مسئول کمیسیون نمایشگاه‌های انجمن اسباب بازی گفت: نمایشگاه ایران توکس با میزبانی از ۱۰۰ شرکت کننده داخلی و نبود محصولات خارجی برگزار شد.

امسال سومین دوره نمایشگاه ایران تویکس به عنوان یک نمایشگاه تخصصی B۲B با هدف آشناییت هر چه بیشتر تولید کنندگان با فروشندگان و فراهم ساختن فضایی برای مذاکرات بیشتر و رونق هر چه بیشتر صنعت اسباب بازی فعالیت کرد.

مونا عمادی مسئول کمیسیون نمایشگاه‌های انجمن اسباب بازی گفت: سه سال پیش به صورت محدود برای اولین بار نمایشگاه ایران تویکس را در شهر آفتاب برگزار کردیم که در آن نمایشگاه ۱۰۰ تولید کننده به صورت VIP شرکت کردند. در واقع از همان زمان اسباب بازی وارد نمایشگاه پنکس (نمایشگاه لوازم التحریر) شد؛ اما در سال ۱۴۰۲ انجمن تصمیم گرفت که فعالیت خود را گسترده‌تر کند. به همین دلیل یک تیم اجرایی برای برگزاری این نمایشگاه مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: در آن سال یک تغییر و تحول جدی در صنعت اسباب بازی ایجاد شد و توانستیم خود را از فضای تحریر جدا کرده و دبیرخانه تویکس را تشکیل دادیم، لذا استقبال خوبی از نمایشگاه صورت گرفت و همین مساله ما را مصمم‌تر کرد که نمایشگاه بعدی را بزرگ‌تر و بهتر برگزار کنیم. این همان هدفی بود که امسال شاهد تحقق آن بودیم.

عمادی افزود: بعد از ایران تویکس ۲ شاهد برگزاری جشنواره اسباب بازی در سالن حجاب به مساحت ۲ هزار متر مربع بودیم. این نمایشگاه هم با استقبال خوبی مواجه شد و چیزی حدود ۱۴۰۰ قلم کالای ایرانی در آن به فروش رفت. به همین دلیل می‌توان آن را یکی از بزرگترین جشنواره‌های فروش در کشور دانست. ضمن اینکه بعد از سال ۹۸ که جشنواره اسباب بازی را داشتیم، دیگری جشنواره‌ای در این خصوص برگزار نشده بود.

مسئول کمیسیون نمایشگاه‌های انجمن اسباب بازی با بیان اینکه بعد از پایان برگزاری جشنواره ملی اسباب بازی، ثبت نام نمایشگاه را شروع کردیم، گفت: با توجه به پیش بینی‌هایی که از وضعیت استقبال از نمایشگاه داشتیم، از شهر آفتاب خواستیم که فضای بیشتری در اختیار ما قرار دهند که مورد موافقت قرار گرفت. در نهایت قرار شد این دوره از نمایشگاه در سالن ملل در فضایی به مساحت ۳۶۰۰ برگزار شود.  همچنین  در این نمایشگاه ۱۰۰ شرکت کننده داخلی حضور داشته و هیچ اثری از محصولات خارجی در این رویداد تجاری نبوده است. ضمن اینکه شاهد تحول بزرگی در غرفه سازی‌های نمایشگاهی بودیم، امیدوارم که این روند روبه رشد در سال‌های آینده هم ادامه ‌دار باشد.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار