پیش‌بینی برداشت ۱۶۰ هزار تن گندم در هشترود

فرماندار هشترود گفت: امسال وضعیت اراضی دیم شهرستان با بارش‌های مناسب، مطلوب‌ و برداشت حدود ۱۶۰ هزار تن محصول پیش‌بینی شده است.

فرید قشلاقی در معرفی کشاورزان نمونه منطقه رتبه اول با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم از مزارع دیم منطقه برداشت شود گفت: این شهرستان چندین سال است که رتبه نخست استانی دارد.

وی افزود: این شهرستان توانسته است ۸ هزار تن انواع بذر اصلاح شده تولید کند و علاوه بر مصرف شهرستانی به سایر شهر‌ها و استان‌های کشور هم صادر کند.

وی گفت: این شهرستان درجذب اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون ۱۸ دستگاه کمباین و ادوات دنباله بند به مقدار ۵۰۰ میلیارد ریال کسب رتبه اول استانی دارد.

فرماندار هشترود از کسب رتبه اول هشترود در ثبت کشاورزی قرار دادی و عقد قرارداد به مساحت ۶۵ هزار و ۴۰۰ هکتار در سامانه و همچنین عقد قرار داد با صندوق بیمه محصولات کشاورزی به مساحت ۲۱ هزار هکتار خبر داد.

 قشلاقی جذب حداکثری اعتبارات آب و خاک، عدم تخصیص اعتبار به تجهیز و نوسازی اماکن دامی، نبود قیمت توافقی یا تضمینی خرید جو، عدم تخصیص اعتبار برای مشاغل خانگی را از مشکلات عمده کشاورزان منطقه برشمرد.

کشاورزان منطقه هشترود توانسته اند امسال ۲ کشاورز نمونه رتبه اول کشوری و ۷ مورد استانی را کسب کنند.

برچسب ها: گندم ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.