مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛

ایران ۰ - ۰ ازبکستان/ قفل دروازه‌ها باز نشد

تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند واین بازی با نتیجه بدون گل تمام شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین و ششمین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ازبکستان رفت. تیم ملی فوتبال ایران در پنج مسابقه اخیرش در راه جام جهانی ۲۰۲۶ مثل ازبکستان چهار پیروزی و یک تساوی در دور رفت دارد.

ترکیب تیم ملی ایران مقابل ازبکستان:

علیرضا بیرانوند،محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب ازبکستان برای بازی با ایران:

اوتکیر یوسوپوف، حسین‌الدین علیکولوف، رستمجون آشورماتوف، عبدالغدیر حسینوف، شیرزود نصرالله اف، فرخ سیفی اف، اوتابک شوکوروف، اودیلیجون خمروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، اوستون اورونوف و الدر شومورودوف.

گزارش مسابقه:

دقیقه ۱۳: نخستین موقعیت خطرناک مسابقه به وجود آمد و مهدی طارمی روی پاس بلند کنعانی پشت مدافعان ازبک با دروازه‌بان تک به تک شد، اما موفق به عبور از دروازه‌بان حریف نشد و تعادلش بهم خورد.

دقیقه ۲۱: بعد از یک حمله پردامنه از ایران، توپ پشت محوطه جریمه به قدوس رسید و شوت او را دروازه بان ازبکستان مهار کرد.

دقیقه ۳۳: اوستون اورونوف با برتری در نبرد با میلاد محمدی از او عبور کرد و ضربه اش را از داخل محوطه جریمه به سمت دروازه بیرانوند، هم تیمی اش در تیم پرسپولیس زد، اما شوت او به شکل بسیار خطرناک به کنار دروازه رفت.

دقیقه ۴۲: شوت زمینی و خطرناک امید نورافکن با فاصله کم به کنار دروازه حریف رفت.

در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه نخست، ایران باز هم روی پاس‌های بلند پشت مدافعان ازبک موقعیت ایجاد کرد و این بار نزدیک بود مدافع حریف دروازه خودی را باز کند، اما ضربه سرش به کنار دروازه ازبکستان رفت.

نیمه نخست در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دقیقه ۵۶: امید نورافکن یک شوت دیدنی دیگر زد که این بار هم به شکلی خطرناک از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳: اشتباه دروازه‌بان ازبکستان باعث شد توپ به جهانبخش برسد و همکاری او با سردار آزمون باعث شد در نهایت توپ در محوطه جریمه ازبکستان به خودش برسد اما ضربه سرش به کنار دروازه رفت‌.

دقیقه ۶۶: شوت جهانبخش از پشت محوطه جریمه به کنار دروازه ازبکستان رفت و باز هم نتواست ایران را گل برتری برساند.

دقیقه ۶۸: ضربه مهدی طارمی از پشت محوطه شش قدم به شکل بسیار خطرناک به تیر دروازه ازبکستان برخورد کرد و نتیجه ای باری تیم ملی ایران دربر نداشت.

دقیقه ۷۸: شوت خطرناک بازیکن ازبک با اختلاف کم به بالای دروازه ایران رفت.

دقیقه ۸۰: اشتباه عجیب بیرانوند یک فرصت عالی را برای ازبکستان به وجود آورد. بیرانوند برای اینکه مانع کرنر رفتن توپ شود، نزدیک بود یک گل به حریف هدیه دهد که قدر این فرصت عالی را بازیکنان ازبک ندانستند.

دقیقه ۹۰: اورونوف باز هم حردانی را در سمت راست ایران جا گذاشت و در آستانه ورود به محوطه جریمه توسط حردانی سرنگون شد. ازبک‌ها ضربه کاشته را خطرناک زدند، اما جلالی با ضربه سر توپ را به کرنر فرستاد.

در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید تا شاگردان قلعه نویی به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
برای مربی خوب خرج کنید قلعه نویی هم پیر هست هم به روز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
واقعا این تیم ملی این سبک بازی و این مربی افتضاح بودند . وقتی در خانه نمی تونیم یه گل به ازبکستان بزنیم توقع دارید بریم جام ملتها و جام جهانی خوب بازی کنیم . لطفا فکر اساسی و بنیادی برای تیم ملی بکنید تا بیشتر از این آبرومان نره . رئیس فدراسیون بی حال چرا یه مربی درجه یک دنیا را جذب نمی کنه ؟ چرا برخی از این بازیکنا تنبل و بی حال و بی غیرت هستند حداقل مثل ازبکستانی ها می جنگیدید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
قفل دروازه ها باز نشد ما خوب بازی نمی‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
سلام حواله وارداتشونوبدیدبرن واقعامتاسفم برای خودم بودجه مردم خرج چه کسایی میشه...۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
والا یه مربی از محلات تهران ببرن از نظر تاکتیک وبرنامه از قلعه نویی جلوتر واقعا باید تاسف خورد.با این سبک بازی جام جهانی نریم سنگینتریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
حیف اسم بازیکن ملی واقعا متاسفم براتون .
فقط ادعایی ن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
اشتباه بیرانوند؟؟؟؟؟؟ چرا همش. سرزنش پس اون. توپ عالی ک دور کردم میگفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
تیم فوتبال به این میگن خیلی خوشحالم ازبکستان ردهسومی جهان را شکست دادیم بااقای مغانلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
امیر قلعه نویی به درد مربی تیم ملی نمیییییییخوره ارنج تیم برای مساوی گرفتن بود نه برای برد این تیم که ازبکستان را نبرد چطوری میخواد با تیم های بزرگتر بازی کنه
Sweden
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
جام جهانی 2026 بین پرتقال و مکزیکه 0-1 میکنن پیش بینی نیست واقعیه چون فوتبال برنده و بازنده از قبل مشخصه فوتبال مافیایی و سیاسی کردن الکی وقتتون صرف فوتبال نکنید.
Sweden
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
فوتبال سیاسی مافیایی
آخرین اخبار