در راستای اجرای طرح درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی، هزینه‌ای معادل ۵۰ میلیارد تومان برای درمان کودکان کردستانی پرداخت شده است.

به اذعان مسئولان کشور در دوره‌های مختلف خانواده‌هایی هستند که به دلیل هزینه‌های بالا قید درمان فرزندانشان را می‌زدند و یا باوجود بیمه درمانی، بازهم در پرداخت هزینه‌های درمان ناتوان هستند.

برای کمک به حل این دغدغه، در جدید‌ترین اقدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدبیری برای درمان کم هزینه کودکان اندیشیده شده است.

طرح درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت گرفت و چندماهی است که عملیاتی شده.

اجرای این طرح، آرامش خاطر و رضایت والدین را در پیگیری روند درمان فرزندانشان به دنبال دارد.

در مصوبه اجرای این طرح آمده است؛ سازمان‌های بیمه گر پایه، مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کردستان در همین خصوص به ارائه گزارشی از روند اجرای این طرح در استان پرداخت و گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد ماهانه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ پرونده مراجعه سرپایی کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی در استان تشکیل می‌شود.

انور اسماعیلی با اشاره به اینکه از اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۱۲۲ هزار پرونده در این زمینه شکیل شده است، گفت: دراین مدت هزینه‌ای معادل ۵۰ میلیارد تومان برای درمان رایگان کودکان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه شکایت و تخطی مراکز دولتی در این زمینه را به شماره ۱۶۶۶ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.