تولید ۳۰۰ محصول فناورانه در سرای نوآوری گیاهان دارویی

فناوران سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به تولید ۳۰۰ محصول تجاری دانش بنیان دست یافتند.

رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، توسعه فضای تولیدی را در اولویت این سرا دانست و گفت: مجموعه سرای نوآوری گیاهان دارویی ازجمله نخستین سرا‌های نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی و دارای مجوز دائم است.

کامران صفوی باتشریح تازه‌ترین فعالیت‌ها و دستاورد‌های سرا افزود: از تازه‌ترین رخداد‌های این سرای نوآور، راه‌اندازی نخستین فب‌لب تخصصی گیاهان دارویی (آزمایشگاه‌هایی برای ساخت سریع نمونه نوآورانه و آزمایش آن) است که در ساختمان شتابدهنده سرای نوآوری گیاهان دارویی مستقر است و تیم‌های مشارکت کننده در برنامه شتابدهی می‌توانند برای ساخت و آزمایش نمونه‌های نوآورانه خود از این آزمایشگاه بهره ببرند.

او گفت: در صورت پیوند خوردن فعالیت‌های پژوهشی و به‌خصوص پایان‌نامه‌های دانشجویان ارشد و دکتری به سرا‌های نوآوری، به طور قطع سیر تحولی فعالیت‌های فناورانه و تولید محصولات دانش‌بنیان چرخش چشمگیری خواهد داشت.

رئیس منطقه ۲ زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اکنون بیش از ۶۰ هسته، شرکت فناور و دانش‌بنیان در سرای نوآوری گیاهان دارویی واحد اصفهان مستقر هستند که با توجه به تولید بیش از ۳۰۰ محصول تجاری و تولید بیش از ۱۰۰ محصول فرموله شده، نیاز به گسترش فضا‌های تولیدی در اولویت قرار دارد. در همین راستا راه‌اندازی پارک و یا پردیس پارک علوم و فناوری نیز در برنامه سرای نوآوری قرار گرفته است.

کامران صفوی افزود: تجهیز و راه‌اندازی دو باب گلخانه تخصصی به منظور فعالیت‌های شرکت‌های مستقر در سرا به مساحت ۵۰۰ متر مربع نیز از جدیدترین فعالیت‌هاست و نخستین فروشگاه (حجره) تخصصی محصولات تولیدشده در سرای نوآوری با شعار «تغذیه سالم، اولویت ما، ثروت شما» برای ترویج فرهنگ مصرف بیش از ۲۰۰ محصول سالم تولیدشده در سرای هم راه‌اندازی شده است.

رئیس منطقه ۲ زیست‌بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بر نحوه تعامل و همکاری نهاد‌ها و سازمان‌ها با سرای نوآوری گیاهان دارویی تأکید کرد و افزود: به منظور افزایش مشارکت جمعی و ایجاد شبکه تولید ثروت و خلق فرصت‌های کارآفرینی با شرکت‌های داروسازی بزرگ استان اصفهان، شتاب‌دهنده‌های تخصصی، انجمن‌های مختلف و برخی سرا‌های نوآوری تفاهم‌نامه منعقد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.