عبداللهی گفت: باید در گلزار و مقبره های شهدای شاخص و گمنام استان برنامه های فرهنگی مذهبی مستمر اجرا شود و از این اماکن نورانی و مقدس در جای جای استان بعنوان قطب های فرهنگی مذهبی شهرها و روستاها استفاده شود.

استاندار البرز در نشست حفظ آثار و ارزش های اسلامی استان البرز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان و همچنین تسلیت درگذشت والده مکرم سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، افزود: دوران دفاع مقدس بعنوان بخش مهمی از تاریخ ایران اسلامی ۳۰۰ هزار شهید داشت که خاستگاه حدود پنج هزار و ۲۵۰ شهید در استان البرز است.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس یک فرهنگ است که لحظه لحظه آن برای حتی کسانی که در آن دوره حضور داشتند، درس و تجربه محسوب می‌شود، بنابراین باید برای زنده نگه داشتن گفتمان و فرهنگ این دوره مقدس تلاش کنیم.

عبداللهی به تجربه های موفق برخی استان ها در ساخت یادبودها، مراسم فرهنگی، بهره گیری از المان های شهری و تبدیل مقبره شهدای گمنام به اماکن فرهنگی اشاره کرد و از مجموعه شورای اسلامی شهر و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواست تا در این زمینه برنامه ریزی و اقدام کنند چراکه مقبره شهدا، نقاط نورانی و ویژه استان هستند.

استاندار البرز افزود: ساماندهی گلزارهای شهدا و استفاده از منزل شهدای شاخص و خانواده های چند شهید بعنوان اماکن فرهنگی با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با آرمان های شهدا و ایثارگران با تدوین آیین نامه ای مورد بهره برداری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.