همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش است، زائران و مجاوران با حضور در این بارگاه ملکوتی به سوگ و ماتم آن امام همام نشسته‌اند.

از شب گذشته و همزمان با شب شهادت امام باقر(ع) زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در صحن و سرای حرم گرد هم آمده و به نوحه سرایی و عبادت مشغول شدند.

از صبح امروز نیز دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) رهسپار شده و زائران و مجاوران سیاه پوش سینه زنان به سمت پنجره فولاد و روضه منوره حرم حرکت کردند تا این واقعه جانگداز را به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) تسلیت عرض کنند.

صدای نوحه و مرثیه از هر صحن و رواق به گوش می رسد و زائران در گوشه و کنار حرم به عزاداری مشغول هستند، مرثیه سرایان و نوحه خوانان نیز با سرودهای حزن انگیز خود به این مراسم گرمی می بخشند.

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با اشاره به برنامه های حرم امام رضا(ع) در سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: این ویژه برنامه‌ها از شامگاه دیشب و همزمان با شب شهادت این امام همام بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم (ص) با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی احمد واعظی آغاز شد.

او افزود: سخنرانی یکی از کارشناسان مذهبی و قرائت دعای کمیل و عزاداری و مرثیه‌سرایی از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام محمد باقر (ع) در حرم مطهر رضوی بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: مراسم روز شهادت امام محمد باقر(ع) نیز بعد از اقامه نماز جماعت صبح روز جمعه در رواق امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری آغاز می‌شود و در ادامه، زائران حریم ملکوتی رضوی دعای ندبه را قرائت کردند.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد بیان کرد: آیین شامگاه شهادت امام پنجم نیز بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود. زیارت امین‌الله، سخنرانی و بیان معارف دینی از جمله این برنامه‌ها است.

او تصریح کرد: مرثیه‌سرایی و قرائت زیارت آل یاسین و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پایان‌بخش برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.