فرشته حشمتیان در جمع شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب بر استفاده از تجربه پیشکسوتان و توان جوانان تاکید شده است، گفت: سند ملی روایت پیشرفت در دولت سیزدهم طراحی شد و یکی از مهم ترین یادگاریهای رئیس جمهور شهید است که در قالب آن باید دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی گفته شود.
وی بر برپایی نمایشگاههای روایت پیشرفت از دستاوردها در راستای ایجاد جلوه پیشرفت در آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: دانش آموزان، دانشجو معلمان و معلمان به ویژه معلمان جوان، بهترین روایت گران پیشرفت هستند.
حشمتیان بر برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در سطح استان اشاره کرد و گفت: اقدامات زمین مانده از قبل که در این دولت به سرانجام رسیده، نمونهای از جلوههای پیشرفت است.
معاون وزیر آموزش و پرورش بر پژواک رسانه ای، برگزاری نشستهای هم اندیشی و تشکیل هئیتهای اندیشه ورز در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: روایت گری باید در سطح مدرسه صورت گیرد، اما روایت افراد نیز در راستای الگو سازی و معرفی معلمان توانمند الزامی است.
حشمتیان تصریح کرد: روایت پیشرفت، یک تکلیف است و باید همه برای روایت دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه قله پیشرفت کشور در پیشرفت دستگاههای اجرایی تقسیم شده است، گفت: سربلندی نظام تعلیم و تربیت، قله نشینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جهان در پی دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش از تصویب نقشه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: آیین نامه رشد و ارزیابی معلم، آیین نامه جذب دانش آموزان برتر در دانشگاه فرهنگیان، تاسیس پردیس تربیت مدیر مدرسه و آیین نامه کاهش تنوع مدارس در دولت سیزدهم به تصویب رسیده است.
رئیس ستاد روایت پیشرفت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای سند تحول بنیادین نیست، بیان کرد: همه نهادهای دولتی و غیردولتی باید به آموزش و پرورش در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین کمک کنند و بر اساس قانون دستگاههای اجرایی در این زمینه ارزیابی میشوند.
وی از آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین و اثر بخشترین دستگاه اجرایی کشور نام برد و تاکید کرد: باید به عنوان فرهنگی، دنبال بهره رسانی به جامعه هدف باشیم و برای آن برنامه داشته باشیم.
حشمتیان با بیان اینکه مدرسه خانه دوم و منزل مدرسه اول دانش آموزان است، گفت: مردم، مهم ترین سرمایههای خود را در اختیار ما میگذارند که باید برای شکوفایی استعدادهای بالقوه آن ها باور و برنامه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: پژوهش به عنوان یک اصل، آموزش به عنوان تعیین مسیر و تربیت به عنوان نتیجه، لازمه ترسیم درستی از تصمیمات هستند.