۳۳۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۶۴ درصد بازار سرمایه به عبارتی ۴۶۰ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۲۹ خرداد شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۹ هزار واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از هزار واحدی در سطح ۶۶۵ هزار و ۹۶ واحدی است تا شاهد یک روز منفی دیگر در بازار سهام باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: امروز حجم معاملات سهام و حق تقدم ۴۰۰ میلیون برگه سهم با ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۳۲۴ میلیون تومان ثبت شد همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها امروز ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رقم خورده است. در جریان معاملات امروز ۳۳۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها بار دیگر از بازار سرمایه خارج شد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ۶۴ درصد بازار به عبارتی ۴۶۰ نماد در محدوده منفی و تنها ۳۶ درصد بازار یعنی ۲۶۲ نماد مثبت به کار خود پایان دادند و امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی برای صنعت چند رشته‌ای بود و بیشترین میزان خروج نقدینگی هم به گروه خودرو اختصاص یافت.

این کارشناس بازار در نهایت گفت: با وجود اخبار مثبت از جمله اصلاح نرخ خوراک پالایشی‌ها و به پایان رسیدن تصمیم‌گیری در خصوص بند س تبصره ۶ قانون بودجه به سود بازار، اما همچنان شاهد ترس در بازار و کمبود نقدینگی هستیم.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
علی برکت الله
آخرین اخبار