سرتیپ شاهوار پور گفت: نبود دمکراسی و انتخابات در کشور به معنای دیکتاتوری و هرج و مرج است و باعث استعمار مملکت از سوی بیگانگان می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرایط ویژه‌ای دارد که پس از شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی در حال رقم خوردن است.

او افزود: آیت الله رییسی و همراهان وی در حادثه ای غیر قابل باور به شهادت رسیدند و برای جبران آن ما باید با یک عزم جدی به پیشواز انتخابات ریاست جمهوری برویم؛ انتخابات برای ما مردم ما یک فرصت است تا نقش خود را در پیشبرد اهداف کشور نشان بدهند. 

سرتیپ پاسدار شاهوار پور با بیان اینکه کشور ما بزرگ و سابقه طولانی است، بیان کرد: ایران آنقدری قدمت دارد که مایه مباهات است و ما بین کشورهای دنیا افتخار میکنیم که ایران دارای سابقه تاریخی طولانی است و مردم با فرهنگ و متمدنی دارد و در کنار آن مکتب اسلام عزیز و شیعه را داریم که مولفه های بزرگی کشور و مردم ما هستند.

مردم ما از نظر سطح سواد و میزان نخبگان جز رتبه های اول دنیا هستند و جوانان باهوشی داریم لذا برای اینکه آن را به اثبات برسانیم و به دنیا بگوییم که مردم با سوادی هستیم و از نظر توسعه یافتگی کشوری در حال توسعه داریم که پله های آخر را طی می کند، باید نشان بدهیم و یکی از راه های نشان دادن مولفه های دمکراسی و جمهوریت است؛ مردم ما فضای وخامت را به سمت صندوق های رای می‌کشانند و با درگیری و کشت و کشتار کسی بر کسی حاکم نمی‌شود.

در برخی از کشورها با کودتا سر کار می آیند و چیزی به نام انتخابات نیست؛ صندوق رای مفهومی ندارد اما مردم ما در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت های حضرت امام و رهبر انقلاب به این سطح رسیدند که برای تصدی مناصب حکومتی که ما آن را به عنوان جایگاه خدمت می دانیم و نه رسیدن به قدرت باید با آرای مردم به آن برسند.

سردار شاهوار پور اضافه کرد: در نظام ما هر مسئولی که میخواهد در کرسی مسئولیت قرار بگیرد کرسی خدمتگزاری است و به قول حضرت امام «مسئولین باید بگویند ما نوکر مردم هستیم» و این نوکری مردم در شکل رقابت انتخاباتی و حاضر شدن پای صندوق های رای محقق می‌گردد.

او می‌گوید: مقام ریاست جمهوری شأن بسیار بالایی دارد؛ رهبری در راس نظام قرار دارد و مسئول اجرایی کشور رییس جمهور است و ما چیزی به نام نخست وزیر نداریم. بنابراین مسئول پیگیری کارکرد وزارت خانه‌ها رئیس جمهور است که باید از وزرا مطالبه کند تا خدمات خود را به کشور ارایه نمایند.

خزانه و بودجه و سیاست خارجه تماما در دست دولت است و نشان دهنده جایگاه مقام ریاست جمهوری و اهمیت آن است که باید آنها را پیگیری و رفع نماید تا کار کشور نخوابد؛ این ایام به دلیل ثباتی که در کشور داریم مشکلی پیش نیامد، در غیر اینصورت وقتی رییس جمهور و مسئول اجرایی دولت نیست باید همه کارها بهم می‌ریخت ولی به دلیل درایت رهبری در اداره کشور اتفاق خاصی در مملکت رخ نداد.

سرتیپ شاهوار پور گفت: انتخابات مانند رزمایش است و در صورتی که جمعیت بیشتری رای بدهند اگر دشمن قصد انجام کاری را داشته باشد، متوجه می‌شود که باید با این سیل جمعیت مواجه گردد ضمن آنکه رئیس جمهور پشتوانه می‌خواهد و بدون آن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

او اضافه کرد: اگر امروز کسی در رای دادن مردد است محصول آن نهایتا دیکتاتوری و هرج و مرج است و در این شرایط مردم در سرنوشت خود و کشور نقشی ندارد و استکبار به راحتی آنها را استعمار می‌کند.

برچسب ها: انتخابات ، دمکراسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.