تولید ۱.۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های کرمانشاه

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از تولید ۱.۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱.۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان تولید و آماده کاشت شده، گفت: تا پایان سال ۱.۵ میلیون اصله نهال دیگر در نهالستان‌های استان تولید خواهد شد تا مجموع تولید نهال در نهالستان‌های استان به سه میلیون اصله برسد.

جلیلیان یادآور شد: مجموع ظرفیت تولید نهالستان‌های استان کرمانشاه تولید سه میلیون اصله نهال در سال است که از سال گذشته تولید این نهالستان‌ها به عددی معادل کل ظرفیت تولید آنها رسیده است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: استان کرمانشاه دو نهالستان سردسیری و گرمسیری دارد که در مجموع حدود ۴۰ هکتار مساحت دارند.

وی با بیان اینکه نهالستان سردسیری استان در شهرستان اسلام‌آبادغرب قرار داشته و بیش از ۱۶ هکتار وسعت دارد، گفت: عمده نهال‌های موجود در این نهالستان گونه‌های سردسیری و پارکی شامل بلوط، زبان‌گنجشک، عرعر، اقاقیا، بنه، بادام، زالزالک، آلبالوی وحشی، گلابی وحشی، توت، ارغوان و... است.

جلیلیان با بیان اینکه نهالستان گرمسیری استان نیز با وسعت بیش از ۲۳ هکتار در شهرستان سرپل‌ذهاب قرار دارد، ادامه داد: در این نهالستان انواع گونه‌های گرمسیری شامل اکالیپتوس، آکاسیا، شیشه‌شور و... تولید می‌شود.

 وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون اکالیپتوس تنها گونه‌ای بوده که در نهالستان‌های گرمسیری استان تولید شده و در تلاشیم در ادامه سال دیگر گونه‌های گرمسیری را هم در این نهالستان تولید کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
فقط کاشتن نیست بلکه نگه داری مثل هرس آبیاری وزیبا سازی لازم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
??