مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: میزان حیوان‌گزیدگی در استان ۱.۵ برابر میانگین کشوری است.

فلوریا انفرادی گفت: با توجه به آغاز تعطیلات تابستان و افزایش حجم مسافرت‌ها به مسافران توصیه کرد از نزدیک شدن به حیوانات محلی خودداری کنند.
وی افزود: همچنین از خانواده‌ها درخواست می‌شود، به فرزندان خود آموزش دهند تا مزاحم حیوانات نشوند و آنها را اذیت نکنند چراکه ممکن است در این صورت حیوان از خود دفاع کرده و گازگرفتگی و یا چنگ زدن را انجام دهد.
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه تاکیدکرد: در هر حیوان گزیدگی و خراش فرد در سریع‌ترین زمان ممکن به مراکز بهداشتی برای تزریق واکسن هاری مراجعه کند و از سوی دیگر محل زخم و یا خراش را شست و شو دهد.
وی تاکید کرد: اگر فردی دچار حیوان گزیدگی شد محل زخم را بخیه نکند و با آب و صابون فراوان محل را بشوید و سپس به مراکز درمانی برای تزریق واکسن مراجعه کند.
انفرادی گفت: از آنجایی که گربه‌ها چنگ می‌زنند و یک سره در حال لیسیدن خود هستند ممکن است ویروس در بزاق آنها باشد و با هر چنگالی ویروس را منتقل کنند. ویروس هاری ویروس عصب دوستی است و مقصد اصلی حمله آنها نخاع و مغز است که بعد از ۲۰ روز تا یک ماه علائم خود را نشان می‌دهد و متاسفانه هاری درمان ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.