رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: طرح‌های تشویقی برای نانوایی‌های دوگانه‌سوز در قالب‌های مختلف از جمله افزایش سهمیه آرد آنها در نظر گرفته شود تا تمایل به دوگانه‌سوز کردن افزایش یابد.

حامد رمضانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به اینکه طرح‌های تشویقی برای نانوایی‌های دوگانه‌سوز در نظر گرفته شود، گفت: از مجموع ۳۲۴ واحد نانوایی فعال سطح شهرستان در حال حاضر تنها ۳۳ واحد شهری و ۲۰ واحد روستایی مجهز به ژنراتور برق بوده و بقیه فاقد این امکان بوده در هنگام قطع برق در مواقع بحرانی قادر به کار و پخت نان نیستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون هزینه تامین موتور برق نسبت به چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و نیاز است در این راستا یک بانک عامل برای اعطای تسهیلات بانکی برای خرید این امکانات به نانوایان در اسرع وقت در نظر گرفته شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد هدف از اجرای طرح دوگانه‌سوز شدن نانوایی‌ها را پخت نان در زمان‌های بحرانی و در شرایط نامساعد جوی و کمبود یا قطعی گاز اعلام کرد و در ادامه گفت: با توجه به احتمال قطعی برق، بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی و یا بحران ضروری است نانوایی‌ها به سیستم ژنراتور برق تجهیز شوند.

رمضانی با بیان اینکه همچنین ۴۴ نانوایی شهری و ۲۱ نانوایی شهری نیز دارای مشعل گازوئیل بوده تا هنگام قطعی برق بتوانند پخت خود را ادامه دهند، افزود: حال با این وضعیت نمی‌توان از این خبازی‌ها که از کمبود سهمیه آرد و نرخ پایین نان گلایه دارند انتظار داشت بدون دریافت تسهیلات ارزان قیمت مناسب و با هزینه شخصی نانوایی‌های خود را دوگانه سوز کنند.

رمضانی تصریح کرد: همچنین نصب دوربین‌های مدار بسته نیز یکی دیگر از مواردی است که نانوایی‌ها باید آن را نصب کنند که برای این مهم نیز نیاز به پرداخت تسهیلات و مشوق‌های دیگر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.