایبری خودداری کنند.

سرهنگ علی حسینی رییس پلیس فتا خوزستان می‌گوید: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مهم‌ترین جرایم مرتبط با موضوع انتخابات در فضای سایبری، انتشار اکاذیب، اخبار جعلی، شایعات و ... است.

او افزود: مواردی نظیر ترویج شایعات و دروغ پراکنی، تهمت و افترا، انتشار اخبار در راستای تشویش اذهان عمومی، انتساب مطالبی خلاف حقیقت به افراد و پخش هر گونه مستندات جعلی در فضای مجازی به گونه‌ای که باعث اهانت و توهین به شهروندان شود، از جمله مصادیق نشر اکاذیب در فضای سایبری است.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه طبق قانون، هرگونه انتشار مطالب منفی درباره نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است یادآور شد: در صورت مشاهده افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

سرهنگ حسینی در توصیه به شهروندان گفت: هم استانی‌ها تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی، از درستی و صحت آن مطمئن باشند و برای این کار به رسانه‌های رسمی رجوع کنند.

چهادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور ۶ نامزد انتخاباتی روز ۸ تیر ماه امسال برگزار می‌شود.

بر اساس پیش بینی‌ها و نظر سنجی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود میزان مشارکت شهروندان در این دوره نسبت به دوره‌های اخیر افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.