طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: طرح آبرسانی به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا به میزان ۶۰ میلیون متر مکعب هم اکنون با ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش در برداشت از منابع آب زیرزمینی است که در این سال‌های گذشته با افت کمی و کیفی همراه بود.

وی اضافه کرد: طرح آبرسانی از سد طالقان به شهر‌ها و روستا‌های قزوین شامل ۲۳۰ کیلومتر خط لوله آبرسانی، ۹۰ کیلومتر خط انتقال آبرسانی به روستاها، احداث تصفیه خانه آب شرب به ظرفیت سه متر مکعب بر ثانیه، احداث ۲ مخزن تعادل و مخازن ایستگاه پمپاژ است.

ستوده با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز طرح ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برآورده شده است، ادامه داد: اعتبار سال ۱۴۰۲ برای این طرح به میزان یک هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال بوده که ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده و همچنین اعتبار سال گذشته نیز ۲ هزار میلیارد ریال بود که یک هزار میلیارد ریال تخصیص داده شد.

این مسئول بیان کرد: طرح آبرسانی از سد طالقان به شهر‌ها و روستا‌های قزوین دارای طرح‌های زیر است که مهم‌ترین آن تامین مالی، احداث، بهره برداری و انتقال تاسیسات تصفیه خانه آب شرب قزوین از طالقان به روش BOT است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین یادآور شد: اجرای ۱۷.۵ کیلومتر خط انتقال آبرسانی به شهرستان آبیک و همچنین آزادسازی و تسطیح ۱۰ کیلومتر از فاز دوم طرح برای آبرسانی به مهرگان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار