برای مسائل بیمه شخص ثالث هیچ زندانی در استان کرمان نداریم

رییس دادگستری استان کرمان گفت: هیچ زندانی برای بیمه شخص ثالث در زندان‌های استان کرمان نداریم.

حجت الاسلام حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: مساله مهمی در دستور کار شوراهست که بررسی موانع صنعت بیمه استان است ؛ یکی از مهم‌ترین مباحث در کشور و نیز در دنیا یکی از شاخص‌ها در پیشرفت جوامع، میزان نفوذ صنعت بیمه بین مردم است.


وی افزود: به علت کاهش ضریب نفوذ بیمه دربین مردم باید به شکل جدی پرداخته شود، و کارگروه دائمی باید شکل گرفته و مساله بیمه به شکل جدی مطرح و پیگیری شود.


رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: فرهنگ سازی بیمه نیز باید به عنوان یک ضرورت در عرصه‌های مختلف جابیفتد، ومردم بدانندصرفا بیمه درمان نیست بلکه ما بیمه‌های مهمی، چون کشاورزی را داریم که باتوجه به حجم خسارت‌ها می‌تواند کمک خوبی برای کشاورزان باشد.


 حمیدی گفت: هرچه دربخش بیمه هزینه شود سرمایه است که درکشور ما زیاد روی این موضوع کار نشده است.


وی تصریح کرد: امروز بیمه گریزی را درجامعه می‌بینیم که این تهدید باید تبدیل به فرصت شود، نکته بعد تسهیل پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای به مردم در ادارات بدون بروکراسی اداری باید انجام شود، اینکه پرونده سازی شود وفرد باید دائم بین مراکزمختلف و دادگستری و بیمه در تردد باشد از آسیب‌های جدی صنعت بیمه است وامروز یکی ازگلایه‌های مردم همین سنگ اندازی‌ها در مسیر پرداخت خسارتهاست.


رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: زیرساخت‌های حقوقی و قانونی کار فراهم شود، قانون اجباری کردن بیمه شخص ثالث باعث کاهش زندانیان این بخش شده و امروز حتی یک زندانی برای بیمه شخص ثالث نداریم درحالی که زمانی زندان‌های ما پر از زندانیان با این مساله بود.


 حمیدی بیان کرد: اینکه مطرح شده ۷۰ درصد خودرو‌ها فقط بیمه نامه دارند باید نیروی انتظامی ورود کند و خودرو بدون بیمه نباید در شهر تردد کند.


وی تاکید کرد: باید جلو برخی سواستفاده‌ها را در نمایندگی‌های بیمه‌ای نیز گرفت.


در این نشست چند تن از مدیران ارشد بیمه‌ای کشور و استان نیز حضور داشتند و مسائل مختلفی از جمله پایین بودن سطح ضریب نفوذ بیمه در استان کرمان نسبت به میانگین کشوری را مطرح کردند.


همچنین ضرورت تغییر نگاه مدیران ارشد به صنعت بیمه توسط نماینده شورای عالی بیمه‌های کشور مطرح شد و خواستار تفویض اختیارات در این حوزه شدند.

برچسب ها: بیمه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.