کلاهبرداری ۵ میلیاردی با وعده کذب برنده شدن در قرعه کشی

رئیس پلیس فتای کرمان از شناسایی متهمی خبر داد که با وعده دروغین برنده شدن در قرعه‌کشی از یک شهروند کرمانی ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ عمار قهاری گفت: در پی شکایت یک شهروند کرمانی مبنی بر اغفال و کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی از وی مشخص شد، فردی ناشناس طی تماس تلفنی، خود را مجری یک برنامه رادیویی معرفی و با اعلام برنده شدن کمک هزینه ۲۰۰ میلیون ریالی سفر عتبات عالیات، اعتماد این فرد را جلب و با گرفتن اطلاعات کارت‌های بانکی وی، ۵ میلیارد ریال از حسابش برداشت کرده است.

سرهنگ قهاری اظهار داشت: در این راستا با سرعت عمل و اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا فرد کلاهبردار شناسایی و در مرحله اول ۳ میلیارد ریال از این وجه به حساب مالباخته عودت شد که پیجویی‌های لازم برای دستگیری این کلاهبردار و استرداد مابقی وجه کلاهبرداری شده در دست اقدام است.

رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از شگرد‌های کلاهبرداران تماس کذب تحت عنوان برنده شدن در انواع قرعه کشی‌ها و دریافت اطلاعات حساب شهروندان است، تصریح کرد: در این رابطه بار‌ها و بار‌ها از همگان خواسته شده نسبت به اینگونه وعده‌های کذب کاملا هوشیار باشند و به طور کل از بازگو کردن اطلاعات حساب خود به افراد ناشناس و همچنین دنبال کردن فرامین آنها جلوی دستگاه عابر بانک خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار