گزارش سازمان ملل:

اسرائیل استفاده از بمب‌های چندصد پوندی را جایگزین بمب‌های هشداردهنده کرد

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل با توقف استفاده از بمب‌های هشداردهنده در عملیات «ضربه به بام» به تخریب و کشتار در این باریکه پرداخت.

کمیسیون مستقل تحقیق سازمان ملل متحد (COI) دریافته است که اسرائیل از روش استفاده از بمب‌های کوچکتر برای هشدار دادن به غیرنظامیان در مورد حمله قریب الوقوع موسوم به «ضربه به بام» (roof knocking) در غزه صرف نظر کرده است.

در این شیوه جنگی با پرتاب بمب‌های کوچک که قدرت تخریب کنندگی ندارند به غیرنظامیان هشدار داده می‌شود که احتمال حمله شدید وجود دارد تا آن مکان را ترک کنند. اما اسرائیل که مدعی است فقط نیرو‌های حماس را هدف قرار می‌دهد بدون توجه به این روش اقدام به کشتار غیرنظامیان غزه کرده است.

پیشتر در در ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳، سرتیپ عمر تیشلر، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، گفته بود: «ما در جنگ هستیم. کمیسیون مستقل تحقیق سازمان ملل متحد در گزارش خود گفت، جایی که دشمنی وجود دارد و ما می‌خواهیم آن را از بین ببریم، هیچ ضربه‌ای وجود ندارد.

این کمیسیون همچنین دریافت که اسرائیل در اولین هفته‌های جنگ خود علیه غزه پس از ۷ اکتبر، «کل بلوک‌های مسکونی و محله‌ها را با بمباران‌های تقریباً مداوم و با ویرانی تخریب کرد».

در گزارش کمیسیون مستقل تحقیق سازمان ملل متحد آمده است: به جای استفاده از سلاح‌های «هدایت دقیق» در مناطق مسکونی پرجمعیت، نیرو‌های اسرائیلی از «سلاح‌های انفجاری» مانند بمب‌های ام کی ۸۲ استفاده کردند که می‌تواند دهانه‌ای به عرض ۱۵ متر و عمق ۱۱ متر تشکیل دهد و تا ۳۸ سانتی‌متر در فلز یا بتن نفوذ کند. 

پیشتر، سه مقام آمریکایی به روزنامه آمریکایی واشگتن پست اعلام کردند آمریکا در همان روزی که اسرائیل به یک کاروان امدادگران آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد، انتقال بیش از یک هزار بمب ۵۰۰ پوندی ام کی ۸۲، بیش از یک هزار بمب کوچک و فیوز‌های بمب‌های ام می ۸۰ را در اول آوریل تصویب کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار