مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت شیهد رئیسی ۳۶۰ کیلومتر خط انتقال آب رسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان انجام شده است.

 صالحی با بیان اینکه در دولت گدشته ۶۵۴ شرکت آبفای استان بدهی داشت، گفت: تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی عمرانی و ۸۶ میلیارد تومان نیز بدهی جاری پرداخت شده است.

 وی افزود: آبرسانی به امیرشهریار چرام و شهر مادوان که درگیر تنش آبی بود در یک سال اخیر از جمله طرح های مهم شهید جمهور در حوزه آبفای استان است.

صالحی ادامه داد: برآورد ما این است که با حفر سه حلقه چاه مشکل تنش آبی شهر مادوان به صورت کامل رفع شود.

 مدیر آبفای استان با بیان اینکه مشکل تنش آبی در شهرک ولایت رفع شد، افزود: با این کار پمپاژ نیز انجام شده و با خریداری لوله در مدار بهره برداری قرار می گیرد و تنش ۷ ساله از بین خواهد رفت. وی ادامه داد: ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای خسارت سیلاب اخیر اختصاص یافته است.

مدیر آبفای استان گفت: هزار و ۱۴۱ روستا در پوشش آب و فاضلاب استان است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در مجموع در حوزه فاضلاب در دولت سیزدهم ۳۵ کیلومتر در توسعه شبکه و خطوط انتقال با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان محقق شده است.

 صالحی گفت: در حوزه آب روستایی و در قالب جهاد آبرسانی عملیات آبرسانی پایدار به ۱۰۷ روستای استان با اعتبار بیش ۲۲۵ میلیارد تومان و با اجرای ۲۶۱ کیلومتر شبکه، خط انتقال، احداث هزار و ۳۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب انجام شده است.

امید صالحی ادامه داد: در مجموع تعداد روستاهای آبرسانی شده تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۸۷ روستا بوده که در سال ۱۴۰۱ به هزار و ۱۵۸ روستا رسیده و در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ به هزار و ۱۹۰ روستا رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.