هشتمین نشست ستاد انتخابات استان سمنان به منظور هماهنگی نهایی قبل از برگزاری انتخابات ۱۵ تیر ماه به ریاست استاندار سمنان تشکیل شد.

استاندار سمنان در این نشست با قدردانی از مردم استان در خصوص ثبت مشارکت بالای ۴۹ درصدی در کشور و قرار گرفتن در فهرست ۵ استان برتر کشور، از مسئولان خواست تمام تمهیدات لازم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم صورت گیرد.

سید محمدرضا هاشمی ساعت‌های ۵، ۶ و ۷ صبح جمعه ۱۵ تیرماه را مهمترین زمان‌های تحویل صندوق، استقرار در شعب و آماده سازی دستگاه‌های تا قبل از شروع فرآیند رای گیری دانست و تصریح کرد: همه شعبه‌های اخذ رای استان سمنان باید راس ساعت ۸ آماده رای گیری باشند و در اصطلاح کلید شعب آنها سبز شود.

وی برنامه ریزی فرمانداران برای حضور فعال شعب اخذ رای سیار در بوستان‌های و مراکز تفریحی و گردشگری، محل زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها و مجتمع‌های بین راهی مسیر اصلی تهران مشهد را خواستار شد و تاکید کرد: بسیاری از مردم بدلیل حضور در مناطق تفرجگاهی، حضور در مسیر مسافرت و کار کردن در زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها امکان حضور در شعبه‌های ثابت را ندارند و این شرایط باید برای مشارکت آنان در دور دوم انتخابات بهتر میسر شود و از مردم هم می‌خواهم حداقل کارت ملی یا شناسنامه بهمراه داشته باشند تا فرآیند اخذ رای در این مناطق با حضور شعب سیار انجام شود.

دبیرستاد انتخابات استان سمنان نیز با تشریح مصوبات این نشست گفت: تمام دستگاه‌ها و ملزومات مورد نیاز شعب اخذ رای تهیه و ارسال شده است و طبق مصوبات ستاد انتخابات کشور تعداد شعب دور دوم همانند دور اول خواهد بود.

حسین شجاعی با بیان اینکه در این مرحله متولدین ۱۵ تیر سال ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند تاکید کرد: کارت ملی هوشمند و یا شناسنامه جدید مدرک مورد نیاز حضور در رای گیری است و با کارت‌های ملی قدیمی امکان رای گیری وجود ندارد ولی اگر فردی با شناسنامه قدیمی مراجعه کند می‌توان با استعلام از ثبت احوال هر شهرستان نسبت به اخذ رای اقدام کرد.

شجاعی خاطرنشان کرد: کارت‌های صادر شده برای نمایندگان نامزد‌ها و خبرنگاران و اصحاب رسانه در دور اول انتخابات برای دور دوم در روز ۱۵ تیرماه اعتبار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.