مسئول برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج کشور گفت که روز ۸ تیرماه ۲۵۰ شعبه اخذ رای کار رأی‌گیری از ایرانیان خارج کشور را انجام خواهند داد.

علیرضا محمودی مسئول برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج کشور و مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه با اشاره به آمادگی کامل وزارت خارجه برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور گفت: ما در خارج کشور ۲۵۰ شعبه اخذ رأی داریم که روز ۸ تیرماه کار اخذ رای از ایرانیان خارج کشور را انجام خواهند داد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ما در آمریکا بیش از ۳۰ شعبه اخذ رای بعلاوه دو شعبه سیار خواهیم داشت.

محمودی تصریح کرد: در انگلیس هم ۱۰ شعبه و در آلمان هم ۵ شعبه اخذ رای، آرای هموطنانمان را جمع آوری خواهند کرد.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در عراق هم با توجه به اینکه ایام انتخابات با ایام عید سعید غدیر همزمان شده بسیاری از هموطنانمان در سفر زیارتی در عراق هستند، ۲۳ شعبه اخذ رأی در ۶ حوزه کار رای گیری از این عزیزان را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: با توجه به وصول درخواست‌ها از سوی ایرانیان مقیم کانادا جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، پیام‌هایی از طریق مجاری دیپلماتیک برای مقام‌های کانادایی ارسال شده است و در انتظار اقدام هستیم.

محمودی درباره پیش بینی از میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در خارج کشور اضافه کرد: با توجه به بازخورد‌هایی که از سفارتخانه‌ها گرفتیم، ان‌شاءالله شاهد مشارکت بسیار خوبی خواهیم بود.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
من ایرانیم و با افتخار برای ایرانم رأی می دهم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۰:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
اگه قرار بود رای بدن که نمی‌رفتند خارج
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
,برای ایرانیان خارج از کشور اینترنتی با کد ملی و شماره شناسنامه به علاوه شماره موبایل پدر یا مادر یا خواهران و برادران در ایران که یک کد امنیتی به اون شماره فرستاده شود و بعد از وارد کردن کد صفحه رای باز شود و فقط یک دقیقه وقت هست تا رای دهند در غیر این صورت صفحه بسته شود و همه پروسه از نو بایدانجام شود ،تمام آرا هم مستقیم زیر نظر دفتر رهبری اطلاع رسانی شود چون احتیاج به شمارش ندارد ،و از قبل شمارش شده ،حتی برای امنیت بیشتر میتوان برای هر کشور اپلیکیشنی مجزا داشت تا برای همیشه از این داستان اجازه کشورها و تجمعات و ...خلاصی یابیم .انشالا
آخرین اخبار