۲۰ درصد مساحت شهرهای کشور بافت فرسوده است

رئیس هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۲۰ درصد مساحت شهرهای کشور بافت فرسوده است.

 میلاد امینی؛ عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در بیست‌و‌نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت اظهار کرد: اساساً محرومیت‌زدایی و عدالت گستری در خصوص بافت‌های فرسوده در قوانین بالادستی وجود دارد.

امینی افزود: بافت فرسوده 20 درصد از مساحت سطح شهرها و 30 درصد از جمعیت کشور معادل 167 هزار هکتار و 25‌میلیون نفر را شامل می‌شود و در سه بخش بافت‌های فرسوده، بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی تقسیم‌بندی می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: از این میان 46 درصد از این سطح که شامل 10‌ میلیون نفر را در بر می‌گیرد، در شرایط بحرانی قرار دارد و باید به سرعت مورد بازآفرینی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در قانون اساسی برای شورای عالی استان‌ها دیده شده است که اصل 100 قانون اساسی مهمترین این اصول است. در بند 5 قانون شوراها نیز همین مسئولیت‌ها برای شوراها دیده است.

امینی تصریح کرد: ظرفیت‌های شورا در بخش بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده زیاد است و دولت به تنهایی توان بازآفرینی شهری را ندارد، بنابراین همکاری مدیریت شهری می‌تواند بسیار راهگشاست.

رئیس هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی دولت و وزارت راه و شهرسازی شناخته می‌شوند و شوراها سفیران بازآفرینی شهری محسوب می‌شوند.

امینی اضافه کرد: امیدواریم با تدبیر ریاست و همکاری نمایندگان شورای عالی استان‌ها آغازگر راهی پر خیر و برکت برای شهرهای ایران باشیم و بتوانیم با همکاری هم بافت‌های فرسوده کشور را تا حد خوبی بازسازی و بهسازی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار