روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد ارتش این رژیم درحال تلاش است تا به افکار عمومی بقبولاند که در مبارزه با حماس پیروز شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد که انتظار می‌رود ارتش صهیونیستی در هفته‌های آینده دستاوردهای خود را از آغاز جنگ در نوار غزه به شهرک نشینان ارائه کند تا آنها را متقاعد کند در شکست جنبش حماس موفق شده است.

براساس گزارش سما الاخباریه، ارتش صهیونیستی مدعی شد که دو تیپ از چهار تیپ رفح وابسته به القسام شکست خورده اند و دو تیپ دیگر در هفته‌های آینده در آستانه شکست قرار دارند. منابعی در نهاد امنیتی صهیونیستی به هاآرتص گفتند: سطح سیاسی هنوز دستورالعملی برای ادامه کار ارتش پس از پایان جنگ صادر نکرده است.

این روزنامه افزود: بدون تصمیم گیری از سطح سیاسی در مورد «روز بعد»، دستاورد‌های ارتش اسرائیل در رفح و منطقه فیلادلفیا از بین خواهد رفت و اسرائیل ممکن است آخرین ابزار فشار خود را بر حماس از دست بدهد.

دیروز ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از توقف درگیری‌ها در نزدیکی محور منتهی از گذرگاه کرم ابو سالم به جاده صلاح الدین در جنوب نوار غزه از صبح تا عصر برای اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خبر داد.این اعلامیه انتقاد شدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ صهیونیستی را برانگیخت و گفتند که از این تصمیم اطلاعی ندارند و با آن موافق نیستند.

درپی افزایش انتقادها از ارتش صهیونیستی، مسئولان آن امروز ادعا کردند که ارتش اکنون حدود ۶۰ درصد از منطقه رفح را کنترل می‌کند و کنترل کامل محور فیلادلفیا در غرب کرم ابو سالم را در اختیار دارد.

ارتش صهیونیستی مدعی شد که این نیرو‌ها در اعماق رفح و نه فقط در حومه شهر عملیات می‌کنند. ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که بیشتر نبرد‌ها در این مرحله در محله تل السلطان در حال وقوع است و ارتش تخمین می‌زند که کنترل آن منطقه طی چند روز آینده تشدید شود.

ارتش این رژیم مدعی است که بخش بزرگی از نیروهای القسام توانستند منطقه رفح را ترک کنند و این احتمال را رد نمی‌کند که اسرای صهیونیستی را که در اختیار داشتند با خود برده باشند. همچنین مدعی است که تاکنون حدود ۲۰۰ دهانه تونل در امتداد محور فیلادلفیا و ۲۵ تونل در امتداد این محور کشف شده است و ارتش اکنون در حال بررسی است که آیا آنها از نوار غزه وارد خاک مصر می‌شوند یا خیر.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار