۱۴ هزار نفر حجم نهضت سوادآموزی در سال گذشته به استان کردستان اختصاص یافت که ۶۰ درصد آن محقق شد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سنندج گفت: در سال گذشته، ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر حجم به استان ابلاغ شد که بر اساس نیاز برای تشکیل کلاس تلفیقی، درخواست حجم در دوره انتقال انجام و در نهایت مجموع حجم استان به ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر افزایش یافت.

گلبهار خسروی افزود: این حجم بر اساس وضعیت هر شهرستان و منطقه و برآورد تعداد بی سوادان باقی مانده در دوره سواد آموزی در بین شهرستان‌ها و مناطق توزیع و مبنای کلاس‌گذاری قرار گرفت.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان، میزان حجم اختصاص یافته به شهرستان سنندج در سه دوره سواد آموزی را سه هزار و ۱۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۵۹۰ نفر به ناحیه یک سنندج، تعداد هزار و ۳۰ نفر به ناحیه ۲ سنندج و ۵۱۰ نفر نیز به منطقه کلاترزان جهت پوشش و کلاس گذاری ابلاغ شد.

وی همچنین گزارشی از پوشش حجم ابلاغی استان در سال تحصیلی جاری ارائه داد و گفت: از مجموع ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر حجم ابلاغی به استان در سال گذشته، ۹ هزار و ۲۲۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته و عملکرد استان ۶۳.۳۸ درصد است.

به گفته وی بر اساس گزارش استخراج شده از سامانه سواد آموزی، ناحیه یک سنندج ۵۹.۳۷ درصد، ناحیه ۲ سنندج ۵۴.۹۴ درصد و منطقه کلاترزان نیز ۶۰ درصد حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ را تحت پوشش قرار داده اند.

خسروی با اشاره به اینکه در اجرای برنامه هفتم توسعه و مکلف شدن سازمان نهضت سواد آموزی برای تدوین اساسنامه جدید، این اقدام در حال پیگیری و انجام است، گفت: رویکرد سازمان نهضت سواد آموزی در سال جاری، بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی است و در همین راستا طرح جدیدی با عنوان نهضت دانش آموزی، روستای با سواد، سواد قرآن پایه، سواد آسان و مراکز یادگیری محلی در حال تدوین است.

برچسب ها: سواد ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.