کاهش ۲۰ درصدی زمان انتظار مسافران قزوینی در ایستگاه‌های اتوبوس

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: با تغییر نحوه پرداخت هزینه‌های کارکرد بهره برداران و رانندگان سازمان اتوبوسرانی، ۲۰ درصد زمان انتظار مسافران قزوینی در ایستگاه‌های اتوبوس کاهش یافت.

سید محمدمهدی تقوی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین و تایید فرمانداری، با تغییر نحوه پرداخت هزینه‌های کارکرد بهره برداران و رانندگان سازمان اتوبوسرانی، ۲۰ درصد زمان انتظار مسافران قزوینی در ایستگاه‌های اتوبوس کاهش یافت.

سید تقوی افزود: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین امسال اقدام به تغییر رویه در پرداخت هزینه‌های ناوگان از یارانه به پرداخت بر مبنای نیم راه (از مبدا به مقصد) با هدف کاهش مدت زمان حرکت اتوبوس‌ها در مسیر برگشت کرد.

وی با بیان اینکه افزایش تقاضای استفاده از حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس، بسیاری از شهروندان قزوینی را از کمبود اتوبوس و افزایش سر فاصله اتوبوس‌ها در بسیاری از خطوط گله‌مند کرده بود، افزود: با تغییر نحوه پرداخت هزینه‌های کارکرد بهره برداران و رانندگان از یارانه به نیم راه و همچنین جذب و بکارگیری ۱۲ راننده پایه یک، توانستیم تا حدودی سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها در خطوط ناوگان اتوبوسرانی را کاهش دهیم.

تقوی ادامه داد: همچنین در راستای درخواست شهروندان مبنی بر کاهش زمان انتظار مسافر در ایستگاه اتوبوس، سازمان اقدام به کاهش سرفاصله زمان اعزام (مدت زمان استراحت اتوبوس به هنگام بازگشت) و ابلاغ به شرکت‌ها و پرداخت نیم راهی را بسته به رعایت سرفاصله‌های ابلاغی کرد تا این خواسته شهروندان مرتفع شود.

این مسئول گفت: پرداخت هزینه‌های اتوبوس به هر بهره بردار در این فرایند براساس تعداد نیم راه پیمایش شده (از مبدا به مقصد)، تعریف مسیری است که هر اتوبوس از مبدا به مقصد می‌پیماید.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قروین بیان کرد: استفاده از حداکثر توان و بازدهی ناوگان، عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد و افزایش فعالیت مفید هر دستگاه اتوبوس را از جمله مزایای این طرح است که با اجرای آن توانسته ایم رضایت نسبی شهروندان قزوینی را جلب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.