پای سرمایه‌گذار عراقی به صنایع تبدیلی کرمانشاه باز شد

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه از سرمایه‌گذاری یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری سرمایه‌گذار عراقی در بخش صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد.

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت : یکی از نیاز‌های اصلی و ضروری استان کرمانشاه جذب سرمایه‌گذار برای رشد و توسعه زیرساخت‌های استان متناسب با ظرفیت‌ها است تا بتوانیم بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم و در این راستا کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه تدوین شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: برای تدوین کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و... استفاده شده تا بتوانیم پروژه‌های مهم استان را تأمین مالی کنیم که قرارداد پیش امکان‌سنجی پروژه‌های سرمایه‌گذاری با دانشگاه رازی منعقد شده است.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: بر اساس کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه ویدئو‌هایی به زبان انگلیسی، عربی و کردی اقلیم کردستان عراق تهیه و این کلیپ‌ها به‌زودی به زبان‌های روسی و چینی در حال ساخت است که از شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی صدا و سیما با هماهنگی صورت گرفته، پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: در کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه طبقه‌بندی لازم در بخش‌های سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار دلاری، ۵۰۰ تا یک میلیون دلار و یک تا ۲ میلیون دلار صورت گرفته است تا از تمام ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کافی و لازم را داشته باشیم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران عراقی و چینی در استان، افزود: سرمایه‌گذار عراقی در حوزه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی ورود پیدا کرده که ارزش آن یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود که روز گذشته تاییده سازمان سرمایه‌گذاری کشور را دریافت کرد.

رشیدی اقدم خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار چینی در حوزه فروآلیاژ و صنایع پایین‌دستی به ارزش ۳.۵ میلیون دلار درخواست خود را ارائه کرده است تا بتوانیم در این حوزه فاز توسعه‌ای صنایع استان کرمانشاه را با ظرفیت بیشتری دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری اولویت اصلی استان کرمانشاه است و از سوی دیگر شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم بیان شده پذیرای تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به آنها معرفی خواهیم کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.