برق ۱۵ دستگاه اداری پرمصرف در آذربایجان‌غربی قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: برق ۱۵ دستگاه اداری استان که مصرف برق زیادی داشته و به اخطار‌ها بی توجه بوده اند، از ابتدای زمان اوج بار در فصل گرم امسال قطع شده است.

طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به قطع برق ۱۵ دستگاه اداری پرمصرف در استان، گفت: از آغاز این طرح همچنین برای ۱۷۰ اداره متخلف، اخطاریه‌های لازم برای کاهش مصرف صادر شده است.

وی اضافه کرد: تمامی ادارات باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه پارسال مدیریت کنند.

کیامهر با اشاره به نقش ادارات و دستگاه‌های اجرایی در کاهش مصرف برق در ایام اوج بار ادامه داد: تیم‌های نظارتی این شرکت از نیمه دوم خرداد ماه و همزمان با شروع پیک بار تابستان ۱۴۰۳ به صورت مداوم و مستمر مصرف برق دستگاه‌ها و ادارات سطح استان را مورد پایش قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ گروه ارزیاب میدانی بر مصرف برق ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به صورت میدانی نظارت دارد که علاوه بر کنترل مصرف برق ادارات، اسامی ادارات پرمصرف جهت پیگیری‌های لازم در اختیار استانداری نیز قرار می‌گیرد.

کیامهر گفت: بخش اعظمی از مصرف برق مشترکان اداری مربوط به سامانه‌های سرمایشی است و در صورتی که این دسته از مشترکان مطابق با دستورالعمل ابلاغی یک ساعت پیش از خاتمه ساعت اداری، تجهیزات سرمایشی مورد استفاده خود را خاموش کنند و یا مولد‌های برق خود را جهت تامین بخشی از برق مصرفی خود وارد مدارکنند، قطعا هدف تعیین شده در این بخش، محقق خواهد شد.

وی افزود: اگرچه برخی ازادارات استان، مجهز به کنتور‌های هوشمند هستند و میزان مصرف برق آنان به صورت لحظه‌ای توسط این شرکت پایش می‌شود، اما کارشناسان و ارزیابان این شرکت با حضور میدانی نیز چگونگی عملکرد این مشترکان را مورد بررسی قرار می‌دهند و با اداره‌های پر مصرفی که موارد را رعایت نکنند، برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.