«انصارالله الاوفیاء» چه کسانی هستند؟

آمریکا یکی دیگر از گروه‌های مقاومت عراق را در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا نام یک گروه مقاومت عراقی را در لیست سیاه خود قرار داد. نام این گروه «انصارالله الاوفیاء» (به معنی یاران وفادار خداوند) است. 

براساس گزارش العربی الجدید، حیدر الغراوی، دبیرکل این گروه مقاومت اسلامی در عراق است. تریسی ان جاکوبسون، سفیر ویژه آمریکا در عراق به دلیل اینکه مقاوت اسلامی در این کشور علیه منافع آمریکا می‌جنگد، مقاومت اسلامی را نیرویی خوانده است که به عراق آسیب می‌زند. این دومین بار است که سفیر آمریکا در سال جاری علیه نیرو‌های مقاومت عراق اظهار نظر می‌کند و به دولت آمریکا برای تحریم گروه‌های مقاومت خط می‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا در همین راستا اعلام کرد گروه انصارالله الاوفیاء عملیات‌هایی را علیه پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه و حملاتی را ضد صهیونیست‌ها از ابتدای آغاز جنگ انجام داده است.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد طی ژانویه گذشته، گروه انصارالله الاوفیاء در عراق و سوریه به نظامیان آمریکایی در پایگاه برج ۲۲ اردن با پهپاد حمله کرد که سه تن از نظامیان آمریکا در این عملیات کشته شدند.

پس از اینکه نام این گروه در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت، انصارالله الاوفیاء بیانیه‌ای صارد کرده و د رآن گفت که این گروه با مبارزات قهرمانانه و شریف از حقوق مردم مستضعف حمایت می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است: ما در مسیر صحیحی هستیم. از رهبری حیدر الغراوی که نامش نیز در لیست تحریم‌هاست، حمایت می‌کنیم.

این گروه برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در استان میسان عراق تشکیل شد. انصارالله الاوفیاء در آن زمان از گروه‌های مقاومتی «جیش المهدی»، «عصائب اهل الحق» و «النجباء» جدا شده و گروهی مستقل را تشکیل داد. این گروه در مبارزه با داعش در سوریه نیز فعالیت داشت.

در سال ۲۰۱۴ انصارالله الاوفیاء وارد الحشد الشعبی شد و در این زمان در زیر مجموعه الحشد الشعبی به مبارزه با داعش در عراق و سوریه پرداخت. حیدر الغراوی ۵۱ ساله با ژنرال شهید قاسم سلیمانی نیز در جنگ علیه تروریست‌های داعش همکاری داشت.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار