تمامی خانواده‌های دارای دو معلول صاحبخانه شدند

مدیرکل دفتر فنی و تهیه طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن گفت: تمامی خانواده‌های دارای دو معلول در کشور با حمایت‌های بنیاد مسکن صاحب خانه شدند که این اقدامات با توجه به متولی بودن بنیاد مسکن در روستا‌های سراسر کشور انجام شده است.

علی خوئینی مدیرکل دفتر فنی و تهیه طرح های عمرانی بنیاد مسکن در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ هزار طرح هادی روستایی در سراسر کشور اجرا شده و حدود ۴۰ هزار طرح هم در مرحله مطالعاتی قرار دارد گفت: طرح های هادی روستایی براساس مطالعات و زیستگاه بومی روستاها اجرا می شود.

وی افزود: در حال حاضر از ۵میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی ۳میلیون واحد مقاوم سازی شده که معادل ۵۵ درصد از واحدهای مسکن روستایی کل کشور است که این طرح همچنان ادامه دارد.

او گفت: طبق هدف گذاری انجام شده سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی باید مقاوم سازی شوند که طبق این هدف گذاری صورت گرفته‌ تا به امروز ۳ میلیون واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است.

خوئینی  اظهار کرد: تمامی طرح‌های هادی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی  با  مشارکت مشاوران و کارشناسان فنی خبره بنیاد مسکن و تحت نظارت آنها ساخته می شود. 

مدیرکل دفتر فنی و تهیه طرح های عمرانی بنیاد مسکن تاکید کرد: هیچ خانواده دو معلولی در کشور بدون مسکن نیستند و تمامی متقاضیان در این بخش صاحب مسکن شده اند و اگر خانواده ای در این بخش  مسکنی در حال ساخت داشت از طریق پرداخت تسهیلات و یا تخصیص مصالح ساختمانی  واحدهای مسکونی آنها را تکمیل می کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت و تهیه طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اخيرا وزارت جهاد کشاورزی برای تولی‌گری روستاها و اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها ادعاهای جدیدی مطرح کرده است گفت: مقوله تولی‌گری روستاها نیاز به بررسی بیشتر دارد چراکه روستا با دو بُعد سکونت و فعالیت شکل گرفته و اینکه جهاد کشاورزی مدعی شده متولی توسعه روستا باشد، حرف سنجیده‌ای نیست.
خوئینی بیان کرد: این ادعای وزارت کشاورزی در حالی است که بنیاد مسکن سالها تجربه کار در ساخت مسکن روستایی را دارد و بدنه کارشناسی متخصص در این حوزه در بنیاد مسکن مشغول به کار هستند و این نهاد تجربه بازسازی مناطق سیل زده و آسیب دیده در حوادث طبیعی را دارد.
 
 

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
سلام دروغ محض است اگر راست می‌گويد آمار آنهارا به طور کامل با نام شهرها و افراد بيان کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
مادر من که معلوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
یه معلول باید بشن
آخرین اخبار