شصت و پنج کشاورز برگزیده استان مرکزی تجلیل شدند.

استاندار مرکزی در آیین تجلیل از ۶۵ برگزیده بخش کشاورزی استان مرکزی با اشاره به عملکرد استان در بخش کشاورزی در دولت سیزدهم گفت: برای نخستین‌بار روند تورم موادغذایی در استان مرکزی کاهشی شد و چهار درصد اراضی کشاورزی استان تا قبل از دولت سیزدهم دارای سند بود، اما این آمار هم‌اکنون به ۵۰ درصد رسیده است.

مخلص‌الائمه افزود: دولت سیزدهم در خصوص رفع چالش‌های منابع آبی در بخش کشاورزی اقدامات ارزنده‌ای داشت و قرارداد‌های بازچرخانی پساب ۱۶ استان کشور با حضور شهید جمهور در فروردین‌ماه امسال منعقد شد که استان مرکزی یکی از این استان‌ها بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: کشور ما خشک و نیمه خشک و ابر چالش آب یکی از بحران‌های ایران و استان مرکزی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اقدامی که بدون توجه به زنجیره ارزش صورت گیرد، راه به جایی نمی‌برد.

ابراهیمی افزود: در بخش تولید محصولات کشاورزی اولویت‌ها باید در شهرستان‌ها احصا شود، البته در این راستا کار شده، اما کافی نیست.
جلالی، نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی با جدیت دنبال می‌شود، گفت: مقرر شده گروهی در خصوص قطعی برق چاه‌های کشاورزی در کشور تشکیل شود و تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: استان مرکزی باوجود اینکه استان صنعتی است، اما در حوزه کشاورزی هم عملکرد خوبی دارد و باید مجموعه‌های موفق را توانمندتر کنیم و بهره‌وروی زمانی مفهوم دارد که در کل زنجیره رخ دهد.

خالدی افزود: فعالیت در بخش کشاورزی با ریسک‌های بالایی برخوردار است ازجمله وابستگی به شرایط اقلیمی سبب می‌شود که تولیدکنندگان با مشکل روبه‌رو شوند.

او گفت: با وجود مشکلات مختلف، کشاورزانی هستند که مقتدرانه در این عرصه فعالیت می‌کنند و در راستای خدمت به مردم می‌کوشند.
مدیرکل جهادکشاورزی استان هم گفت: از ۶۵ نفر از نمونه‌های بخش کشاورزی استان تجلیل می‌شود که رکورددار تولید در بخش کشاورزی هستند.

صفری با اشاره به اقدامات بخش کشاورزی در دولت سیزدهم گفت: الگوی کشت در دولت سیزدهم اجرایی شد همچنین فراوانی نهاده‌ها و تولید بالا در بخش دام از نتایج مردمی‌سازی یارانه‌ها بود و بیش از ۵۰۰ واحد در بخش کشاورزی فعال شد.

او افزود: کشت قراردادی در این دولت عملیاتی شد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، جهش تولید در دیمزار‌ها و نهضت احیای نان کامل در استان انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.