احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

 معاون پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی می‌گوید: تحلیل مدل‌های پیش یابی هواشناسی حاکی از تداوم ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر امروز شنبه و اوایل شب می‌باشد که موجب افزایش ابر و در برخی از نقاط رگبار پراکنده و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و گردوخاک و احتمال تگرگ در مناطق مستعد شود.

به گفته رضا مرادی به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این فصل احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها در برخی مناطق استان وجود دارد که در صورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق شود. خروجی فعلی مدل‌های پیش بینی نشان دهنده عبور متناوب امواج کم دامنه تراز میانی جو طی هفته جاری می‌باشد که موجب تداوم ناپایداری‌ها با شدت کمتر در برخی نقاط بویژه نیمه شمالی و نوار شرق استان شود.

او افزود: بر این اساس وضعیت هوای استان طی این مدت در ساعات صاف و در ساعات بعدازظهر و اولیه شب در برخی مناطق افزایش ابر و احتمال رگبار‌های پراکنده به ویژه در نیمه شمالی و نوار شرقی استان و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. از روز سه شنبه نیز تا پایان هفته به دلیل شرقی شدن جریانات جوی در بیابان‌های مرکزی کشور احتمال انتقال گردوخاک به استان و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق از جمله شهر اراک دور از انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.