استقرار ۱۹ شعبه برای رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در قزوین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: تخلفات انتخاباتی قبل، حین و بعد از انتخابات رصد می‌شود و بدین منظور ۱۹ شعبه ویژه در نظر گرفته شده است.

علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در نشست پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری استان گفت: ستاد پیشگیری از جرایم در همه شهرستان‌ها مرکز استان برقرار است و باید به نحوی برنامه ریزی شود که تمام تخلفات قبل، حین و بعد از انتخابات رصد شود.

فولیان اظهار کرد: اگر قانون را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم هیچ خدشه‌ای در انتخابات بوجود نخواهد آمد و اگر با تخلفات انتخاباتی مواجه شدیم، هشدار و انذار و تذکر در اولویت پیشگیری است و اگر اصرار بر تخلف وجود داشت پرونده به مراجع قضایی ارجاع می‌شود و بدین منظور ۱۹ شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در حوزه رقابت فضای آموزی کشور خوشبختانه فضای رو به جلویی است و در هر شرایطی آنجه باید مورد توجه قرار بگیرد و میثاق ماست توجه به مر قانون است و ما امانت دار آن هستیم و باید پاسخ گوی عملکرد خود باشیم.

کاظمی اضافه کرد: همه برای برگزاری یک انتخابات با شکوه مسئول هستند و از تامین امنیت شعب گرفته تا رصد حوزه فضای مجازی و دستگاه‌های مختلف وظایف و مسئولیت‌هایی دارند.

وی اظهار کرد: تامین امنیت انتخابات بر عهده فراجا است و بنابر در خواست فراجا بخشی از آن به سپاه پاسداران واگذار شده است و بر اساس قانون باید راس ساعت ۸ و همزمان با سراسر شعب باید آماده اخذ رأی باشد.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین در این نشست گفت: ۱۰۸۹ صندوق اخذ رأی برای این انتخابات در نظر گرفته شده است و فرایند اموزس اعضا هیئت‌های اجرایی و تعیین شعب در حال برگزاری است.

فتوحی اظهار کرد: فردا تعرفه‌ها وارد استان‌می‌شود و ۲۵ هزار نفر اعم از هیئت‌های اجرایی، نظارت، انتظامی در امر برگزار انتخابات در استان حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار