معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تاکنون ۴۰ درصد از حجم کل سد‌های استان پر شده است.

حمید فضایلی با اشاره به اینکه از سال آبی جاری حدود ۲۲۵ میلیون مترمکعب آب به سد‌های استان وارد شده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: حجم آب ذخیره شده در پشت سد یامچی به عنوان تامین کننده آب آشامیدنی مرکز استان حدود ۲۶ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال تغییر محسوسی را شاهد نیستیم.
به گفته او، سد سبلان مشگین‌شهر نیز در حال حاضر حدود ۳۹.۵ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۲۲ درصد افزایش حجم مواجه است.
فضایلی با اشاره به آخرین وضعیت سد‌های ارس و خدا آفرین گفت: سد‌های ارس و خدا آفرین به عنوان ۲ سد تاثیرگذار در شمال استان نسبت به پارسال با افزایش ذخیره آبی مواجه است.
او ادامه داد: طی سال‌های اخیر وقوع خشکسالی‌های مکرر و مداوم و از سوی دیگر افزایش مصرف در بخش‌های مختلف، منابع آب را در معرض خطر قرار داده و لازم است شهروندان با حساسیت بیشتری به موضوع مصرف آب نگاه کنند تا در تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه نشویم.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: کاهش ذخایر سد‌ها و آب‌های سطحی و زیرزمینی به دنبال کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر، شرایطی ایجاد کرده که همگان باید به کاهش مصرف آب تمرکز و توجه داشته باشند.
او بیان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای تامین، تصفیه و انتقال آب مصرفی، لازم است شهروندان با کمی احتیاط در مصرف، مانع از هدررفت آب در این ایام شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.