۱۳۰ کمباین برای برداشت غلات در مهاباد تجهیز شد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به آمادگی تجهیزاتی در این شهرستان در راستای برداشت غلات در اوایل تابستان امسال، گفت: ۱۳۰ کمباین برای برداشت مکانیزه گندم، جو و غلات این شهرستان تجهیز شده است.

صلاح الدین حقگوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: ۱۳۰ کمباین برای برداشت مکانیزه گندم، جو و غلات این شهرستان تجهیز شده که از این تعداد ۱۰۵ کمباین بومی بوده و بین ۲۵ تا ۳۰ کمباین نیز غیر بومی نیز برای برداشتن محصولات غلات به‌ویژه گندم پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت گندم از اوایل تیرماه آغاز خواهد شد، افزود: امسال سطح زیرکشت گندم سال جاری در مزارع مهاباد ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که از این میزان ۴۵ هزار هکتار دیم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز آبی است.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد اضافه کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بین ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع این شهرستان تولید شود.

حقگو بیان کرد: پارسال نیز در مجموع ۸۵ هزار تن گندم از سطح مزارع مهاباد تولید شد که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در مقایسه با پارسال از آن افزایش یافته بود.

وی با بیان اینکه پارسال ۶۳ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شد که نسبت به سال پیش از آن افزایش ۲۵ درصدی داشت، گفت: امسال ۹ مرکز خرید برای تحویل گندم تولیدی کشاورزان در مهاباد در نظر گرفته شده که قبل از برداشت محصول آماده خواهد شد.

کشت گندم در مهاباد هر سال از ۱۵ مهرماه آغاز و تا اوایل آذرماه ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیرماه سال بعد شروع و تا مردادماه هم ادامه دارد.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.