فروش اکتان در جایگاه‌های سوخت غیرقانونی است

رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات مردمی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: فروش محصولاتی تحت عنوان اکتان در جایگاه‌های سوخت غیرقانونی است.

رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات مردمی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین همایش هم‌اندیشی مشترک منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: فروش محصولاتی تحت عنوان اکتان در جایگاه‌های سوخت غیرقانونی است.

حمید شادبخش افزود: شرکت ملی پخش به عنوان پیشانی وزارت نفت در حوزه توزیع سوخت ارتباط مستقیم با مردم دارد.

 او گفت:  شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه واگذاری جایگاه‌های سوخت به بخش خصوصی، سوخت را در اختیار جایگاه‌ها قرار می‌دهد و جایگاه‌ها برای تأمین مباحث مالی و هزینه‌های خود اقدام به فروش محصولاتی تحت عنوان اکتان می‌کنند که فروش آن غیرقانونی است.

شادبخش ادامه داد: برای جلوگیری از فروش این اکتان‌ها ابلاغیه‌هایی به جایگاه‌ها صادر شده، اما به دلیل سوددهی بالا برای جایگاه‌ها، این روند تداوم داشته است.

رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات مردمی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: به دنبال نشست مشترک با تعزیرات هستیم تا به‌صورت قانونی این اکتان‌ها از سطح بازار جمع‌آوری شود.

منبع: فارس

او تشریح کرد: افرادی به‌صورت پیمانکاری با وعده‌هایی جذب شدند، اما به دلیل مقررات موجود جذب این افراد به درازا کشیده است، در تلاشیم موانع را در این زمینه رفع کنیم.


شادبخش خاطرنشان کرد: بیشترین آمار شکایات مربوط به فروش اکتان و جایگاه‌های سوخت بوده است.

رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات مردمی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: جایگاه‌های سوخت بنا براصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شد، همین امر باعث قطع ارتباط شرکت پخش با این جایگاه‌ها شده است.

او افزود: عدم ارتباط در حوزه منابع انسانی و تأمین نیروها، منجر به جذب نیرو‌های غیرمتخصص در جایگاه‌ها شد و افرادی مشغول به کار شدند که مراحل لازم برای تأیید صلاحیت را نگذرانده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.