بازدید هیئت نمایندگان روسیه و ایران از مبادی مرزی آستارا

نمایندگان وزارت حمل و نقل و گمرکات کشور روسیه امروز در قالب هیئتی از شهر مرزی آستارا بازدید کردند.

نمایندگان وزارت حمل و نقل و گمرکات کشور روسیه در راستای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی امروز (چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه) از زیرساخت‌های بخش حمل و نقلی جمهوری اسلامی ایران در شهر مرزی آستارا بازدید کردند. 

این بازدید در چارچوب توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و دولت روسیه برگزار شد و هیئت بازدید کننده پس از آن در نشستی چالش‌های موجود در مبادی مرزی مشترک و مشکلات موجود در خصوص توسعه زیرساخت‌های بخش حمل و نقل و دستیابی به اهداف سه جانبه جمهوری اسلامی ایران - جمهوری آذربایجان و روسیه را بررسی کردند. 

سید حسین حسینی، معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: این نشست طبق توافق‌های صورت گرفته در آخرین کمیسیون اقتصادی با دولت روسیه است که با حضور نمایندگان وزارت حمل و نقل و گمرکات کشور روسیه در شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد. 

او افزود: این هیئت امروز بازدید‌هایی از مبادی مرزی مشترک در آستارا و چگونگی ورود و خروج کامیون‌های ترانزیت از مرز این شهرستان داشتند و همچنین این بازدید‌ها با حضور هیئت ایرانی در آستارای جمهوری آذربایجان و مرز بین جمهوری آذربایجان و دولت روسیه نیز انجام خواهد شد.

بازدید هیئت نمایندگان روسیه و ایران از مبادی مرزی آستارا

معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه تصمیمات این نشست و بازدید در جلسه شهر دربند جمهوری داغستان مطرح خواهد شد، تصریح کرد: این تعامل منطقه‌ای و بازدید‌ها دستاورد مثبتی برای ۳ کشور به همراه دارد.

بازدید هیئت نمایندگان روسیه و ایران از مبادی مرزی آستارا

هیئت نمایندگان کشور روسیه و ایران پس از نشست مشترک از پس کرانه پایانه مرزی آستارا، پایانه مرزی، محوطه گمرک آستارا و پل مرزی ۲ کشور ایران و آذربایجان بازدید کردند و با رانندگان و نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل نیز گفت‌وگو کردند.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.